Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najmniej zróżnicowane miasta, najpopularniejsze posągi i nie tylko!

Najmniej zróżnicowane miasta, najpopularniejsze posągi i nie tylko!

Posągi unoszą się nad przywódcą większości domu Steny H. Hoyer (D-Md.), pośrodku lewej, na Kapitolu w 2019 roku.
Posągi unoszą się nad przywódcą większości domu Steny H. Hoyer (D-Md.), pośrodku lewej, na Kapitolu w 2019 r. (Chip Somodevilla/Getty Images)

Zawieszenie

Dane w najczystszej postaci opisują otaczający nas świat. To nie jest wywnioskowane ani wywnioskowane. Nie pokazuje przyczyny i skutku. To proste narzędzie do przekształcania rzeczywistości w zabawne fakty.

Fajne dzieciaki – mam na myśli naukowców i decydentów – czasami po prostu przewracają oczy na metadane. Nie my! My w dziale danych uwielbiamy te zestawy danych dotyczących mięsa i ziemniaków.

Ale nie możemy wydać alertu informacyjnego o najcenniejszych autostradach międzystanowych lub mniej zróżnicowanych miastach. Rezerwujemy więc miejsce na zanurzenie się w skromnych zestawach danych i klasyfikacjach, z których jesteśmy zadowoleni, ale w przeciwnym razie możemy umknąć uwadze.

Bez zbędnych ceregieli przyjrzyjmy się danym.

Najmniej zróżnicowane miasta Ameryki

Tak, miasta są bardziej zróżnicowane niż obszary wiejskie — zwłaszcza jeśli określisz „różnorodność” jako mniej białą, jak to zwykle robimy w amerykańskim angielskim. Średnio w amerykańskich miastach odnotowuje się 56,6 procent białych, w porównaniu do 83,5% na obszarach wiejskich. Ale jeden na 4 obszary miejskie – zamieszkiwany przez około 18,6 mln ludzi – jest w rzeczywistości mniej zróżnicowany Ze przeciętnej wsi.

Pittsburgh, największe tego rodzaju metro, jest w 84,9 procentach białych, zgodnie z badaniem American Community Survey przeprowadzonym przez Census Bureau w latach 2016-2020. Z 2,3 milionami mieszkańców Pittsburgh jest większy niż wiele najbardziej zróżnicowanych stacji metra, w tym Las Vegas, Austin i San Jose.

Mniej zróżnicowane obszary miejskie są skoncentrowane w Appalachach, północnych Wielkich Równinach i Górach Skalistych oraz poza głównymi miastami Środkowego Zachodu, takimi jak Chicago, Minneapolis i Indianapolis.

Najmniej zróżnicowane metro to Parkersburg-Wiedeń, wraz z rzeką Ohio w Zachodniej Wirginii, w 95,1% bieli. Do pierwszej dziesiątki dołącza kilka innych stacji metra w Wirginii Zachodniej.

Osoby najbardziej uhonorowane w posągach i pomnikach

Posągi malują osobisty portret amerykańskiej historii. Rozważmy Kazimierza Polaskiego i Tadeusza Kościuszki. Polscy generałowie, którzy stali się szlachcicami z czasów wojny o niepodległość, zostali uhonorowani większą liczbą amerykańskich posągów i pomników niż wszyscy, z wyjątkiem garstki lokalnych dygnitarzy, według Narodowy Audyt Zabytków.

READ  Właściciele firm z West Tampa rozumieją swoją przeszłość i patrzą w przyszłość

Audyt był rocznym projektem stworzenia listy około 50 000 zabytków z 42 małych katalogów, m.in Historyczna baza danych znaków. Obejmuje saluty od potężnej góry Rushmore do A mały pomnik W Ohio honoruje człowieka, który „przywiózł do tego kraju begonię bulwiastą z Belgii”. (Tym człowiekiem był oczywiście Carlton Lowe, który w 1926 roku założył Lowe’s Greenhouse w Chagrin Falls w stanie Ohio.)

Nasza koleżanka Jillian Bruckel omówiła już główne ustalenia raportu. a) Połowa z 50 najbardziej nadreprezentowanych mężczyzn posiada inne istoty ludzkie. oraz b) kobiety są tak rzadko reprezentowane, że syreny z łatwością przewyższają liczebnie członków Kongresu. (Wśród liczby mężczyzn na posągach jest Pułaski, który według niektórych badaczy mógł być interpłciowy).

Najwyższe pozycje w rankingu ściśle odpowiadają legendom narodowym. Liderem jest Abraham Lincoln, pomimo postrzeganego braku pomników na Południu, a za nim George Washington, Krzysztof Kolumb – kontrowersyjny Włoch, który nigdy nie postawił stopy na kontynencie Stanów Zjednoczonych – i Martin Luther King, Jr.

Ale stamtąd lista się rozwija. Jest więcej posągów św. Franciszka z Asyżu (innego Włocha), zhańbionego buntownika Roberta E. Lee i Pułaskiego niż posągów Benjamina Franklina, Johna F. Kennedy’ego, Thomasa Jeffersona i Ulyssesa S. Granta. Znani nie-Amerykanie Joanna d’Arc, Martin Luther, William Shakespeare i Kosciusko zajęli 25 pierwszych miejsc.

Bliższe przyjrzenie się szlachetnym Polakom pomaga wyjaśnić, o co chodzi. Jako generałowie brygady Pułaski i Kościuszko osiągnęli lepsze wyniki niż ponad 20 czołowych generałów Armii Kontynentalnej i jej sojuszników, a mimo to prześcignęli prawie każdego rewolucyjnego przywódcę, z wyjątkiem Jerzego Waszyngtona, w losowaniu pomników. (Francuski markiz de Lafayette ma więcej posągów niż Kościuszko, ale mniej niż Pułaski).

Przegląd zawiera punkt danych, który może to wyjaśnić: wymienia grupy, które opiekowały się niektórymi zabytkami. Wśród patronów Pułaskiego? Polsko-amerykańscy obywatele w Northampton w stanie Massachusetts i dla Kościuszki? Polsko-Amerykański Związek Narodowy.

Tak się składa, że ​​wiele pomników narodowych zostało wzniesionych w epoce masowej imigracji, kiedy fale Polaków przybyły w poszukiwaniu życia, wolności i pogoni za szczęściem – i jakimś związkiem z nowym krajem.

READ  Krytyka niepotrzebnej wojny zastępczej Zachodu na Ukrainie jest „uciszana”.

Ewa Barczyk, autorka „”Śladami Bolonii: polskie miejsca historyczne w Ameryce PółnocnejPolscy imigranci tamtej epoki, którzy często spotykali się ze znaczną dyskryminacją, twierdzili, że chętnie ustanawiają namacalne symbole wkładu, jaki wnieśli w swoje społeczeństwo.

„Poprzednie pokolenia Polaków – robotników, którzy tu przyjechali, ciężko pracowali i odnosili sukcesy – budowały te wielkie, piękne kościoły i stawiały wiele pomników” – powiedział Barczyk. Chcieli mieć widoczne znaki, aby pokazać swoją wiarę. Statuetki były wyrazem dumy dla rodaków, którzy dzielnie walczyli o wolność i symbolizowały relacje między Polską a Ameryką”.

W całej bazie danych można zaobserwować ten wzorzec osób zmieniających dane z przeszłości w celu zaspokojenia politycznych potrzeb teraźniejszości. Najpopularniejszy ze wszystkich sponsorów? Córki Zjednoczonej Konfederacji.

Najdroższe autostrady międzystanowe

jak Rzymianie i Inków Przed nimi autostrady międzystanowe wydają się być zaprojektowane tak, aby kształtować globalną gospodarkę długo po wygaśnięciu amerykańskiego imperium. Reprezentuje infrastrukturę na skalę, która przekształca całe regiony i branże.

Autostrady razem dodają więcej do amerykańskiej gospodarki niż wszystkie z wyjątkiem sześciu stanów, które zostały stworzone, aby je połączyć. Zgodnie z nową analizą, system międzystanowy generuje rocznie około 742 miliardów dolarów na działania związane z handlem — mniej więcej tyle samo, co w Ohio.

Najcenniejsza autostrada, I-80, przecina kontynent pasem chodnika o długości około 3000 mil, łącząc potęgi gospodarcze San Francisco i Teaneck w stanie New Jersey (Toledo, Des Moines, Omaha, Salt Lake City i Reno, New. leżeć między nimi.)

I-80 jest najcenniejszą autostradą po części dlatego, że jest jedną z najdłuższych. W przeliczeniu na milę najcenniejszą główną autostradą jest I-75, która biegnie od Sault Ste. Mari na Górnym Półwyspie Michigan, aż po południowe krańce Dolnego Półwyspu Amerykańskiego, znanego również jako Floryda.

Autostrady te są ważne ekonomicznie nie tylko dlatego, że są ważnymi szlakami handlowymi łączącymi wschód z zachodem i północ z południem, ale także dlatego, że wzdłuż większości z nich istnieje niewiele innych realnych alternatyw. ostatni arkusz roboczy Ekonomiści to Taylor Jaworsky, Sergey Negai z University of Colorado w Boulder i Carl Kitchens z Florida State University.

READ  Polski rząd zakazuje importu ukraińskich produktów rolnych

sekcja danych

W Data jesteśmy zaangażowani w odkrywanie dziwnej i cudownej mocy danych, które definiują nasz świat.

Czytaj więcej.

Na potrzeby swojej analizy ekonomiści zbudowali szczegółowy model ekonomiczny, który łączy każdy hrabstwo w Stanach Zjednoczonych z rynkami lokalnymi i globalnymi. Ich model uwzględnia mnóstwo szczegółów, w tym przepływ towarów między branżami i krajami, alternatywne trasy wodne i kolejowe oraz zatory komunikacyjne, które odciążają i tworzą autostrady.

Po uwzględnieniu wszystkich tych czynników, powiedział Jaworsky, wartość autostrad jest wielokrotnie wyższa niż wskazywały poprzednie szacunki. Ale chociaż koszty autostrad poniosły wszystkie stany, korzyści nie były równomiernie rozłożone, co sugeruje, że przyszłe pakiety infrastrukturalne mogłyby zbadać sposoby na zmuszenie bezpośrednich beneficjentów do płacenia większych rachunków.

„Być może potrzebujemy innowacyjnego myślenia o tym, jak mamy infrastrukturę na XXI wiek i jak ją finansujemy” – powiedział Jaworsky.

Analiza nie mierzy sposobów, w jakie kraje zniszczyły lub spowodowały wartość, na przykład poprzez wysiedlanie mniejszości zanieczyszczenie powietrza prowadzi do przedwczesnej śmierci, niższe wyniki testów A niska płodność. Ale Jaworsky powiedział, że nie wiemy jeszcze, czy te przeszkody niwelują transformacyjny wkład autostrad.

„Samochód i autostrady zmieniły amerykańskie życie i możemy prześledzić wiele korzyści płynących z tych zmian” – powiedział Jaworsky. „Wiemy coś o kosztach, ale z mniejszą dokładnością”.

w sekcja danychZabawne fakty to poważna sprawa. Widzisz tutaj coś, co powinniśmy zbadać dalej? A może chcesz, abyśmy zmierzyli coś jeszcze? Interesujesz się społecznościami latynoskimi o wyższych dochodach, dzielnicami z tańszymi domami lub dlaczego tak wielu kupujących żałuje teraz? po prostu zapytaj!

Jeśli jesteś Śledź kolumnę tutajWyślemy odpowiedź na każde pytanie do Twojej skrzynki odbiorczej, gdy tylko zostanie ono opublikowane. Jeśli wykorzystamy Twój pomysł w kolumnie, wyślemy Ci przycisk i kartę członkowską, która identyfikuje Cię jako oficjalnego agenta ds. zarządzania danymi. Wizyta w tym tygodniu trafia do naszego kolegi z Washington Post Gillian Bruckel.