science

Niebieskie miejsce pochodzenia Jeffa Bezosa celuje w większe cele kosmiczne

Plany kosmiczne Jeffa Bezosa wykraczają daleko poza krótką podróż, którą ma tam odbyć we wtorek.

Amazon.com firma

AMZN -1,59%

Założyciel przez ponad dwie dekady przeznaczył miliardy na swoje przedsięwzięcie kosmiczne Blue Origin LLC, wierząc, że ludzkość musi ostatecznie założyć placówki w całym Układzie Słonecznym.

Bezos natychmiast chce działać na rynku kosmicznym, który potroi się, osiągając ponad 1 bilion dolarów rocznej sprzedaży do 2040 r., mówi Morgan Stanley, zakładając, że szybkie postępy technologiczne umożliwią rutynowe lądowania na Księżycu, wydobycie asteroid i turystykę satelitarną.

Wewnątrz kapsuła załogi Blue Origin. Firma spędziła lata na opracowywaniu rakiet, silników i pojazdów.


obrazek:

niebieskie pochodzenie

Jego gigantyczny skok następuje, gdy Blue Origin ma wystrzelić pana Bezosa i trzech innych na skraj kosmosu w 11-minutowy lot, pierwszy start z pasażerami na rakiecie New Shepard firmy.

Udany lot może zapewnić przyczepność na wschodzącym rynku turystyki kosmicznej, do którego należy Virgin Galactic Holdings Richarda Bransona firma

Szerszym wyzwaniem dla Blue Origin jest wygrywanie dużych kontraktów rządowych, które zapewniają stały strumień przychodów i zapewniają wiarygodność firmom, które je zabezpieczają. Space Exploration Technologies Corp., oficjalna nazwa SpaceX, spółki zależnej Elona Muska, wskoczyła na Blue Origin, aby wygrać te umowy.

Blue Origin od lat buduje operacje i rozwija gamę rakiet, silników i pojazdów. Ten wzrost został wywołany tym, co pan Bezos opisuje jako swoją pasję do kosmosu. Przytoczył misję Apollo 11, aby wylądować na Księżycu, jako fundamentalny moment dla niego i odniósł się w swoich przemówieniach do autorów science fiction, takich jak Arthur C. Clarke oraz naukowca i pisarza Carla Sagana.

Wystrzelenie nowej rakiety Shepard.


obrazek:

niebieskie pochodzenie

„Gdybyśmy byli w Układzie Słonecznym, moglibyśmy mieć bilion ludzi w Układzie Słonecznym, co oznacza, że ​​mielibyśmy tysiąc Mozartów i tysiąc Einsteinów” – powiedział Bezos podczas przemówienia dwa lata temu. Blue Origin może częściowo obniżyć koszty lotów kosmicznych, dzięki opracowaniu pocisków wielokrotnego użytku, powiedział Bezos.

Przemówieniu założyciela Amazona towarzyszyły znaczące zobowiązania finansowe. Pan Bezos ujawnił, że rocznie sprzedawał 1 miliard dolarów akcji Amazon, aby sfinansować Blue Origin.

Po założeniu Blue Origin w 2000 r. Bezos zaczął nabywać dla firmy setki tysięcy akrów ziemi w zachodnim Teksasie na początku tej dekady, mówiąc lokalnej gazecie w 2005 r., że chce zbudować wyrzutnię rakiet na jego obiekt.

Teraz, oprócz miejsca startu w Teksasie, firma posiada placówki na Florydzie, w Kalifornii, Alabamie i Waszyngtonie, a także siedzibę poza Seattle. Zatrudnia ponad 3500 osób, w tym dyrektora generalnego Boba Smitha, byłego dyrektora generalnego Honeywell International firma

jednostka przestrzeni. Prywatna firma Blue Origin nie publikuje sprawozdań finansowych.

powiedział Howard McCurdy, profesor z American University, który pisał o kosmosie i Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej.

Richard Branson z powodzeniem poleciał na skraj kosmosu w niedzielę, a Jeff Bezos nie był za późno. Ale statki kosmiczne założycieli miliarderów, logistyka lotów i wysokość mają pewne różnice. Tytuł Zdjęcia: Laura Kamerman

W tym roku Blue Origin zamierza przeprowadzić dwa dodatkowe loty z pasażerami na pokładzie New Shepard po jego premierze we wtorek, poinformowali kierownictwo w niedzielę podczas briefingu informacyjnego. Pan Smith nie sprecyzował, ile biletów sprzedaje firma.

“Gotowość do płacenia jest nadal bardzo wysoka. Nasze wczesne loty idą za bardzo dobrą cenę.”

Poza rodzącym się rynkiem turystyki kosmicznej SpaceX wypracowało sobie głębszą pozycję w agencjach związanych z przestrzenią kosmiczną w Waszyngtonie. NASA i Pentagon wydały 2,8 miliarda dolarów związane z 52 dużymi kontraktami wygranymi przez firmę kierowaną przez Muska w ciągu ostatnich 14 lat fiskalnych, zgodnie z Federalną Bazą Danych Wydatków. Wydali 496,5 miliona dolarów w 33 kontraktach, które Blue Origin wygrało w tym czasie.

Blue Origin nie odpowiedział na pytania dotyczące konkurencji ze SpaceX lub planów współpracy z agencjami rządowymi. Pan Smith powiedział w przeszłości, że firma chce prowadzić interesy z takimi klientami.

Obie firmy kłócą się o umowę dotyczącą budowy lądownika księżycowego na planowany lot w 2024 roku. Lądownik księżycowy Apollo 11 dotarł do Księżyca w 1969 roku 20 lipca, tego samego dnia, w którym odbył się zaplanowany lot kosmiczny pana Bezosa we wtorek. NASA przyznała SpaceX kontrakt na lądowanie w kwietniu, ale Blue Origin zaprotestowało przeciwko tej decyzji w Biurze Odpowiedzialności Rządu USA, co może doprowadzić do ponownego wprowadzenia kontraktu przez NASA.

Oczekuje się, że agencja ds. odpowiedzialności wyda decyzję w sprawie Blue Origin do 4 sierpnia. Dział Dynetics w Leidos Holdings firma

Walczył także o lądownik i złożył protest.

SpaceX jest obecnie najbardziej produktywną platformą startową, która jak dotąd wysłała 23 rakiety w tym roku, według danych Federalnej Administracji Lotnictwa dotyczących autoryzowanych startów. Rakiety wielokrotnego użytku pomagają obniżyć koszty dostępu do kosmosu, co jest strategią również realizowaną przez Blue Origin, które od końca 2017 roku przeprowadziło dziewięć takich startów.

„Muszą mieć doświadczenie” – powiedział Marco Caceres, analityk kosmiczny w firmie konsultingowej Teel Group, odnosząc się do Blue Origin.

Rakieta New Shepard, która ma wznieść się we wtorek, jest przeznaczona do lotów turystycznych w przestrzeń suborbitalną, z sześcioosobową kapsułą w kształcie gumdropa i oknami, które rozciągają się na 3,5 stopy na 2,3 stopy po obu stronach. Wraz z założycielem Amazona pasażerami samolotu są Mark Bezos, brat pana Bezosa. Wally Funk, 82-letnia pilotka, która w latach 60. ukończyła Women’s Astronaut Program; oraz Oliver Daemon, 18-letni holenderski student, który jest pierwszym płacącym klientem firmy.

Firma opracowuje również rakietę New Glenn, pojazd o długości 321 stóp, który ma wykorzystywać siedem głównych silników do podnoszenia dużych ładunków na orbitę. W lutym firma Blue Origin poinformowała, że ​​poczyniła postępy w zakresie kilku komponentów sprzętowych do rakiety i że jej celem jest pierwszy lot New Glenn pod koniec przyszłego roku.

Blue Origin zawarł umowy, aby wprowadzić swoją technologię na rynek kosmiczny. Firma opracowuje nowy silnik rakietowy dla United Launch Alliance, który wystrzeliwuje satelity dla agencji szpiegowskich Pentagonu i USA. . Silnik, który zastąpi obecnie używane silniki produkcji rosyjskiej, jest opóźniony. W zeszłym tygodniu NASA poinformowała, że ​​Ultra Safe Nuclear Technologies, firma z Seattle, dołączy do Blue Origin i General Electric firma

oraz inne firmy do projektowania koncepcji systemów napędów jądrowych, które mogą napędzać pojazdy w kosmosie.

Aspiracją Blue Origin jest stać się firmą taką jak SpaceX, jak BoeingA

Jak Lockheed MartinA

powiedział John Logsdon, były dyrektor Instytutu Polityki Kosmicznej na George Washington University.

Napisz do Micah Maidenberg na [email protected] i Doug Cameron na [email protected]

Copyright © 2021 Dow Jones & Company, Inc. wszystkie prawa są zachowane. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

READ  Wreszcie można rozwiązać tajemnicę białych krasnoludów o wysokich polach magnetycznych

About the author

Rosemary Robinson

„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.

Add Comment

Click here to post a comment