Pamiętasz dyskusję o czytaniu i o tym, jak ten nawyk może się zgubić w obliczu Netflixa i mediów społecznościowych? Te spekulacje można odłożyć na bok. „Ludzie czytają więcej niż kiedykolwiek wcześniej” — mówi Miley Aishwarya, wydawca Penguin Random House India.
We współpracy z Business Today Aishwarya powiedziała, że przemysł wydawniczy został bardziej zakłócony przez technologię niż przez pandemię, ale w ostatnich latach wiele osób wróciło do zapalonej lektury. Ale to, co czytają, uległo zmianie.
Rosnąca indyjska klasa średnia interesuje się rozwojem osobistym i poradnikami. „Ogólnie obserwuje się, że wraz z rozwojem gospodarki i zdobywaniem możliwości wydawania pieniędzy, zmierzają w kierunku rozwoju osobistego. Dlatego biblioteki coraz częściej zaopatrują się w książki samopomocy” – mówi Aishwarya.
Mówi, że to szczyt literatury faktu, a wydawców bardziej przyciąga ten gatunek niż fikcja.
„Zawsze istnieje możliwość, że dzieło beletrystyczne będzie dobre, ale nie jest to łatwe. Dla porównania, dobry utwór non-fiction ma już gotową publiczność. To naturalne, że coraz więcej wydawców jest skłonnych do nie- książki beletrystyczne”, mówi Aishwarya.
Przestrzeń „czytania”, która istnieje między księgarniami, autorami i czytelnikami, która twierdzi, że jest nienaruszona, pomimo wszystkich dynamicznych zmian, jakie zaszły w branży w niedalekiej przeszłości i w czasie, gdy niektórzy wydawcy i księgarnie zamknęli okiennice na dobre.
„Czytanie zmieniło swój wygląd i jest teraz doświadczeniem rozsianym po papierowych książkach, e-bookach i audiobookach. My jako wydawcy zmieniliśmy się z czasem, aby dostosować się do zmieniających się wymagań czytelników, ale ogólnie zarówno troska o informacje, jak i Potrzeba rozwoju dzięki książkom, które są na miejscu” – mówi Aishwarya.
Mówiąc o wschodzących autorach, Aishwarya pasjonuje się literaturą regionalną, która coraz częściej pojawia się w języku angielskim. „Wyłaniające się głosy regionalne tłumaczone na język angielski to najbogatszy trend, jeśli chodzi o dzisiejszą literaturę indyjską” – dodaje.
Tak jak pragnienie słowa pisanego jest obecnie powszechne, Aishwarya wierzy, że dzisiejsi nowi autorzy są młodzi i niespokojni.
„Wśród nowych autorów zauważam brak cierpliwości, dlatego samopublikowanie stało się tak powszechne; łatwe rozwiązanie. Uzyskanie dobrej książki wymaga czasu, a autor musi mieć cierpliwość, aby pracować razem z zespołem. Autorzy powinni naprawdę spróbować dołożyć wszelkich starań dla książki , bo kiedy książka jest publikowana, to jest publikowana i zawsze będzie. Podczas gdy wiele osób idzie drogą self-publishingu, nadal dobrze jest poprawić swoją pracę na tyle dobrze. Książka wymaga wysiłku ”.
Zadaniem, które według Aishwaryi czeka dziś na rodziców, jest umiejętność zaszczepienia nawyku czytania wśród czytelników następnego pokolenia.
„Pozwólmy dzieciom czytać w dowolnej formie, ponieważ czytanie polega w końcu na otwartości na historie i informacje. Istnieją różne sposoby wchłaniania tych historii i powieści, a po wprowadzeniu dzieci naturalnie wyrastają na czytelników „. ona mówi.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
15 najlepszych marek lakierów do paznokci do wypróbowania, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
TransPerfect zdobył dwie nagrody Hermes od Leisure Globalization Association (EGA).
Odłóż, ustaw nowe okno daty wydania