Peugeot podwoił swoją całkowicie nową linię 308, prezentując 308 SW Kombi, który pojawi się na drogach pod koniec 2021 r. z napędem hybrydowym typu plug-in.
Konkurujący z Fordem Focusem Estate i Volkswagenem Golfem Estate, nowy Peugeot 308 SW jest bardziej praktyczną i wytrzymałą alternatywą dla nowego hatchbacka z rodziny 308, łącząc stylistykę tego pojazdu z kształtem klasy C.
W tym celu większość nabywców 308 SW będzie zainteresowana przede wszystkim butem. W porównaniu do rodzeństwa w stylu hatchbacka, długość samochodu wzrasta do 4,64 metra (rozmiary hatchbacka wynoszą 4,37 metra), a dłuższe zawieszenie oznacza, że ładowność wzrasta do 608 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. To liczba przytoczona dla 308 SW z wewnętrznym spalaniem, a Peugeot nie ujawnił wpływu akumulatora i silnika na hybrydowe wersje plug-in jego nowej kompaktowej własności. Jeśli jednak hatchback ma z tym coś wspólnego, spodziewaj się deficytu około 50 litrów.
Tylne siedzenie składa się w proporcji 40:20:40, a można to zrobić za pomocą dwóch przycisków dostępnych w bagażniku. Po złożeniu rzędu na płasko Peugeot zajmuje 1634 litry przestrzeni. Dostęp jest zapewniony przez automatyczną klapę tylną, a podłoga bagażnika ma dwa poziomy.
Jednak nie tylko tył się kończy — rozstaw osi jest również o 55 mm dłuższy niż w hatchbacku 308. Dzięki temu tylne ćwiartki byłyby bardziej przestronne dla pasażerów, którzy tam siedzieli, dlatego Peugeot twierdzi, że wariant SW ma o 129 mm więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie.
Z przodu, 308 SW wykorzystuje rewolucyjne systemy multimedialne i deskę rozdzielczą hatchbacka z przeprojektowaną stylistyką w porównaniu do swojego poprzednika. Nowa, pochylona deska rozdzielcza z długimi poziomymi otworami wentylacyjnymi jest zwieńczona nowym 10-calowym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym z nowym oprogramowaniem Peugeot i-Connect Advanced, z bezprzewodową łącznością dla Apple CarPlay i Android Auto. Pojawia się również nowa funkcja sterowania głosowego w języku naturalnym „OK Peugeot”.
Pod standardowym 10-calowym ekranem znajduje się nowa, konfigurowalna klawiatura numeryczna i-Toggle, a i-Cockpit jest w pełni cyfrowy.
Jeśli chodzi o funkcje wspomagania kierowcy, 308 SW będzie dostępny z półautonomicznym wspomaganiem jazdy od połowy 2022 r. Pakiet Drive Assist 2.0 połączy adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go z asystentem utrzymania pasa ruchu, a nowe funkcje obejmują pas półautomatyczny Automatyczna zmiana i dostosowanie prędkości do zakrętów drogi.
Asortyment silników rozpoczyna się od 1,2-litrowego turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika PureTech 130, który rozwija moc 128 koni mechanicznych i przekazuje silnik na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Diesel jest również oferowany z czterocylindrową jednostką BlueHDI o pojemności 1,5 litra, która również rozwija 128 koni mechanicznych i przekazuje napęd na przednią oś.
Dwie opcje hybrydowe oferowane w 308 SW to napęd na przednie koła, a także automatyczna skrzynia biegów EAT8. Hybrid 225 łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 178 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 107 KM i akumulatorem o mocy 12,4 kWh. Maksymalna łączna moc to 222 KM, podczas gdy Peugeot twierdzi, że emisja CO2 wynosi zaledwie 26 g/km. Zadeklarowano do 37 mil jazdy w pełni elektrycznym, a ładowanie trwa niecałe dwie godziny z opcjonalnym ładowaniem 7,4 kW.
Te same specyfikacje i technologia ładowania dotyczą słabszego Hybrid 180, który wykorzystuje silnik benzynowy o mocy 148 KM oraz ten sam silnik elektryczny i akumulator, aby uzyskać maksymalną moc 178 KM.
Myślisz o nieruchomości na swój następny samochód? Sprawdź naszą listę 10 najlepszych Najlepsze nieruchomości na sprzedaż teraz…
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie