Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najnowszy koronawirus: Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie pozwalają tylko widzom z Chin kontynentalnych ze względu na środki COVID

Luksusowa marka Hotel Chocolat, która pomogła złagodzić pandemię podczas ciemnych dni, stara się przedłużyć wzrost sprzedaży dzięki usłudze subskrypcji.

Miłośnicy czekolady masowo zapisywali się na regularne dostawy, aby podnieść na duchu i leczyć swoich bliskich. Abonenci płacą od 20 do 30 funtów miesięcznie, a członkostwo wzrosło o ponad 300 procent w ciągu ostatniego roku. Tymczasem sprzedaż prezentów wzrosła ponad trzykrotnie.

Brytyjska grupa, która rozpoczęła działalność jako firma internetowa prawie trzy dekady temu, przyjęła model subskrypcji czekolady w 1997 roku, aby zwiększyć lojalność swoich klientów, którzy chcą otrzymywać regularne przesyłki jej produktów. Usługa pobudziła biznes podczas blokady Covid-19.

„Czekolada to szczęśliwy produkt i potrzebujemy odrobiny szczęścia” – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny Angus Thirlwell. „Widzieliśmy tak wiele pięknych, spokojnych i czułych wiadomości wysyłanych od jednej grupy ludzi do drugiej. Nasza rola w nawiązywaniu tych połączeń jest przywilejem.”

Podczas pandemii rozpowszechniły się modele subskrypcji, a uliczni sprzedawcy wszystkiego, od papieru toaletowego po opiekę nad zwierzętami, zbierają nagrody. GlobalData szacuje, że rynek puszek na receptę w Wielkiej Brytanii wzrósł o 347 procent w latach 2017-2020 do 578 milionów funtów. Raport dotyczący rynku funduszy subskrypcyjnych firmy Royal Mail stwierdza, że ​​rynek brytyjski szacowany jest na 2 miliardy funtów w ciągu czterech lat.

W przypadku Hotelu Chocolat, założonego w 1993 r., koncentracja na handlu internetowym pozwoliła firmie skorzystać z napędzanego pandemią globalnego boomu w handlu elektronicznym, który trwał nadal w zeszłym roku. Jej akcje wzrosły o 17,8 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Rosnący popyt na produkt premium wzmocnił jego siłę finansową, umożliwiając producentowi czekolady rozszerzenie swojej fizycznej obecności i przyspieszenie niektórych planów rozwoju. W Japonii otworzył sklep na miesiąc podczas pandemii, kiedy konkurenci, tacy jak Godiva, „uspokoili się”.

READ  Moment, w którym chiński myśliwiec prawie zderzył się z amerykańskim bombowcem nad Morzem Południowochińskim, jest najnowszym przykładem „coraz bardziej ryzykownego zachowania” chińskiego samolotu.

Thirlwell mówi, że nasi konkurenci „ukryli się pod skałą podczas pandemii”, co oznacza, że ​​Hotel Chocolat może przenieść się w ulubione miejsca. Grupa ma obecnie 22 lokalizacje w całej Japonii.

Produkty Hotel Chocolat nie mają oceny sprawiedliwego handlu, ale firma twierdzi, że starała się złagodzić wpływ Covid-19 wśród dostawców kakao na karaibskiej wyspie Saint Lucia. Firma planuje wprowadzić w tym roku kartę „delikatnego rolnictwa”, aby „zintensyfikować” wspólny program etyczny.

„Jesteśmy w stanie jasno określić nasz cel” – mówi Thirwell. „Nie jesteśmy tak niezbędni jak warzywa, chleb czy mleko, ale służymy celowi. Nie jesteśmy drobiazgami, których nikt nie potrzebuje”.

To jest artykuł z serii blogów, która bada skutki pandemii dla ludzi, społeczności i firm na całym świecie