Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

NASA i SpaceX twierdzą, że opóźnione spadochrony na kapsule Dragona nie stanowią problemu

NASA i SpaceX twierdzą, że badają powracający problem z opóźnionymi spadochronami na kapsule Crew Dragon SpaceX – krytyczne funkcje, których statek kosmiczny musi wylądować po powrocie z orbity. Jednak dwóch partnerów lotu kosmicznego bagatelizuje powagę problemu, twierdząc, że spadochrony nadal działały bezpiecznie pomimo zachowania.

Problem ze spadochronem pojawił się podczas ostatnich dwóch lądowań kapsuły SpaceX Crew Dragon. Podczas każdego z tych zejścia na Ziemię jeden z czterech głównych spadochronów statku kosmicznego napełniał się wolniej niż pozostałe trzy. Opóźniony spadochron był wyraźnie widoczny podczas transmisji na żywo z listopadowego lądowania, gdy Crew Dragon przywiózł do domu czterech astronautów z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Brak transmisji na żywo ze styczniowego lądowania, które przywiozło ładunek z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, Ale zgłoś się wiadomości kosmiczne Pokazałem Ten jeden ze smoczych parasoli również pozostał w tyle.

Dzisiaj personel NASA i SpaceX zorganizował konferencję prasową, aby omówić spadochrony przed zbliżającym się startem SpaceX na pokładzie Dragona. NASA i SpaceX twierdzą, że przeglądają dane, aby lepiej zrozumieć zachowanie.

Podczas lądowania w listopadzie napełnienie czwartego spadochronu trwało 75 sekund dłużej niż pozostałych trzech, podczas gdy spadochron wolny podczas lądowania styczniowego potrzebował 63 sekund na napełnienie. Mimo to NASA powiedziała, że ​​pojazdy opadały w tempie uważanym za normalne. NASA i SpaceX twierdzą również, że Smok może dobrze wylądować, nawet jeśli czwarty spadochron w ogóle się nie napompuje. „Możesz mieć jeden spadochron całkowicie zagubiony i nadal certyfikowany do lądowania” – powiedział podczas konferencji prasowej Steve Stitch, dyrektor NASA Commercial Crew Program, który nadzoruje Dragon.

Chociaż zespoły Dragon planują przeprowadzić pełny przegląd spadochronów, nie przewidują potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian sprzętowych lub projektowych w pojazdach Dragon. „Jest to bardziej ćwiczenie edukacyjne na temat tego, jak poprawić nasze zrozumienie projektowania i inżynierii procesu spadochronowego” – powiedział podczas lobbingu Bill Gerstenmaier, wiceprezes SpaceX ds. konstrukcji i niezawodności lotów.

READ  Szpital Rochelle: Miejsca parkingowe na terenie dawnego szpitala zostaną zmniejszone, aby zrobić miejsce na dostosowania

Kapsuła Crew Dragon SpaceX jest istotną częścią sprzętu NASA i jest używana do utrzymania Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Kapsuła jest jednym z dwóch statków kosmicznych, które obecnie mogą przewozić astronautów do iz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Podobna wersja statku kosmicznego odpowiada również za transport ładunku na stację.

Załoga 2 astronautów po wpadnięciu w Załogę Smoka
Zdjęcie: SpaceX

Pomimo nieudanej misji cargo w 2015 roku, SpaceX od lat bezpiecznie dostarcza kapsuły Dragona na stację i ze stacji, a pierwsi pasażerowie na pokładzie pojazdu w maju 2020 roku. SpaceX z powodzeniem wypuścił nową czteroosobową załogę, o nazwie Crew-3, jest na stanowisku Crew Dragon, zaledwie kilka dni po przywiezieniu do domu innej załogi, zwanej Crew-2. Podczas lądowania Załogi-2 w nocy, Widzowie zauważyli, że jeden z czterech spadochronów nadmuchiwał się wolniej Z innych, gdzie samochód wpadł w powietrze. Powolny spadochron w końcu napełnił się, zanim Załogowy Smok wpadł do Zatoki Meksykańskiej, a czterej astronauci wyszli ze statku zdrowi.

Po starcie NASA i SpaceX wskazały, że zachowanie było normalne. „Te spadochrony wykazywały takie zachowanie” – powiedział Stitch podczas konferencji prasowej po rozbryzgu wody, dodając, że NASA „przyjrzała się tym danym i należały one do rodziny niektórych naszych testów”. SpaceX powiedział również, że przejrzał filmy i dane z lądowania na dużą skalę przed startem Crew-3, ale powiedział, że spodziewano się takiego zachowania. Podczas listopadowej konferencji prasowej po wylądowaniu Gerstenmaier powiedział:

Problem pojawił się ponownie podczas niedawnego powrotu wersji cargo Dragona, misji znanej jako CRS-24, która powróciła z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej 24 stycznia. NASA nie przekazała informacji z tego lądowania na żywo, więc opóźniony spadochron nie był znany publicznie od około tygodnia. Kathy Lueders, zastępca administratora NASA ds. operacji kosmicznych, powiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej, że agencja kosmiczna przestała nadawać na żywo lądowania ładunków ze względu na koszty, ale agencja planuje teraz organizować konferencje prasowe po zakończeniu przyszłych misji ładunkowych. .

W dzisiejszym KOI, NASA i SpaceX podwoiły się w twierdzeniu, że widzieli to już wcześniej. „Zjawisko opóźnienia spadochronu jest czymś, co widzimy w tych dużych, pierścieniowokomórkowych baldachimach” – powiedział Stich. Widzieliśmy to już w innych testach i nie tylko [cargo] Loty też.” Pracownicy uważają, że możliwe jest, że gdy spadochrony są uruchomione, trzy z nich „zasłaniają” drugi spadochron, powodując jego wolniejsze rozprzestrzenianie się.

Oprócz ponownego przeglądu danych w celu lepszego zrozumienia zachowania, NASA i SpaceX twierdzą, że planują odwiedzić dostawcę spadochronów SpaceX i założyć pułapki, aby sprawdzić, czy coś nie wygląda. Planują również przeprowadzić „analizę inflacji”, aby sprawdzić, czy wszystkie parametry spadających towarów są zgodne z oczekiwaniami. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, NASA będzie pracować nad zezwoleniem SpaceX na lot na następną misję załogową, o nazwie Crew-4, która ma wystartować 15 kwietnia. SpaceX planuje również przetransportować specjalną załogę astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną dla Axiom pod koniec marca.

W przypadku kapsuły Crew-3 Crew Dragon, która jest obecnie przymocowana do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, SpaceX i NASA nie widzą żadnych wymaganych zmian. Ta kapsuła, której spadochronów i tak nie można modyfikować, przywiezie na wiosnę czteroosobową załogę do domu.

Zapytany, czy Załogowy Smok byłby w stanie wylądować z dwoma spadochronami, Gerstenmaier odmówił odpowiedzi. Zamiast tego zauważył, że podczas testowania spadochronów SpaceX symulował awarię jednego ze spadochronów i odkrył, że pozostałe trzy spadochrony podniosły luz. W rzeczywistości uszkodzony spadochron pomógł zapewnić, że pozostałe trzy spadochrony spuchły, powiedział. „Nie postrzegamy tego jako pogarszającego się stanu” – powiedział. „W rzeczywistości jest to prawdopodobnie stan samokorygujący”.