Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

NASA i siły kosmiczne widzą coraz większe możliwości korzystania z komercyjnych usług kosmicznych

Główny ekonomista NASA, Alex MacDonald: „Odkryliśmy, że możliwości komercyjne są w stanie poruszać się z dużą prędkością, podczas gdy programy rządowe nie zawsze”.

Główny ekonomista NASA, Alexander MacDonald, powiedział, że zaciekła konkurencja o kontrakty z agencjami kosmicznymi jest „jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy, jakie widzieliśmy”.

MacDonald, przemawiając 2 listopada w internetowym panelu dyskusyjnym na TechCrunch, powiedział, że konkurencyjne siły w branży pomogą obniżyć koszty „podstawowych elementów ludzkiej eksploracji kosmosu”.

Niedawno ogłoszono, że dwa nowe zespoły branżowe robią skok do Wyścig o rozwój stacji komercyjnych MacDonald powiedział, że sukces w sukcesji ISS jest „bardzo ekscytujący z perspektywy dynamiki rynku”.

Firma Nanoracks ogłosiła w zeszłym miesiącu, że współpracuje z Lockheed Martin nad koncepcją komercyjnej stacji kosmicznej o nazwie Starlab. Blue Origin, Boeing, Redwire i Sierra Space współpracują przy komercyjnej stacji kosmicznej o nazwie Orbital Reef. Axiom Space wygrał kontrakt z NASA na opracowanie komercyjnego modułu, który zostanie dołączony do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Przed obecnym boomem w komercyjnych projektach kosmicznych MacDonald zauważył, że jedyna propozycja prywatnej stacji kosmicznej pochodzi z początku lat 80., kiedy były inżynier NASA Maxim Faget opracował koncepcję obiektu przemysłowego, która nigdy nie doszła do skutku.

Posiadanie różnorodnych koncepcji firm komercyjnych, powiedział, „jest bardzo ważne w lotach kosmicznych z udziałem ludzi”. MacDonald dodał, że konkurencja nie powinna dotyczyć pomysłów prywatnych lub opracowanych przez rząd. „Chodzi o wielokulturowość… oczywiście wielokulturowość oznacza również, że będą różne sposoby finansowania, które, jak sądzę, również będą nam potrzebne”.

„Przestrzeń komercyjna już teraz odgrywa ogromną rolę w realizacji misji NASA” – powiedział, a więcej partnerstw będzie kontynuowanych. „NASA była naprawdę uzależniona od usług komercyjnych od dziesięcioleci. To, co teraz robimy, to rozszerzanie jej na nowe obszary.”

Jednym z głównych powodów tego, powiedział MacDonald, jest „odkryliśmy, że możliwości komercyjne są w stanie poruszać się z dużą prędkością, podczas gdy programy rządowe nie zawsze”.

READ  JWST rejestruje gwałtowne zderzenie dwóch gwiazd neutronowych

NASA korzysta z usług sektora prywatnego do startów, ładunków komercyjnych i załogi komercyjnej, a „następny zestaw możliwości będzie dotyczył komercyjnej dostawy ładunków księżycowych, komercyjnych lądowań na Księżycu dla ludzi i oczywiście komercyjnych miejsc docelowych na niskiej orbicie okołoziemskiej” dla komercyjnych stacji kosmicznych , powiedział. .

Space Force poszukuje usług komercyjnych

Gen. David Thompson, wiceprezes ds. operacji kosmicznych, powiedział, że Departament Obrony nie przyjął jeszcze partnerstwa z przemysłem komercyjnym w taki sposób, jak NASA, ale Siły Kosmiczne USA chcą iść w tym kierunku.

„Musimy zrozumieć niektóre z tych obszarów, w których od dziesięcioleci ufamy sobie i tylko sobie” – powiedział na forum TechCrunch. „Naprawdę musimy przełamać schematy, myśleć inaczej, zrozumieć i zdać sobie sprawę, że możemy zintegrować więcej usług komercyjnych”.

Thompson powiedział, że najlepszym przykładem udanego zakupu usług komercyjnych przez potęgę kosmiczną jest łączność satelitarna. „Jest to dla nas udany model od dziesięcioleci” – powiedział, a celem jest zastosowanie tego podejścia do innych rodzajów usług kosmicznych.

Zaznaczył, że kolejnym obszarem zainteresowania sił kosmicznych są komercyjne usługi wywiadowcze, inwigilacyjne i rozpoznawcze (ISR). „Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest upewnienie się, że te możliwości pasują do naszej architektury i że możemy je bezproblemowo dopasować”.

Powiedział, że siły kosmiczne chcą zwiększyć zakupy danych gromadzonych przez komercyjne satelity, ale ustalenia dotyczące kontraktów są wyzwaniem. „Musimy być w stanie wykorzystać dane, musimy być w stanie zawrzeć porozumienie z firmami dotyczące tego, w jaki sposób możemy wykorzystać dane w potrzebny nam sposób, ale także chronić je pod względem praw własności intelektualnej i danych. ”

„Często jest to zbyt duże wyzwanie, aby móc przezwyciężyć cokolwiek innego”, powiedział Thompson. Prawa do danych, wykorzystanie danych i związana z nimi własność intelektualna to wyzwanie, które można rozwiązać. Musimy tylko wymyślić, jak to zrobić”.

READ  NASA odbiera sygnał z przestrzeni kosmicznej oddalonej o 16 milionów mil

Inne usługi komercyjne, których zakup rozważają siły kosmiczne: przekaźnik danych i komunikacja w celu połączenia wszystkich połączonych sił, dane dotyczące świadomości warunków kosmicznych, logistyka na orbicie i zaopatrzenie. „Są to rodzaje usług, które powinniśmy być w stanie włączyć do naszych koncepcji operacyjnych i zastosować je w przyszłości” – powiedział Thompson. „To naprawdę pytanie, czy możemy wyrwać się z naszej kultury i efektywnie korzystać z usług komercyjnych. Myślę, że przed usługami komercyjnymi i przestrzenią wojskową jest wspaniała przyszłość.”