Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najnowsze trendy w e-commerce i rola Blake’a w przyszłości płatności

rozmawialiśmy z Dariusz MazurkiewiczPrezes Polskiego Standardu Płatności w Blake O rozwoju firmy, planach i trendach w obszarze e-commerce.

„BLIK to najpopularniejsza metoda płatności w Polsce.Wierzymy, że BLIK może stać się jedną z najważniejszych platform płatniczych w Europie.

Jakie są nowe trendy w e-commerce i jak Twoim zdaniem Blake może się zmienić, aby sprostać najnowszym wymaganiom konsumentów?

W ostatnich latach byliśmy świadkami drastycznej zmiany zachowań konsumenckich. Stali się pasjonatami wygody i szybkości – obu tych czynników jest koniecznością na dzisiejszym rynku e-commerce. Wynika to głównie z pandemii COVID-19, która przeniosła znaczną część transakcji w sklepach do internetu oraz rozwoju dostaw ekspresowych.

Odroczone płatności również przeżywają boom i stanowią jeden z najszybciej rozwijających się trendów w globalnym e-commerce. Wysokie oczekiwania konsumentów w tym zakresie powodują, że coraz więcej sprzedawców internetowych oferuje obecnie tego typu rozwiązania swoim klientom. Te zmiany mają również konsekwencje dla BLIKA i jego rozwoju. Stale rozwijamy nasze portfolio i obecnie pracujemy nad wdrożeniem płatności odroczonych BLIK. Choć rynek BNPL w Polsce jest w początkowej fazie, już teraz zdajemy sobie sprawę z ogromnego potencjału tej metody płatności i szukamy sposobów na zaoferowanie jej naszym klientom.

Czy możesz rozwinąć koncepcję „e-commerce” i jak Twoim zdaniem może on zmienić zachowania konsumentów, jeśli chodzi o zakupy online?

Obszar logistyki przechodzi obecnie dynamiczną transformację. Równolegle rosną oczekiwania klientów dotyczące szybkiej dostawy. Q-commerce umożliwia złożenie zamówienia online i dostarczenie go do domu w możliwie najkrótszym czasie. Na niektórych rynkach iw niektórych firmach może to zająć nawet 10 minut.

W tym trybie działają już sieci handlowe w całej Europie. Zarówno gracze, jak i start-upy dostrzegli odrębne miejsce na rynku i obecnie inwestują w e-commerce. Kolejne miesiące przyniosą rozwój usług w trybie „dostawa ekspresowa tego samego dnia”. Klienci dużych sieci handlowych mogą oczekiwać, że zakupy dokonane w ich aplikacjach mobilnych dotrą w ciągu kilku godzin – tak jak ma to już miejsce w przypadku małych „sklepów narożnych”. Jeśli chodzi o płatności, szybkość stanie się normą.

READ  Jak mogłaby wyglądać nowa linia kosmetyków Harry Styles?

Mówiąc zwięźle, sprzedawcy internetowi muszą myśleć o całym doświadczeniu zakupowym – od wygenerowania zainteresowania produktem, przez udostępnienie preferowanych przez klientów metod płatności w sklepie, po dostawę. BLIK Payments wpisuje się w ten trend, pozwalając klientom płacić szybko, łatwo i bezpiecznie.

Jakie szanse może wnieść świat po pandemii do całego procesu cyfryzacji Polski, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności online i zbliżeniowe? Jakie korzyści odnosi z tego Blake?

Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła trendy, które obserwowaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, jeśli chodzi o rozwój płatności mobilnych. Jednym z nich jest dynamiczny rozwój rynku e-commerce, drugim jest cyfryzacja operacji bankowych klientów, co widać w rosnącej popularności bankowości mobilnej. To, co początkowo wydawało się obejmować długoterminowe strategie dla organizacji, nagle okazało się jedyną ścieżką rozwoju, którą należy podążać. Coraz częściej konsumenci zaczynają również płacić telefonami komórkowymi. W tej chwili natychmiastowość transakcji to również standard. Wszystkie te trendy radykalnie wpływają na wszystkich uczestników rynku e-commerce. To definiuje rozwój BLIKA i pozwoli nam tworzyć rozwiązania, które za dwa, trzy lata mogą trafić na rynek.

Rynek płatności odroczonych jest zróżnicowany i dynamicznie się rozwija. Jak widzisz połączenie płatności mobilnych i BNPL?

Integracja BNPL ze smartfonami zapewnia klientom najlepsze wrażenia, zapewniając wygodę i szybką drogę płatności. BLIK posiada obecnie ponad 70% udziału w rynku płatności online w Polsce i może pochwalić się łatwym procesem aktywacji usługi, jednocześnie obsługując dużą grupę użytkowników, którzy codziennie wykonują średnio 2,7 mln transakcji BLIK. Oznacza to, że śmiało możemy konkurować z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Płatności odroczone za pomocą aplikacji mobilnej to usługa, która ma znaczenie dla naszych klientów, a Blake ma możliwość spełnienia ich oczekiwań.

Jak wygląda przyszłość płatności Blake’a? Czego klienci mogą oczekiwać od firmy w ciągu najbliższych 12 miesięcy?

Wciąż widzimy ogromny potencjał do dalszego rozwoju. Obecnie większość naszej uwagi skupiamy na poszerzaniu wachlarza usług i nieustannym zwiększaniu liczby aktywnych użytkowników, aby w kolejnych kwartałach umacniać naszą pozycję rynkową. Wzrost wolumenu transakcji, który rozpoczął się w 2021 roku i trwał do początku 2022 roku pozwala wierzyć, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu.

READ  Jak fryzjerzy i styliści płci męskiej dominują w salonach Abudży

W najbliższych miesiącach planujemy skoncentrować się na wspomnianych wcześniej odroczonych płatnościach i rozważyć rozwój naszej firmy na rynkach zagranicznych. Dzięki naszej infrastrukturze płatności BLIK mogą być łatwo przyjmowane i wprowadzane na wiele rynków na całym świecie.

Stworzyliśmy również ofertę dla banków, która pozwoli nam znacząco zwiększyć globalny sektor bankowości mobilnej. Wierzymy, że BLIK ma duży potencjał, aby stać się ogólnoeuropejskim systemem płatniczym, ponieważ posiada kompleksowy model biznesowy, w którym banki, firmy kartowe, dostawcy P2P i BNPL są w pełni mile widziani.

Mamy doświadczenie w budowaniu różnych aliansów biznesowych, dzięki formule, w której działa Polski Standard Płatności. BLIK może oferować rozwiązania płatnicze pod klucz, działać jako platforma lub rozwijać silną współpracę z lokalnymi instytucjami. Wszystko to sprawia, że ​​BLIK może stać się europejskim rozwiązaniem płatniczym i zaspokajać potrzeby całego europejskiego rynku, a nie być w tej chwili dostępnym tylko w Polsce.

Ten wywiad został po raz pierwszy opublikowany w Raport o metodach płatności 2022zaktualizowany przegląd trendów i zmian w obszarze metod płatności, innowacyjne technologie, na których działają te metody, pojawiające się nawyki konsumentów oraz strategie dotyczące wygrywania przy konwersji i utrzymaniu.


O Dariuszu Mazurkiewiczu

Dariusz Od 2017 roku jest Prezesem Zarządu Polskiego Standardu Płatności (PSP, który jest operatorem popularnego systemu płatności mobilnych opartego na rachunku BLIK). W latach 2015-2017 był Wiceprezesem Zarządu BLIK odpowiedzialnym dla rozwoju produktu i partnerem dla systemu. Jego wcześniejsze doświadczenie obejmuje branżę e-commerce i media.


O Blake’u

Blake Jest to system płatności mobilnych. Umożliwia płatności e-commerce, płatności POS (w tym płatności zbliżeniowe), wypłaty gotówki z bankomatów oraz mobilne P2P. BLIK posiada pakiet kontrolny w płatnościach mobilnych w Polsce. Zdobył wiele prestiżowych nagród, w tym tytuł „FinTech of the Year” w 2022 roku przez Bezgotówkowy.pl.

READ  Przywódca Rumunii mówi Bidenowi, że potrzeba więcej sił NATO na wschodzie | Biznes