Funkcje Soapbox pozwalają naszym autorom i indywidualnym współpracownikom wyrażać swoje opinie na gorące tematy i przypadkowe rzeczy, które przeżuwali. Dziś, aby uczcić 30. rocznicę premiery Sonic the Hedgehog 3, Ollie wychwala trzeci obszar gry, Marble Garden…
Kiedy byłem młodszy, posiadałem Sega MegaDrive (no cóż, właściwie należał do mojego brata, ale kiedy przeszedł na PS1, Mega Drive przeszedł na mnie) i chociaż grałem w wiele klasycznych gier, takich jak Flashback, Probotector i zabawne Ren i Stimpy: wynalazek Stimpy'egozawsze wracam Jeż Sonic 3.
Oczywiście posiadałem też Sonic 2 (i… On myśli Mam też oryginał), ale według mnie kontynuacja wyreżyserowana przez Hirokazu Yasuharę była pod każdym względem bardziej udana, a jako 7-latek chciałem po prostu grać w najnowsze gry. Jeśli był nowszy, to tak lepsza, Prawidłowy? Na szczęście w ostatnich latach stałem się nieco bardziej wyrafinowany, jeśli chodzi o analizowanie gier wideo, choć zawsze będę utrzymywał, że Sonic 3 to absolutny szczyt flagowej marki Segi.
Myślę jednak, że nie zaczęło się najlepiej. Pierwszy obszar, Wyspa Aniołów, to świetny etap otwierający, który moim zdaniem dobrze odróżnia się od misji kopiuj/wklej w Emerald Hill w Sonic 2. Poza tym nie uważam go za szczególnie zapadający w pamięć, z wyjątkiem dziwnie przerażające spotkanie z Badnikiem Ognistym Oddechem. Z drugiej strony drugi obszar, Hydrocity, zapada w pamięć ze złych powodów. Jasne, nie jest tak straszny, jak niektóre bardziej frustrujące poziomy wody w serii, ale to wciąż poziom wody i mi to w zupełności wystarczy.
Dla mnie Sonic 3 tak naprawdę zaczyna się dopiero po dotarciu do trzeciego obszaru, Marble Garden. W tym miejscu gra przewyższa Sonic 2 i staje się absolutnie najlepszą w serii. to poprostu doskonały. Wiem, że niektórzy z Was będą teraz przewracać oczami, ponieważ tak, te obrotowe platformy mogą być trochę frustrujące i tak, fałszywi wrogowie są naprawdę irytujący, ale dla mnie to właśnie sprawia, że Marble Zone jest tak wyjątkowa . To po prostu mnóstwo bzdur i sprawia mnóstwo frajdy!
Tak się składa, że jest to jeden z najbardziej przyjemnych wizualnie poziomów w grze. Jasnozielona trawa delikatnie wtapiająca się w tło przewijanego widoku jest naprawdę oszałamiająca, co dodatkowo wzmacnia wspaniała starożytna architektura i różne rośliny rozsiane po okolicy. Jest to rodzaj radosnego, beztroskiego poziomu, jakiego można spodziewać się na początku gry Sonic, ale umieszczenie go na trzecim miejscu pozwala na umieszczenie naprawdę trudnych przeszkód kontrastujących z wesołym tonem, nie wspominając już o absurdalnym poczuciu pionowości z liczne strome klify i podziemne sektory.
Co więcej, w szczególności pierwszy akt zawiera coś, co uważam za jedno z najwspanialszych dzieł muzycznych w historii Sonic. Tak, wiem, że oryginalna Carnival Night Zone to absolutnie niesamowita gra, ale Marble Garden przebija ją swoim nieodpartym tempem. A tak na serio, po prostu naciśnij przycisk odtwarzania na poniższym filmie na YouTube i spróbuj przebrnąć przez całość, przynajmniej nie wystukując rytmu stopą. Nie możesz.
Krótko mówiąc, Marble Garden Zone jest prawdopodobnie, moim zdaniem, najlepszym poziomem 2D Sonic, a przynajmniej jest Jeden Z największych. Grafika, rozgrywka i muzyka składają się na niezapomniane wrażenia i mamy szczerą nadzieję, że Sonic Team da Green Hill Zone trochę odpoczynku i okaże w przyszłości więcej miłości do Marble Garden.
Co sądzisz o obszarze Marble Garden w Sonic the Hedgehog 3? Czy należy on do Twoich ulubionych poziomów Sonic? Wyraź swoją opinię głosując w ankiecie i zostawiając komentarz.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro