Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

oceniane wejście na rynek rowerów górskich z większym zestawem przełożeń niż SRAM

oceniane wejście na rynek rowerów górskich z większym zestawem przełożeń niż SRAM

Classified wkracza do świata rowerów górskich z nowym systemem piasty Powershift Boost.

Dostępny początkowo dla rowerów szosowych i szutrowych, Powershift firmy Classified to dwubiegowy system przełożeń umieszczony w tylnej osi, zachowujący 2-krotny zakres przełożeń i ustawienie bez konieczności stosowania przerzutki przedniej.

Kompatybilna z 11- i 12-biegowymi grupami rowerów górskich, piasta Powershift Boost jest teraz dostępna w połączeniu z nową 12-biegową kasetą 11-40t i montowanym na kierownicy pilotem o nazwie Ringshifter.

Podobnie jak obecna piasta Classified, piasta Powershift Boost jest montowana za pomocą dostarczonej piasty Smart Thru 12 mm, która łączy się bezprzewodowo z przerzutką Ringshifter.

Marka twierdzi, że system można przesuwać pod obciążeniem do 1000 watów, a prędkość zmiany biegów wynosi 150 milisekund w dowolnym kierunku, co jest identyczne z istniejącym układem napędowym.

Estetyka się nie zmieniła.
klasa

Classified będzie oferować oś w trzech opcjach: zestaw piasty z obudową piasty za 1549 euro, bez kołpaka za 1449 euro lub jako część zestawu kołowego Classified za 2699 euro.

Nowy karbonowy zestaw kołowy M25/30 bez haczyków ma wewnętrzną szerokość obręczy 30 mm i głębokość 25 mm. Obudowę piasty można kupić z opcją prostego ściągania z 28 otworami lub ze szprychą J-bend z 32 otworami.

Ceny w Wielkiej Brytanii, USA i Australii zostaną potwierdzone.

„Największy zestaw biegów na rynku”

Zdecydowanie nie jest to „talerz obiadowy”, do którego jesteśmy przyzwyczajeni.
klasa

Piasta Powershift Boost jest połączona z nową 12-biegową kasetą o prześwicie 11-40 ton. Jednoczęściowa kaseta z tłoczonej stali ma zakres przełożeń 530 procent, który twierdzi, że jest największym ze wszystkich układów napędowych dostępnych na rynku.

Dla porównania, kasety do rowerów górskich SRAM 10-52t oferują 520-procentowy zasięg.

Sklasyfikowane mówi, że wszystkie dodatkowe biegi są dostępne w środkowej kasecie, aby uniknąć splątania. Dla porównania, zębatka przeskakuje na kasetach 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 22, 25, 29, 34, 40.

READ  Subskrybenci Twitter Blue na Androidzie mogą teraz zapłacić za usunięcie karty Spaces

Kaseta jest kompatybilna z istniejącymi wariantami piasty Powershift o średnicy 142 mm, dzięki czemu można jej używać jako części układu napędowego mullet w rowerach szutrowych.

Podaje się, że kaseta waży 248 gramów. Classified nie wypuszcza w tym momencie 11-rzędowej kasety.

Poznaj Przesuwacza Pierścieni

Ringhifter nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy.
klasa

Classified wypuszcza również Ringhifter – bezprzewodową dźwignię zmiany biegów montowaną na kierownicy, która kontroluje dwubiegową piastę i waży podobno 24 gramy.

Marka twierdzi, że wykorzystuje „unikalny magnetyczny mechanizm tylny”, aby poprawić sprzężenie zwrotne poprzez transmisję. Według Classified, Ringshifter może wykonać 10 000 zmian, zanim będzie trzeba go naładować za pomocą dołączonego magnetycznego kabla USB.

Manetkę można zamontować po dowolnej stronie kierownicy, zgodnie z własnymi preferencjami.

Analiza | Czy potrzebny jest klasyfikator na rowerach górskich?

Chociaż wydaje się, że producenci zamierzają przenieść hak przerzutki do historii, wydaje się, że osiągnięto szczęśliwą równowagę w przełożeniach rowerów górskich.

To była długa droga (a raczej szlak), aby dojść do tego punktu.

SRAM wprowadził swój pierwszy niestandardowy układ napędowy 1x w 2012 roku wraz z XX1, a następnie zmienił bieg na 12-biegowy w 2016 roku, kiedy zadebiutował w ekosystemie Eagle.

Od tego czasu Shimano poszło w jego ślady i można by uczciwie powiedzieć, że obecnie w wyczynowych rowerach górskich rzadko widuje się przednich kierowców.

SRAM oferuje rozmiary kaset do 52 ton w swojej grupie osprzętu Eagle, a Shimano jest o jeden ząb mniejszy. Obie marki używają mniejszych o 10 ton biegów początkowych, aby zapewnić wygodny bieg zjazdowy.

Najnowsza przekładnia SRAM T-Type Eagle może podrzeć plan grupy, wprowadzając bezpośrednią przerzutkę tylną, ale marka nie odeszła od przepisu na zwycięskie przełożenie.

Dzięki rozszerzonemu zasięgowi obecna oferta silników 1x oferuje opcje zarówno podjazdów niszczących płuca, jak i stromych zjazdów.

READ  Eve Online upiększa przestrzeń dzięki aktualizacjom cieniowania

Nowa piasta Powershift Boost firmy Classified oferuje rozszerzony zakres i podwójną liczbę przełożeń — ale czy to jest coś, czego domagają się rowerzyści górscy?

Cóż, rozszerzony zasięg może się przydać w scenariuszu rowerowym, biorąc pod uwagę dodatkową wagę bagażu. Umiejętność przeskakiwania między biegami może okazać się zaletą również w biegach przełajowych.

Jednak przy dominującym obecnie 1x rowerzyści górscy jako całość mogą potrzebować przekonania. Czy Classified będzie mogło ponownie zmienić przerzutki MTB? Tylko czas powie.