World

Nauczyciel z Liverpoolu nominowany do nagrody Global Teacher Prize w wysokości 1 miliona dolarów | Edukacja

Nauczyciel wychowania fizycznego z Wielkiej Brytanii, który był pionierem nowych sposobów nauczania sportu dzieci niedowidzących w szkole specjalnej w Liverpoolu, został nominowany do tegorocznej prestiżowej nagrody Global Teacher Prize.

David Swanston, nauczyciel w St Vincent’s School, jest jednym z ostatnich 10 z 8 000 nominacji do tegorocznej nagrody o wartości 1 miliona dolarów (730 000 funtów), której celem jest podkreślenie pracy, jaką nauczyciele wykonują w przygotowywaniu młodych ludzi do ich przyszłości. Jest finansowany przez Fundację Varkey i certyfikowany przez UNESCO.

Dołącza do niego Elliot Lancaster, 24-letni absolwent Uniwersytetu Keele, który został nominowany do pierwszej nagrody Chegg.org Global Student Award, siostrzanej nagrody, która nagradza wyjątkowe osiągnięcia w nauce i zajęciach pozalekcyjnych, z nagrodą w wysokości 100 000 USD …

Swanston kształci dzieci z wadami wzroku od ponad dziesięciu lat w St Vincent’s, szkole specjalnej dla dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną. W 2020 roku został zastępcą dyrektora.

Swanston studiuje WF, ale uczy wielu przedmiotów, w tym geografii i sztuki. Twórz techniki umożliwiające uczniom z wadami wzroku uczestniczenie w sporcie, ponieważ gromadzą średnio mniej niż połowę zalecanych 60 minut umiarkowanej dziennej aktywności. Wielu jego uczniów zostało paraolimpijczykami.

Jego praca obejmowała techniki modelowania i przykłady, aby umożliwić niewidomym studentom zrozumienie, jak zakładać boiska sportowe. Opracowuje wersję rugby specjalnie dla niewidomych dzieci, która wykorzystuje tekstury i elektronikę do modelowania gry i tworzenia prototypów piłek.

Jeśli zdobędzie nagrodę Global Teacher Prize, Swanston planuje przeznaczyć pieniądze na wspieranie aktywności fizycznej, programów ogrodniczych i dobrego samopoczucia w pobliskim szpitalu dziecięcym Alder Hey, a także na rozwój inkluzywnego i niewidomego hokeja na lodzie w całej Wielkiej Brytanii. Pieniądze przeznaczy również na wsparcie swojej organizacji charytatywnej Sightbox, której celem jest poprawa dostępu do przystosowanych sportów dla uczniów niewidomych w krajach rozwijających się.

Lancaster jest absolwentem Uniwersytetu Keele i działaczem na rzecz zrównoważonego rozwoju. W 2016 roku stworzył aplikację dla przedsiębiorstw społecznych z Newcastle-under-Lyme o nazwie Utter Rubbish, która informuje mieszkańców o polityce recyklingu w ich okolicy. Obecnie planuje się udostępnienie usługi innym samorządom lokalnym. Stworzył również sieć wolontariuszy zrównoważonego rozwoju, którzy lobbują na rzecz organizacji neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

READ  Joe Biden skrytykował Chiny za ukrywanie „ważnych informacji” o pochodzeniu COVID-19

W swojej pracy naukowej Elliott opublikował dwa nagradzane badania dotyczące uczenia się interdyscyplinarnego i wpływu koronawirusa na uczenie mieszane.

Sunny Varkey, założyciel Fundacji Varkey, powiedział, że nominacje do Swanston i Lancaster „podkreślają znaczenie edukacji w obliczu wielkich wyzwań, które nadchodzą”. Od zmian klimatycznych, przez rosnące nierówności, po globalne pandemie”.

Minister Edukacji Nadim Zahawi pogratulował Swanstonowi i Lancasterowi nominacji. Powiedział, że po niedawnym spotkaniu z Lancaster był „głęboko poruszony swoją pasją i zaangażowaniem w kwestie takie jak zrównoważony rozwój” i pochwalił Swanstona za jego „innowację” i „inspirującą pracę”.

Zwycięzcy obu nagród zostaną ogłoszeni 10 listopada podczas wirtualnej ceremonii w siedzibie UNESCO w Paryżu.