Dziś pokaz mody bez wrzeszczących tłumów i celebrytów z pierwszych rzędów wydaje się niewart uwagi. Czy moda jest tylko przedłużeniem branży rozrywkowej? „Chodzi teraz o Olimpiadę Uwaga”, powiedział Peter Baldasti, dyrektor generalny Nanushka. „W ogóle nas to nie interesuje” – powiedziała Sandra Sandor, dyrektor kreatywna wytwórni.
Założyciele marki dążą do nieco innego podejścia. Nazywają to cichym luksusem. Sandor powiedział: „Nie chcemy być zbyt głośni. Uważamy, że należy skupić się na produkcie, na rzeczywistym pokazie mody. Jakość, detale i piękno tworzonych przez nas przedmiotów powinny prowadzić do rozmowy”.
Od samego początku Nanushka przyjęła surowe zasady zrównoważonego rozwoju; Jego industrialny styl, industrialny, miejski, użytkowy wygląd otoczony jest elementami zakorzenionymi w węgierskiej tradycji folkloru. Sándor nazwał to „naszym nowym dziedzictwem, połączeniem innowacyjnego rzemiosła, funkcji i piękna”. Jesienny pokaz, prezentowany w salonie plakatów, rozszerzył te kody, eksperymentując z nowymi sylwetkami, prezentując modułowość jako grę na maksymalnej różnorodności i sugerując nowoczesne interpretacje galaktycznych ozdobnych kodów i dekoracyjnych odniesień.
Grupa nazywała się Shape Shifting; Sándor miał ubrania, które zmieniały się w różne kształty poprzez zapinanie, otwieranie i zapinanie, podczas gdy gdzie indziej transformacja zachodziła koncepcyjnie, poprzez transpozycję kobiecych sylwetek i detali w linii odzieży męskiej, przy jednoczesnym zachowaniu płynności rozróżnienia. Na przykład kurtki bomberki były częścią męskich garniturów, a zmysłowe frędzle pojawiały się na męskich nakryciach głowy z dopasowanymi kopertowymi spódnicami. Ustrukturyzowana i męska sylwetka przekształciła się w kobiece, podwyższone ubrania o długich kształtach z obszernymi akcentami, zmodyfikowane przez paski, skurcze i sznurowanie.
Zachowując użytkowy charakter, kolekcja miała bardziej wyrafinowany i kreatywny charakter. Alternatywna skóra Okobor, lśniąca i miękka w dotyku, została użyta w długich, smukłych sukienkach i oversizowych płaszczach, zapinana w pasie na suwak, który można dowolnie podzielić na dwie oddzielne części – kurtkę motocyklową i spódnicę. „Dążymy do tego, aby nasze produkty się wyróżniały; na tym się skupiamy” — podsumował Sandor. „Nie potrzebujemy ambasadorów marki”.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Bali do deportacji dwóch obywateli polskich za przeciwstawienie się Dniu Ciszy
Cztery nastolatki „uderzyły mężczyznę i kobietę butelką i kulami w głowę” w londyńskim autobusie
Johnny, obsada: Dawid Ogrodnik gra Jana Kaczkowskiego