Volkswagen zaprezentował najnowszą limitowaną edycję Golfa R, która łączy opracowany silnik o mocy 328 KM, montowany w modelu Golf R 20 Years, z wybranymi unikalnymi elementami stylistycznymi. Nowy model nie jest jeszcze potwierdzony na rynku brytyjskim, ale prawdopodobnie będzie produkowany przez 12 miesięcy, wypełniając lukę pozostawioną przez wersję R 20 Years.
Zaprezentowany głęboko żółty kolor nie jest w pełni indywidualnym kolorem, ale metaliczna opcja „cytrynowożółta” dostępna w standardowych modelach GTI Golf już tak. W tym celu R 333 dodaje niebieską plakietkę „R”, a także niestandardową naklejkę 333 z boku i większy tylny spojler, jak wcześniej montowano w modelach Performance Pack i R 20 Years. Wydaje się również, że był wyposażony w wydech Akrapovic, 19-calowe czarne felgi aluminiowe i niebieskie zaciski hamulcowe.
Dla przypomnienia, delikatnie ulepszony wariant 329-konnego 2-litrowego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem Golfa R, po raz pierwszy widziany w R 20 lat temu, zawiera szereg małych, ale znaczących ulepszeń, aby stworzyć najpotężniejszego Golfa. Obejmuje to nowe mapowanie silnika, a także poprawione oprogramowanie, które utrzymuje otwartą przepustnicę po wyjściu z pedału, aby utrzymać, a tym samym zwiększyć obroty turbosprężarki. Pomaga poprawić reakcję turbosprężarki podczas szybkiego wciskania i zamykania przepustnicy, tak jak na krętej lub krętej drodze.
Druga główna część aktualizacji układu napędowego znajduje się w skrzyni biegów DSG, która ma ponownie skalibrowane oprogramowanie, aby zmiana biegów była szybsza i bardziej agresywna. Dostępna była również funkcja „emocjonalnego rozruchu”, która zwiększała obroty silnika po naciśnięciu przycisku Start – coś, co z pewnością docenią sąsiedzi.
Te elementy dołączą do istniejącego pakietu Golfa R, który obejmuje zastrzeżony przez Volkswagena system napędu na wszystkie koła 4Motion w połączeniu z tylnym mechanizmem różnicowym z wektorowaniem momentu obrotowego. Zwiększa to prędkość zewnętrznych kół podczas przyspieszania, aby zapewnić układowi napędu na wszystkie koła bardziej zwinny, a czasem bardziej przesunięty do przodu napęd na przednie koła. Dopiero okaże się, czy Volkswagen będzie standardowo montował wielostopniowe aktywne amortyzatory DCC, ale były one klasycznie opcjonalne we wszystkich poprzednich modelach, w tym w R 20 Years.
Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, co Volkswagen ma w zanadrzu dla R 333, ale prawdopodobnie będzie pasować do ceny 50 000 funtów przez około 20 lat, jeśli trafi do Wielkiej Brytanii, i prawie na pewno przekroczy tę liczbę, jeśli jest wykonane Drogie tytanowe wydechy montowane w standardzie.
Teraz przeczytaj naszą recenzję Volkswagena Golfa R 20 lat…
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro