Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowy warty 230 000 funtów Ford Mustang GTD to najmocniejszy samochód drogowy firmy

Nowy warty 230 000 funtów Ford Mustang GTD to najmocniejszy samochód drogowy firmy

Docelowa moc ponad 800 koni mechanicznych z doładowanego silnika V8 sprawia, że ​​GTD jest najpotężniejszym Mustangiem, jaki kiedykolwiek zbudowano, pokonując nawet 700-konny Shelby GT500 w 2019 r. Jest mocniejszy niż Ford GT MK IV zaprezentowany w zeszłym roku, co jest warte 1,4 miliona funtów.

Niestandardowy silnik o pojemności 5,2 litra jest większy niż silnik montowany w standardowym drogowym Mustangu i zawiera szereg modyfikacji zaczerpniętych ze sportów motorowych – w tym smarowanie suchej miski olejowej, podwójne wloty powietrza i tytanowy układ wydechowy z aktywnymi zaworami (który generuje „wyjątkowe sprzężenie zwrotne ”). ) – w pogoni za wynikami Lamborghini.

Napęd przekazywany jest bezpośrednio z tyłu silnika na skrzynię biegów tylnej osi za pośrednictwem wału napędowego z włókna węglowego. Materiał zmniejsza masę całkowitą, ale odzwierciedla także fakt, że napęd pobierany jest bezpośrednio z silnika, a nie ze skrzyni biegów, wiruje przy prędkościach obrotowych silnika przekraczających 7500 obr./min.

GTD jest gospodarzem złożonego i dopracowanego komentarza dotyczącego wyścigów

Podwozie również radykalnie różni się od podwozia standardowego Mustanga. Z przodu zawieszenie GTD stanowi ewolucję klasycznej konstrukcji z podwójnymi wahaczami o różnej długości, z pojedynczym trójkątnym wahaczem u góry i dwoma pojedynczymi wahaczami poniżej. Obydwa przednie zawieszenie są również wyposażone w technologię adaptacyjnych zaworów suwakowych (ASV) firmy Multimatic, która umożliwia wybór spośród szeregu ustawień amortyzatora na bieżąco w ciągu milisekund, pod kontrolą oprogramowania.

Coilovery mają po dwie sprężyny śrubowe zamiast zwykłej pojedynczej sprężyny. Jedna jest bardziej miękka od drugiej, a w trybie gąsienicowym całkowite ściśnięcie jej za pomocą mechanizmu hydraulicznego zwiększa sztywność sprężyny, pozostawiając w grze tylko sztywniejszą pojedynczą sprężynę. Takie postępowanie zmniejsza również prześwit o 40 mm w porównaniu z ustawieniami drogowymi.

Tylny spojler Forda Mustanga GTD