Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowy Peugeot 308 SW 2021 przybywa z większą przestrzenią

Peugeot podwoił swoją całkowicie nową linię 308, prezentując 308 SW Kombi, który pojawi się na drogach pod koniec 2021 r. z napędem hybrydowym typu plug-in.

Konkurujący z Fordem Focusem Estate i Volkswagenem Golfem Estate, nowy Peugeot 308 SW jest bardziej praktyczną i wytrzymałą alternatywą dla nowego hatchbacka z rodziny 308, łącząc stylistykę tego pojazdu z kształtem klasy C.

W tym celu większość nabywców 308 SW będzie zainteresowana przede wszystkim butem. W porównaniu do rodzeństwa w stylu hatchbacka, długość samochodu wzrasta do 4,64 metra (rozmiary hatchbacka wynoszą 4,37 metra), a dłuższe zawieszenie oznacza, że ​​ładowność wzrasta do 608 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. To liczba przytoczona dla 308 SW z wewnętrznym spalaniem, a Peugeot nie ujawnił wpływu akumulatora i silnika na hybrydowe wersje plug-in jego nowej kompaktowej własności. Jeśli jednak hatchback ma z tym coś wspólnego, spodziewaj się deficytu około 50 litrów.

Tylne siedzenie składa się w proporcji 40:20:40, a można to zrobić za pomocą dwóch przycisków dostępnych w bagażniku. Po złożeniu rzędu na płasko Peugeot zajmuje 1634 litry przestrzeni. Dostęp jest zapewniony przez automatyczną klapę tylną, a podłoga bagażnika ma dwa poziomy.

Jednak nie tylko tył się kończy — rozstaw osi jest również o 55 mm dłuższy niż w hatchbacku 308. Dzięki temu tylne ćwiartki byłyby bardziej przestronne dla pasażerów, którzy tam siedzieli, dlatego Peugeot twierdzi, że wariant SW ma o 129 mm więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie.

Z przodu, 308 SW wykorzystuje rewolucyjne systemy multimedialne i deskę rozdzielczą hatchbacka z przeprojektowaną stylistyką w porównaniu do swojego poprzednika. Nowa, pochylona deska rozdzielcza z długimi poziomymi otworami wentylacyjnymi jest zwieńczona nowym 10-calowym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym z nowym oprogramowaniem Peugeot i-Connect Advanced, z bezprzewodową łącznością dla Apple CarPlay i Android Auto. Pojawia się również nowa funkcja sterowania głosowego w języku naturalnym „OK Peugeot”.

READ  NASA opóźnia start SpaceX Crew-3 na Międzynarodową Stację Kosmiczną

Pod standardowym 10-calowym ekranem znajduje się nowa, konfigurowalna klawiatura numeryczna i-Toggle, a i-Cockpit jest w pełni cyfrowy.

Jeśli chodzi o funkcje wspomagania kierowcy, 308 SW będzie dostępny z półautonomicznym wspomaganiem jazdy od połowy 2022 r. Pakiet Drive Assist 2.0 połączy adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go z asystentem utrzymania pasa ruchu, a nowe funkcje obejmują pas półautomatyczny Automatyczna zmiana i dostosowanie prędkości do zakrętów drogi.

Asortyment silników rozpoczyna się od 1,2-litrowego turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika PureTech 130, który rozwija moc 128 koni mechanicznych i przekazuje silnik na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Diesel jest również oferowany z czterocylindrową jednostką BlueHDI o pojemności 1,5 litra, która również rozwija 128 koni mechanicznych i przekazuje napęd na przednią oś.

Dwie opcje hybrydowe oferowane w 308 SW to napęd na przednie koła, a także automatyczna skrzynia biegów EAT8. Hybrid 225 łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 178 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 107 KM i akumulatorem o mocy 12,4 kWh. Maksymalna łączna moc to 222 KM, podczas gdy Peugeot twierdzi, że emisja CO2 wynosi zaledwie 26 g/km. Zadeklarowano do 37 mil jazdy w pełni elektrycznym, a ładowanie trwa niecałe dwie godziny z opcjonalnym ładowaniem 7,4 kW.

Te same specyfikacje i technologia ładowania dotyczą słabszego Hybrid 180, który wykorzystuje silnik benzynowy o mocy 148 KM oraz ten sam silnik elektryczny i akumulator, aby uzyskać maksymalną moc 178 KM.

Myślisz o nieruchomości na swój następny samochód? Sprawdź naszą listę 10 najlepszych Najlepsze nieruchomości na sprzedaż teraz