Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowe Audi A5 Avant jest prawie gotowe do premiery w 2023 roku

Te najnowsze zdjęcia dają nam najlepsze spojrzenie na nowe A5 Avant i sugerują, że pełne ujawnienie konkurenta BMW serii 3 nie jest zbyt odległe. Pomimo rosnącej gamy SUV-ów ze znaczkiem Q, kompaktowa limuzyna Audi nadal będzie ważną częścią jej portfolio – nawet jeśli ten nowy model nie będzie dostępny z w pełni elektrycznym wariantem e-tron.

Ogłoszenie — ciąg dalszy artykułu poniżej

Z naszych poprzednich zdjęć szpiegowskich nadchodzącego A5 Avant i sportowego S5 Avant wiemy już, jak będzie wyglądał nowy samochód. Przyjmie ewolucyjny projekt oparty na poprzednim modelu z ostrym i czystym wyglądem.

Kompaktowy samochód wykonawczy A4, który znamy dzisiaj, przybrałby nazwę A5 dla modeli sedan i Avant, gdy Audis o numerach parzystych przechodzi na całkowicie elektryczne układy napędowe. Przykładem tego jest nadchodzące A6, które stanie się A7, a nadchodząca seria A6 e-tron będzie stanowić alternatywę dla pojazdów elektrycznych.

Koncepcja ta znajduje się w fabrycznym nadwoziu, więc pomimo rozbudowanego kamuflażu widać, że przednia osłona chłodnicy będzie węższa, połączona zestawem reflektorów o agresywnych kształtach. Boczne wloty powietrza pod spodem i szeroka dolna kratka.

Powierzchnia wzdłuż boków A5 jest czystsza, bez ostrych jak brzytwa zmarszczek współczesnych Audi. Samochód testowy ma diamentowe felgi aluminiowe, a z tyłu po raz pierwszy widzieliśmy gotowe do produkcji tylne światła. Wygląda podobnie do tego z obecnego A3.

Widzieliśmy również test S5 Avant Sport Edition. Ogólny projekt nie odbiega zbytnio od standardowego modelu (prawdopodobnie ustąpi miejsca topowemu samochodowi RS5). Jest nowa osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, większe koła, mocne hamulce i układ wydechowy z czterema wylotami.

Ogłoszenie — ciąg dalszy artykułu poniżej

Gorąca wersja RS5 tego samochodu może być jednym z ostatnich wyczynowych kombi napędzanych benzyną, ponieważ Audi zamierza wypuścić ostateczne modele spalinowe do 2026 roku.

READ  Skoncentruj się na jednej funkcji interfejsu użytkownika: śledź powiadomienia z historią powiadomień

Poprzednie grankulki szpiegowskie także dały nam zerknąć na wnętrze A5. Najnowsza wersja Audi Virtual Cockpit ma większy, odsłonięty wyświetlacz kierowcy za spłaszczonym u dołu kołem kierownicy (w standardowych modelach prawdopodobnie pojawi się okrągłe koło).

Chociaż duża część kabiny pozostaje ukryta, spodziewamy się nowej deski rozdzielczej z mniejszą liczbą fizycznych elementów sterujących. Na desce rozdzielczej pojawi się wolnostojący ekran środkowy, a konsola środkowa została przeprojektowana z nowymi selektorami biegów. Niemal pewne jest, że nowe A5 będzie dostępne wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Nowe Audi A5 2023 będzie trzymał się benzyny i oleju napędowego

Jednak największe zmiany zajdą pod skórą. Nadchodzące A5 pozostanie na tych samych podstawach MLB, co obecny model, ale będzie napędzane gamą nowych silników spalinowych, które szef działu rozwoju technicznego Audi, Oliver Hoffmann, określa jako „najlepsze w [the company] od kiedy „.

Większość oferty będzie oparta na zaktualizowanej wersji 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego EA888 z turbodoładowaniem Grupy Volkswagen. Ulepszenia obejmą nowe turbosprężarki o zmiennej sekcji, które rzekomo poprawiają reakcję przepustnicy oraz wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa.

Elektryfikacja będzie również odgrywać ważną rolę w gamie A5. Silnik benzynowy będzie napędzany 48-woltową technologią miękkiej hybrydy w dolnej części gamy i pełną technologią hybrydową typu plug-in w wyższej klasie. Ta ostatnia opcja prawdopodobnie będzie wykorzystywać ten sam akumulator 14,4 kWh i silnik elektryczny, co inne modele MLB, takie jak Q5.

Ogłoszenie — ciąg dalszy artykułu poniżej

Silnik Diesla również pozostanie, chociaż prawdopodobnie będzie odgrywał drugie skrzypce w nowej gamie zelektryfikowanych silników benzynowych Audi. Większość gamy silników wysokoprężnych powinna opierać się na tej samej turbodoładowanej 2,0-litrowej jednostce wolnossącej, którą można znaleźć również w SUV-ie Q5.

Obecny S4 przeszedł z benzyny na olej napędowy w 2019 roku, wykorzystując 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 342 koni mechanicznych i rozpędzaniu się od 0 do 100 mil na godzinę w 4,9 sekundy. Nowy samochód z pewnością będzie wytwarzał więcej mocy, ale to, czy zachowa układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym, dopiero się okaże.

READ  Wygląda na to, że New World traci około 135 000 graczy tygodniowo

Audi może również wprowadzić na rynek w pełni elektryczną wersję A5 Avant w późniejszym okresie życia samochodu – prawdopodobnie oznaczoną jako A4 e-tron, co daje marce przewagę nad konkurencją. Żaden z obecnych głównych konkurentów A4 nie był oferowany jako pojazd czysto elektryczny. W tej klasie nacisk kładziony jest obecnie na sedany, jak widać w BMW i4 i Tesli Model 3.

Jeśli jednak się zmaterializuje, możliwe, że całkowicie elektryczny A4 e-tron przeniesie się na inną platformę, ponieważ fundamenty MLB nie są ustawione dla elektrycznych pojazdów elektrycznych. Prawdopodobnie użyje zmodyfikowanej wersji podwozia PPE, które będzie pasowało do nadchodzącego A6 e-tron.

Co będzie musiało pokonać Audi A5? Oto najlepsze samochody dla kadry kierowniczej na sprzedaż w tej chwili…