Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nie tylko Netflix i chill!  Indianie czytają więcej niż kiedykolwiek

Nie tylko Netflix i chill! Indianie czytają więcej niż kiedykolwiek

Pamiętasz dyskusję o czytaniu i o tym, jak ten nawyk może się zgubić w obliczu Netflixa i mediów społecznościowych? Te spekulacje można odłożyć na bok. „Ludzie czytają więcej niż kiedykolwiek wcześniej” — mówi Miley Aishwarya, wydawca Penguin Random House India.

We współpracy z Business Today Aishwarya powiedziała, że ​​przemysł wydawniczy został bardziej zakłócony przez technologię niż przez pandemię, ale w ostatnich latach wiele osób wróciło do zapalonej lektury. Ale to, co czytają, uległo zmianie.

Rosnąca indyjska klasa średnia interesuje się rozwojem osobistym i poradnikami. „Ogólnie obserwuje się, że wraz z rozwojem gospodarki i zdobywaniem możliwości wydawania pieniędzy, zmierzają w kierunku rozwoju osobistego. Dlatego biblioteki coraz częściej zaopatrują się w książki samopomocy” – mówi Aishwarya.

Książki wracają do mody

Mówi, że to szczyt literatury faktu, a wydawców bardziej przyciąga ten gatunek niż fikcja.

„Zawsze istnieje możliwość, że dzieło beletrystyczne będzie dobre, ale nie jest to łatwe. Dla porównania, dobry utwór non-fiction ma już gotową publiczność. To naturalne, że coraz więcej wydawców jest skłonnych do nie- książki beletrystyczne”, mówi Aishwarya.

Przestrzeń „czytania”, która istnieje między księgarniami, autorami i czytelnikami, która twierdzi, że jest nienaruszona, pomimo wszystkich dynamicznych zmian, jakie zaszły w branży w niedalekiej przeszłości i w czasie, gdy niektórzy wydawcy i księgarnie zamknęli okiennice na dobre.

„Czytanie zmieniło swój wygląd i jest teraz doświadczeniem rozsianym po papierowych książkach, e-bookach i audiobookach. My jako wydawcy zmieniliśmy się z czasem, aby dostosować się do zmieniających się wymagań czytelników, ale ogólnie zarówno troska o informacje, jak i Potrzeba rozwoju dzięki książkom, które są na miejscu” – mówi Aishwarya.

Indianie czytają, aby rosnąć i osiągać

Mówiąc o wschodzących autorach, Aishwarya pasjonuje się literaturą regionalną, która coraz częściej pojawia się w języku angielskim. „Wyłaniające się głosy regionalne tłumaczone na język angielski to najbogatszy trend, jeśli chodzi o dzisiejszą literaturę indyjską” – dodaje.

READ  „Obszar zainteresowań” napędza sprzedaż międzynarodową – różne

Tak jak pragnienie słowa pisanego jest obecnie powszechne, Aishwarya wierzy, że dzisiejsi nowi autorzy są młodzi i niespokojni.

„Wśród nowych autorów zauważam brak cierpliwości, dlatego samopublikowanie stało się tak powszechne; łatwe rozwiązanie. Uzyskanie dobrej książki wymaga czasu, a autor musi mieć cierpliwość, aby pracować razem z zespołem. Autorzy powinni naprawdę spróbować dołożyć wszelkich starań dla książki , bo kiedy książka jest publikowana, to jest publikowana i zawsze będzie. Podczas gdy wiele osób idzie drogą self-publishingu, nadal dobrze jest poprawić swoją pracę na tyle dobrze. Książka wymaga wysiłku ”.

Raj dla miłośników książek: czytanie w nim

Zadaniem, które według Aishwaryi czeka dziś na rodziców, jest umiejętność zaszczepienia nawyku czytania wśród czytelników następnego pokolenia.

„Pozwólmy dzieciom czytać w dowolnej formie, ponieważ czytanie polega w końcu na otwartości na historie i informacje. Istnieją różne sposoby wchłaniania tych historii i powieści, a po wprowadzeniu dzieci naturalnie wyrastają na czytelników „. ona mówi.