Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Naomi Osaka ponownie rozmawia z mediami, ale na własnych warunkach

Naomi Osaka ponownie rozmawia z mediami, ale na własnych warunkach

Dziennikarze żądni przygód mogą uzyskać spostrzeżenia z konferencji prasowych, a wielu sportowców nie podziela stresu związanego z Osakią. „To trochę relaksujące” – powiedział w zeszłym tygodniu polski tenisista Ija Sivion. Ale chociaż niezależni dziennikarze mogą zapewnić wszystko, od przełomowych badań po komentarze, rola dziennikarstwa jako zwykłego kanału przekazującego słowa sportowców nie ma już sensu. „Jeśli chcesz zorganizować konferencję prasową na Instagramie, możesz to zrobić na żywo” – powiedział agent Stuart Doggett.

Ten rytuał był „reliktem czasu, kiedy media były potrzebne, a media były akceptowane jako kanał między sportowcami a opinią publiczną” – powiedział w wywiadzie Jonathan Liu, dziennikarz sportowy dla gazety Guardian.

Jednak historia Osaki spotkała się z szerszym odzewem, ponieważ sport i donoszące o niej media są często głównymi wyznacznikami kierunku, w którym wszyscy zmierzamy. W 2007 roku rzecznik Hillary Clinton, Howard Wolfson, miał obsesję na punkcie MLB.com dla Major League Baseball i powiedział mu, jak stworzył podmiot medialny, nad którym liga będzie miała całkowitą kontrolę. Dał mi. Zastanawiał się, dlaczego polityk i jej kampania nie mogą zrobić tego samego. Nie wyszło jej to, ale do 2008 roku Barack Obama wyprodukował film, który był bardziej przekonujący niż robiła sieć. W 2016 roku Trump Show był najlepszy w telewizji i został opublikowany w lokalnej sieci kablowej.

Ataki na niezależne media sportowe osiągnęły szczyt wraz z wprowadzeniem trybuny graczy w 2014 roku, obiecującym dać graczom własny głos. Jednak te wysiłki nieco się nie powiodły i zostały sprzedane izraelskiej firmie medialnej w 2019 roku. Od czasu do czasu publikowaliśmy solidne artykuły, ale w większości były one sterylnej jakości, jak świetne biuletyny.

Najbardziej udane przygody sportowców w mediach uniknęły bezpośredniego kontaktu z prasą. Modelem jest LeBron James z Los Angeles Lakers, który przez 10 lat założył firmę medialną, która handlowała programami telewizyjnymi i filmami z HBO, Netflix i Warner Bros. i inni. A w najlepszym wydaniu te platformy mogą wyróżniać się bardziej niż na konferencji prasowej. James założył firmę w oparciu o ideę, że sportowcy byli na siebie otwarci i „nie chcieli zadawać pytań, na które każdy powinien znać odpowiedź”. WME Sports odegrało ważną rolę w budowaniu firmy medialnej dla sportowców.

READ  Jak mega agent łączy siły z innymi modelami, aby zbadać młodych artystów pod kątem stabilności

W niedawnym odcinku Jamesa dla HBO „Sklep” rozgrywający Tom Brady przyznał, że w prasie pojawiły się drzewiaste komentarze wielu sportowców.

Naomi Osaka ponownie rozmawia z mediami, ale na własnych warunkach

link źródłowy Naomi Osaka ponownie rozmawia z mediami, ale na własnych warunkach