Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Na polskim rynku telewizyjnym nadal dominuje oglądanie linearne

Na polskim rynku telewizyjnym nadal dominuje oglądanie linearne

Według nowych danych Nielsena usługi streamingowe stanowią zaledwie 6% oglądalności polskiej telewizji.

Firma zajmująca się pomiarami oglądalności opublikowała pierwsze wydanie The Gauge: Poland, z którego wynika, że ​​największy udział w oglądalności telewizji ma telewizja satelitarna – 36,5%, a następnie telewizja kablowa – 28,7%. Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych w telewizji była telewizja naziemna z udziałem 23,1%. Streaming stanowił 5,6% ogółu oglądalności w Polsce, przy czym Netflix, wiodąca platforma OTT, miał 1,8% udziału, a drugie miejsce zajął YouTube z 1,3%.

„Metryka: Polska to świetny dodatek do branży medialnej, pomagający lepiej zrozumieć udział oglądalności telewizji w kraju” – powiedział Mischa. Bosko, menedżer ds. zaawansowanych pomiarów, Nielsen Polska. „W obliczu szybkich zmian w krajobrazie medialnym, wzrostu liczby treści wideo dostępnych w Internecie oraz zmieniających się nawyków widzów w zakresie tego, co oglądają w telewizji, dramatycznie zmieniają się, monitorowanie tej zmiany zachowań jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Punkt odniesienia: Polska właśnie to robi. Będziesz niezwykle cennym zasobem, który pomoże Ci rozwijać się w branży.

Nielsen zastosował podobną metodologię jak The Gauge US, który został opublikowany po raz pierwszy w maju 2021 r. Polskie dane pochodzą z jednego źródła panelu Nielsen obejmującego 3500 gospodarstw domowych i około 9700 panelistów.

READ  Restauracje w Manville, których musisz spróbować