Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Niemcy dochodzą do porozumienia z Unią Europejską w sprawie przyszłego wykorzystania silników spalinowych

Niemcy dochodzą do porozumienia z Unią Europejską w sprawie przyszłego wykorzystania silników spalinowych

Napisane przez Toma Simsa i Kate Abnett

FRANKFURT/BRUKSELA (Reuters) – Unia Europejska i Niemcy osiągnęły porozumienie w sprawie przyszłego wykorzystania silników spalinowych, poinformowali w sobotę urzędnicy, czemu przemysł motoryzacyjny uważnie się przygląda.

Porozumienie pozwoliłoby niektórym silnikom spalinowym po 2035 roku i zostało szybko potępione przez prominentną grupę ekologiczną.

Konglomerat i jego największa gospodarka spierają się o plan wycofania samochodów emitujących dwutlenek węgla do 2035 r., ale przywódcy zasygnalizowali w ostatnich dniach, że są blisko rozwiązania.

Niemcy domagały się gwarancji, że nowe samochody z silnikami spalinowymi będą mogły być sprzedawane po terminie, jeśli będą napędzane e-paliwem – żądanie to jest wspierane przez część potężnego niemieckiego przemysłu samochodowego.

„Doszliśmy do porozumienia z Niemcami w sprawie przyszłego wykorzystania e-paliwa w samochodach” – napisał na Twitterze Frans Timmermans, szef unijnej polityki klimatycznej.

Niemiecki minister transportu Volker Wessing powiedział, że „droga jest wolna” dzięki umowie osiągniętej w późny piątek.

„Pojazdy z silnikami spalinowymi nadal mogą być nowo rejestrowane po 2035 r., jeśli są napełniane wyłącznie paliwem neutralnym pod względem emisji CO2” – powiedział w poście na Twitterze.

Szwecja, która sprawuje rotacyjną prezydencję w UE, zapowiedziała, że ​​unijni dyplomaci zagłosują w poniedziałek, aby formalnie zatwierdzić ustawę o wycofaniu z 2035 r.

Oznacza to, że ministrowie energii mogą następnie podpisać ustawę, która będzie obowiązywała we wtorek, na spotkaniu zaplanowanym w Brukseli.

Benjamin Stephan z Greenpeace powiedział, że umowa stanowi porażkę dla ochrony klimatu.

„Ten paskudny kompromis osłabia ochronę klimatu w transporcie i szkodzi Europie” – powiedział.

Powiedział, że osłabia to potrzebną koncentrację przemysłu samochodowego na wydajnej mobilności elektrycznej.

(Raport Toma Simsa i Kate Abnett; montaż: Jason Neely i Mike Harrison)