science

Nowi nauczyciele: 10 sposobów na zajęcie miejsca w klasie

Pierwsze wymagania jako nauczyciela rozpoczynającego karierę zawodową są zniechęcające: może minąć trochę czasu, zanim poczujesz się w pełni w nowej pracy. Ale klasa to miejsce, w którym będziesz spędzać większość czasu i bardzo ważne jest, abyś czuł się w niej właścicielem, a także jak w domu.

Wielu z was mogło spędzić większość swojego szkolenia na nauczaniu na odległość – i dlatego może czuć się niepewna, jak uznać salę lekcyjną za swój pokój. Oto moja rada.

1. Skorzystaj z usługi „spotkaj się i pozdrów” na swoją korzyść

Nie pozwól, aby awanturnicze zachowanie przekroczyło twoje granice: poproś uczniów, którzy próbują się wygłupiać, aby odsunęli się na bok, wpuść innych do klasy i przywitaj ich pozytywnie, używając jak największej liczby imion.

Pamiętaj, aby dostosować interakcję: jeśli czuli się dobrze podczas ostatniej lekcji, zapytaj ich, czy czują się lepiej. Jeśli niedawno wybrali się na wycieczkę lub grali na szkolnym meczu piłki nożnej, sprawdź, jak się sprawy mają.

Kiedy już przyjmiesz wszystkich uczniów, którzy będą się dobrze zachowywać, zwróć się do tych, których prosiłeś, aby poczekali, zmień oczekiwania i pozdrów ich tak pozytywnie, jak wszystkich innych.


Ramy wczesnej kariery: Co musisz wiedzieć

Nowi nauczyciele: Jak budować pewność siebie w klasie

jeszcze: Dlaczego nowi nauczyciele bardziej niż kiedykolwiek potrzebują dobrego nauczyciela


2. Plany miejsc

Jednym z moich najlepszych narzędzi, jakie może mieć nauczyciel, jest papierowy plan miejsc siedzących. Używam własnych do dzwonienia na zimno i odnoszę się do nich podczas lekcji, gdy uczniowie proszą o pomoc, abym szybko nauczył się imion. Jeśli uczniowie muszą się przenieść, zaktualizuj transkrypcję od razu.

3. Praktyka technologiczna

Pierwszy stażysta i ja spędziliśmy część wrześniowego dnia w pomieszczeniach na początku lekcji – i sprawdziliśmy takie rzeczy, jak łączność HDMI, sposób udostępniania ekranów i czy dźwięk działa. Rób to przez cały rok: Kiedy coś pójdzie nie tak z technologią, zapisz to i przećwicz przed następną lekcją.

4. Pokonanie czarnej dziury w papeterii

Sale lekcyjne to sprzęt z czarnej dziury. Miej jasne zasady dotyczące wyposażenia w swoim pokoju: czy je zapewnisz, czy powinni zabrać ze sobą sprzęt? Pamiętaj jednak, że im dłużej uczniowie pozostają bez długopisu i nie są pewni, jak je zdobyć, tym więcej minut zostanie straconych na naukę.

5. Pożyczanie

Poruszanie się po pokoju, gdy uczniowie wykonują zadanie, to świetny sposób na uzyskanie natychmiastowej informacji zwrotnej na temat postępów ucznia. Zawsze staram się zacząć od najbardziej niechętnych lub spokojnych uczniów, aby zapewnić im dostęp do indywidualnego wsparcia. Nie lekceważ tego, jak bardzo prosty rówieśnik i pochwała mogą zrobić dla motywacji.

6. Dotknij stołu

Cicha bateria stołowa może działać dobrze dla uczniów, którzy przeszkadzają lub nie wykonują zadań. Nie zmieniając tego, co mówisz, podejdź do ucznia i dotknij jego stołu, aby zwrócić jego uwagę. Następnie możesz wskazać część w czytaniu i wskazać książkę, w której powinna znajdować się praca, a wszystko to bez komunikacji werbalnej, aby nie zakłócać przepływu innych uczniów.

7. Pozytywne kadrowanie

Zmień język, aby podkreślić pozytywne działania uczniów na Twoją korzyść. Zwroty takie jak „Dobra robota w całym tylnym rzędzie za odłożenie długopisów i czekanie” zamiast „Czekam, aż 10 osób na środku pokoju upuszczą długopisy” zmieniają ton wyrażenia, uwzględniając oczekiwanie i instrukcje.

Spersonalizuj te frazy tam, gdzie możesz – Uczniowie otrzymują cios, gdy usłyszą, jak ich imię jest komplementowane indywidualnie.

8. Utrzymuj politykę postępowania blisko

Niemożliwe jest zapamiętanie wszystkich różnych kar behawioralnych na początku, a posiadanie pod ręką polityki dotyczącej zachowania szkoły może złagodzić to napięcie. Przypinam go do ściany za biurkiem i nie wstydzę się go skanować na oczach uczniów.

Jeśli masz wątpliwości co do kary, bądź uczciwy wobec uczniów i powiedz, że poinformujesz o tym incydencie ich Kuratora i powiesz im oraz ich rodzicom konsekwencje ich działań w klasie.

9. Przejście między lekcjami

W miarę jak Twoje zajęcia stają się coraz bardziej zintegrowane z rutyną, możesz zacząć wykorzystywać trzy minuty między końcem lekcji a kolejnym rozpoczęciem przygotowań. Jeśli uczysz w kółko, podczas gdy uczeń pakuje książki, rozdaj książki na następne zajęcia w recepcji. Gdy uczniowie wyjdą, powinno to oznaczać, że możesz być gotowy do powtórzenia procesu spotkania i powitania.

10. Poza klasą

Działania poza salą lekcyjną mogą również przynieść korzyści Twojej własności w klasie. Upewnij się, że dotarłeś do domu i za każdą negatywną rozmowę telefoniczną zrób dwa pozytywne punkty. Wykorzystaj to jako rozmowę na spotkanie i powitanie na następnej lekcji, aby zapytać uczniów o ich poprzedni sukces, kiedy wejdą do pokoju. Na korytarzach i w stołówce komunikuj się z uczniami, których uczysz i uśmiechaj się do nich. To pokazuje uczniom inną stronę twojego entuzjazmu dla twojego tematu i buduje lepszą relację.

Tessa McLaughlin jest kierownikiem historii w Bedford Academy. Tweetuje tessa_teaching.

READ  Space Force uruchamia NFT w rozszerzonej rzeczywistości

About the author

Rosemary Robinson

„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.

Add Comment

Click here to post a comment