Nauczyciel wychowania fizycznego z Wielkiej Brytanii, który był pionierem nowych sposobów nauczania sportu dzieci niedowidzących w szkole specjalnej w Liverpoolu, został nominowany do tegorocznej prestiżowej nagrody Global Teacher Prize.
David Swanston, nauczyciel w St Vincent’s School, jest jednym z ostatnich 10 z 8 000 nominacji do tegorocznej nagrody o wartości 1 miliona dolarów (730 000 funtów), której celem jest podkreślenie pracy, jaką nauczyciele wykonują w przygotowywaniu młodych ludzi do ich przyszłości. Jest finansowany przez Fundację Varkey i certyfikowany przez UNESCO.
Dołącza do niego Elliot Lancaster, 24-letni absolwent Uniwersytetu Keele, który został nominowany do pierwszej nagrody Chegg.org Global Student Award, siostrzanej nagrody, która nagradza wyjątkowe osiągnięcia w nauce i zajęciach pozalekcyjnych, z nagrodą w wysokości 100 000 USD …
Swanston kształci dzieci z wadami wzroku od ponad dziesięciu lat w St Vincent’s, szkole specjalnej dla dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną. W 2020 roku został zastępcą dyrektora.
Swanston studiuje WF, ale uczy wielu przedmiotów, w tym geografii i sztuki. Twórz techniki umożliwiające uczniom z wadami wzroku uczestniczenie w sporcie, ponieważ gromadzą średnio mniej niż połowę zalecanych 60 minut umiarkowanej dziennej aktywności. Wielu jego uczniów zostało paraolimpijczykami.
Jego praca obejmowała techniki modelowania i przykłady, aby umożliwić niewidomym studentom zrozumienie, jak zakładać boiska sportowe. Opracowuje wersję rugby specjalnie dla niewidomych dzieci, która wykorzystuje tekstury i elektronikę do modelowania gry i tworzenia prototypów piłek.
Jeśli zdobędzie nagrodę Global Teacher Prize, Swanston planuje przeznaczyć pieniądze na wspieranie aktywności fizycznej, programów ogrodniczych i dobrego samopoczucia w pobliskim szpitalu dziecięcym Alder Hey, a także na rozwój inkluzywnego i niewidomego hokeja na lodzie w całej Wielkiej Brytanii. Pieniądze przeznaczy również na wsparcie swojej organizacji charytatywnej Sightbox, której celem jest poprawa dostępu do przystosowanych sportów dla uczniów niewidomych w krajach rozwijających się.
Lancaster jest absolwentem Uniwersytetu Keele i działaczem na rzecz zrównoważonego rozwoju. W 2016 roku stworzył aplikację dla przedsiębiorstw społecznych z Newcastle-under-Lyme o nazwie Utter Rubbish, która informuje mieszkańców o polityce recyklingu w ich okolicy. Obecnie planuje się udostępnienie usługi innym samorządom lokalnym. Stworzył również sieć wolontariuszy zrównoważonego rozwoju, którzy lobbują na rzecz organizacji neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
W swojej pracy naukowej Elliott opublikował dwa nagradzane badania dotyczące uczenia się interdyscyplinarnego i wpływu koronawirusa na uczenie mieszane.
Sunny Varkey, założyciel Fundacji Varkey, powiedział, że nominacje do Swanston i Lancaster „podkreślają znaczenie edukacji w obliczu wielkich wyzwań, które nadchodzą”. – Od zmian klimatycznych, przez rosnące nierówności, po globalne pandemie”.
Minister Edukacji Nadim Zahawi pogratulował Swanstonowi i Lancasterowi nominacji. Powiedział, że po niedawnym spotkaniu z Lancaster był „głęboko poruszony swoją pasją i zaangażowaniem w kwestie takie jak zrównoważony rozwój” i pochwalił Swanstona za jego „innowację” i „inspirującą pracę”.
Zwycięzcy obu nagród zostaną ogłoszeni 10 listopada podczas wirtualnej ceremonii w siedzibie UNESCO w Paryżu.
„Zapalony komunikator. Specjalista od internetu. Czytelnik przez całe życie. Ekstremalny fanatyk telewizyjny. Muzykolik.”
More Stories
Aleksiej Nawalny: „Nie ma ciała dla ciała” podczas przygotowań rodziny do pogrzebu
Kto zastąpi Mitcha McConnella na stanowisku przywódcy Partii Republikańskiej w Senacie?
Ukraina zestrzeliła dwa kolejne rosyjskie bombowce