Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najważniejsze wydarzenie z cyklu Beat Entertainment: reżyser filmu, Martin Rosette i droga, która zaprowadziła go do kina

Martin Rosette, urodzony w Madrycie w Hiszpanii, praktycznie powitał studentów Uniwersytetu Stanowego Montclair z kursu The Entertainment Beat profesor Alejandra Musi Arcelos, aby odpowiedzieć na pytania przyszłych dziennikarzy. Rosette jest reżyserem filmów krótkometrażowych „Voice Over” oraz filmów „Money” i „Remember Me”.

Jednym z filmów wyreżyserowanych przez Rosette jest Remember Me.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Everett Group

„[Arcelus] Nie wiadomo. Ale kiedy miałam 15 lat, Rosette powiedziała, że ​​chciałam studiować dziennikarstwo. Pewnego dnia zobaczyłem film i zakochałem się w nim, który hiszpański filmowiec nazwał „Tissis”. [Alejandro Amenabar] … a kiedy zobaczyłem ten film, pomyślałem: „Wow, jeśli możesz robić takie filmy tutaj, w Hiszpanii, chcę zostać filmowcem”.

Podobnie jak wielu studentów obecnych podczas wywiadu, Rosette wkroczył w świat kina dzięki pasji, co oznaczało, że nie było powiązań z kinem ani rodziców zanurzonych w branży filmowej. Pamięta czasy, kiedy pracował z ojcem na budowie podczas przerw w college’u, ale nie był zainteresowany odejściem z tej pracy.

„Czuję, że bardzo mi to pomogło w kręceniu filmów, ponieważ w pewnym sensie przypomina to budowanie domu” – powiedziała Rosette. „Muszę powiedzieć, że w szczególności mój ojciec miał nadzieję, że będę studiować, aby zostać architektem lub kimś innym, ponieważ to wiedział. A przynajmniej mógłby mi w jakiś sposób pomóc, ale nie miałem ochoty nic robić tak. ”.

Nieco później postanowił podążać za swoimi marzeniami. Profesorowie filmowi Rosette szybko powiedzieli mu, że wielu rzeczy nauczy się w szkole, ale jak zrobić film nie było jednym z nich.

W wieku 19 lat Rosette wyreżyserował swój pierwszy film krótkometrażowy, a proces nabywania praw do opowiadania dla polskiego pisarza wymagał wówczas pewnych perswazji. Ale w końcu udało się. Ostatecznie Rosete przyjechała do Nowego Jorku na dwuletnie stypendium i wyjaśniła studentom, że gdziekolwiek jest jazda, tam jest.

READ  Gotowanie bez gotowania: niech lojalność Super Bowl dyktuje dodatki do hot dogów | Jadalnia

„Kiedy nie masz pieniędzy lub treści, trwa to dłużej” – powiedziała Rosette. „Ale musisz zachować koncentrację”.

Rozeta (z lewej) na planie "Stolica," Film, który przekazuje przesłanie kryjące się za cudami i przekleństwami, jakie niosą ze sobą pieniądze.  Zdjęcie dzięki uprzejmości Martina Rosette

Rosete (z lewej) na planie „Money”, filmu, który przekazuje przesłanie kryjące się za cudami i przekleństwami, jakie niosą ze sobą pieniądze.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Martina Rosette

Krótkometrażowy film Rosete „Voice Over” jest jednym z jego najbardziej dumnych projektów, w którym na nowo zdefiniowano nacisk. Film przenosi widzów w podróże obojga bohaterów, które wydają się być nieuniknionym chaosem w sennej opowieści. Nie ma bezpośredniego dialogu między bohaterami, ale jest francuski lektor, który opowiada o uczuciach, które pojawiły się w filmie.

„Spotkałam mojego przyjaciela”, powiedziała Rosette, „a on powiedział: „Właśnie napisałem arcydzieło i chcę ci je podarować, więc go przeczytałem”.[Expletive]! Niesamowita rzecz!”

Podczas gdy kierowanie historii na srebrny ekran było ekscytujące, aby wszyscy mogli je zobaczyć, Rosete była również skonfliktowana, jak przedstawić wszystkie szczegóły, ponieważ nie było sposobu, aby tego pominąć. Do tej pory miał kolegów filmujących w Hiszpanii, którzy zainwestowali w stworzenie z tej historii filmu akcji na żywo.

„Naprawdę zakochałem się w scenariuszu” — powiedziała Rosette. „Ponieważ poza tym nie spędziłbym półtora roku mojego życia, pchając i pchając każdą minutę. W ciągu osiemnastu miesięcy, aby to się stało, czułem się i nadal wydaje mi się najlepszym scenariuszem, jaki kiedykolwiek widziałem krótkometrażowy film. Kiedy w końcu mieliśmy okazję wyreżyserować i wyprodukować ten moment, chciałbym, żeby moje imię było z nią powiązane. Czuję, że będę z tego dumny przez całe życie”.

Rosette później przeniosła się do reżyserii Money z Twilight Hearts Kellan Lutz i Jesse Williams z Grey’s Anatomy. Budżet filmu był napięty i po drodze stwarzał pewne wyzwania, ale nie powstrzymało to Rosette przed dotarciem do przesłania cudów i przekleństw, jakie niosą ze sobą pieniądze. Wszyscy aktorzy wcielają się w sprzeczne postacie, które w zwodniczy sposób spełniają swoje interesy, pokazując, co są skłonni zrobić za pieniądze.

"Stolica" Cechy "zmierzch" Kochanie Kellan Lutz (w środku, po lewej) i Jesse Williams z "Anatomia Graya i Scotta" (w środku, po prawej).  Zdjęcie dzięki uprzejmości Everett Group

W „Money” występuje gwiazda „Twilight Heart” Kellan Lutz (w środku, po lewej) i Jesse Williams z „Grey’s Anatomy” (w środku, po prawej).
Zdjęcie dzięki uprzejmości Everett Group

Jedno jest pewne, Rosete nie widzi siebie w rozwijaniu „Voice Over” lub „Money” w żadnych przyszłych kontynuacjach.

READ  Polish Loup City Days 4, 5, 6 czerwca 2021

„Dzięki Voice Over zdobyliśmy ponad 100 nagród i zostaliśmy nominowani do nagrody Akademii Nauk” – powiedziała Rosette. „To, co tak dobrze działa w 'Voice Over’, to to, że jest to punkt kulminacyjny całej długości filmu. Myślę, że kina będą szalone, a ludzie wychodzą po pierwszych 10 minutach.”

Chociaż możliwość stworzenia jego sequela była prezentowana w przeszłości, nie czuje potrzeby dążenia do tego. Tymczasem Rosete pracuje nad różnymi projektami, które wkrótce będzie można zobaczyć na platformie streamingowej.