- autorstwa Annabelle Liang
- Reporter biznesowy
Producent Pokemon Go Niantic twierdzi, że zmniejszy jedną czwartą siły roboczej, ponieważ branża gier stoi w obliczu spowolnienia popytu po gwałtownym wzroście liczby pobrań podczas pandemii.
Firma zamknie również swoje studio w Los Angeles i anuluje dwie gry.
Pokemon Go stało się światowym fenomenem, kiedy zostało wydane w 2016 roku.
W tamtym czasie gigant technologiczny Apple powiedział, że jego gra z rozszerzoną rzeczywistością pobiła rekord App Store pod względem większości pobrań w ciągu tygodnia.
„Najwyższym priorytetem jest utrzymywanie Pokemon Go w zdrowiu i rozwoju na zawsze” – powiedział Hanke.
Powiedział jednak również, że od czasu premiery gry „rynek mobilny stał się zatłoczony, a zmiany w App Store i krajobrazie reklamy mobilnej sprawiły, że coraz trudniej jest wprowadzać nowe gry mobilne na dużą skalę”.
W sumie 230 pracowników w Niantic, w tym w zespole platform do gier, zostanie dotkniętych zwolnieniami.
Firma zaprzestanie również produkcji gry NBA All-World, która została wydana w styczniu, oraz zaprzestanie produkcji swojego tytułu Marvel World of Heroes.
Podczas szczytu fenomenu Pokemon Go gracze ścigający postacie, w tym Pikachu i Snorlax, wypełniali przestrzenie publiczne, aby polować na wirtualne stworzenia.
W czerwcu ubiegłego roku Niantic powiedział, że anuluje cztery projekty i zmniejszy liczbę pracowników o około 8%.
Ostatnie cięcia wynikają z doniesień z maja, że przychody firmy z Pokemon Go spadły.
„Zasadniczo nie komentujemy szacunków naszych przychodów przez osoby trzecie, ponieważ często są one błędne, i tak jest w tym przypadku” – powiedział wówczas rzecznik Niantic.
„Nasze przychody wzrosły do tej pory w 2023 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym” – dodał rzecznik.
Jako firma prywatna Niantic nie ma obowiązku publikowania raportów o zarobkach.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro