Ze scenariuszem Lisy Richwin
LOS ANGELES (Reuters) – Netflix we wtorek uniknął najgorszego scenariusza utraty abonentów, odnotowując spadek o prawie 1 milion abonentów od kwietnia do czerwca i przewidując, że powróci do wzrostu liczby klientów w trzecim kwartale.
Akcje, które w tym roku spadły o blisko 67% z powodu obaw o długoterminowe perspektywy spółki, po wynikach notowań po zamknięciu notowań wzrosły o 8%. Inwestorzy przyjęli prognozę jako znak, że Netflix wciąż może znaleźć nowych subskrybentów pomimo niestabilnej gospodarki światowej i oznak nasycenia na największych rynkach, w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Największa na świecie usługa przesyłania strumieniowego poinformowała, że planuje uruchomić opcję obsługi reklam w przyszłym roku. Ostrzegał również, że silny dolar szkodzi przychodom księgowanym od abonentów za granicą.
Firma poinformowała w kwietniu, że spodziewa się utraty 2 milionów klientów w drugim kwartale, szokując Wall Street i wzbudzając obawy, że boom telewizyjny mógł nagle się skończyć. Straty były o połowę mniejsze, 970 000.
„Nasze podekscytowanie opadło” – powiedział dyrektor generalny Reed Hastings w wywiadzie po zarobkach opublikowanym na YouTube, biorąc pod uwagę, że Netflix wciąż traci subskrybentów. „Ale patrząc w przyszłość, nadawanie działa wszędzie… Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do nadawania”.
Hastings przyznał, że nowe odcinki serialu science-fiction Stranger Things, najpopularniejszego programu w języku angielskim w historii Netflix, pomagają odeprzeć dalsze dezercje.
Netflix przewidywał dodatkowy milion klientów w okresie lipiec-wrzesień, podczas gdy analitycy z Wall Street przewidywali średnio 1,84 miliona, według analityków ankietowanych przez Refinitiv.
„Akcje rosną, ponieważ cięcia (analityków) spowolniły wzrost” – powiedział Michael Pachter, analityk Wedbush Securities, zauważając, że Netflix tnie koszty i spodziewa się znacznego wzrostu wolnych przepływów pieniężnych w przyszłym roku.
Akcje innych firm streamingowych nieznacznie wzrosły po raporcie Netflix. Roku Inc wzrosła o 2,7%, podczas gdy Walt Disney Co i Paramount Global wzrosły o około 1%.
Po latach szalonego rozwoju, losy Netflixa zmieniły się, ponieważ konkurenci, w tym Disney, Warner Bros. Discovery i Apple Inc, mocno zainwestowali w swoje usługi przesyłania strumieniowego.
Netflix stracił 1,3 miliona klientów w USA i Kanadzie w drugim kwartale oraz 770 000 w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce. Zostało to zrekompensowane przez wzrost o około 1,1 miliona członków w regionie Azji i Pacyfiku.
W liście do akcjonariuszy we wtorek Netflix poinformował, że zbadał ostatnie spowolnienie, które zostało przypisane różnym czynnikom, w tym udostępnianiu haseł, konkurencji i stagnacji gospodarczej.
„Naszym wyzwaniem i szansą jest przyspieszenie wzrostu naszych przychodów i członkostwa poprzez ciągłe ulepszanie naszych produktów, treści i marketingu, tak jak robiliśmy to przez ostatnie 25 lat, oraz lepsze zarabianie na naszej dużej grupie odbiorców” – czytamy w liście.
Jednym ze sposobów, w jaki firma planuje pozyskać więcej członków, jest ograniczenie udostępniania haseł. Firma testuje dwie opcje w Ameryce Łacińskiej.
Opiera się również na popularności „Stranger Things” i stara się przekształcić niektóre z jego największych hitów we franczyzy.
Netflix pozostaje dominującą usługą przesyłania strumieniowego z prawie 221 milionami płatnych abonentów na całym świecie. Co-CEO Ted Sarandos powiedział, że firma wciąż widzi miejsce na „ogromny” wzrost poprzez przyciągnięcie wielu miliardów ludzi na całym świecie, którzy jeszcze się nie zapisali.
„Mamy teraz pewne przeciwne wiatry i płyniemy przez nie” – powiedział Sarandos.
W okresie kwiecień-czerwiec zysk na akcję wyniósł 3,20 USD, przed konsensusem na Wall Street wynoszącym 2,94 USD.
Netflix podał, że solidne przychody w dolarach amerykańskich, które wzrosły o 9% do 7,97 miliarda dolarów, poniżej szacunków analityków wynoszących 8,04 miliarda dolarów. Firma stwierdziła, że przychody wzrosłyby o 13% bez wpływu kursów walutowych.
W zeszłym tygodniu Netflix ogłosił Microsoft Corp. jako swojego partnera w zakresie technologii i sprzedaży w ofercie reklamowej.
Sprawozdania Lisy Richwin w Los Angeles i Teyashiego Datty w Bengaluru; Edytowanie przez Petera Hendersona, Matthew Lewisa i Leslie Adlera)
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz