Na polskiej granicy nadal utknęło około 2150 ciężarówek, które nie mogą wrócić na Ukrainę.
Rzecznik Straży Granicznej Andrii Demczenko powiedział, że blokady są kontynuowane na trzech przejściach granicznych, a największe kolejki są na przejściu Shekhiny-Medica.
Powiedział, że był ruch, ale znacznie zwolnił od rozpoczęcia oblężenia Shehini.
Organizatorem protestów był Raphael Meckler Tweetowano Zamiar przedłużenia blokady do 1 lutego 2024 r. Meckler jest właścicielem firmy logistycznej i członkiem skrajnie prawicowej Partii Federalistycznej w Polsce.
Protestujący skarżą się, że duża liczba ukraińskich kierowców wjeżdżających do Polski przewozi towary z Polski do innych krajów, podcinając lokalne firmy, które nie są w stanie konkurować z niskimi ukraińskimi cenami.
Ukraińscy urzędnicy i przedstawiciele przemysłu zaprzeczają zarzutom. Jest Unia Europejska ostrzeżony Polski rząd potwierdza zakończenie blokady.
Ukrinform mimo protestów polskich kierowców ciężarówek twierdzących, że blokada dotyczy tylko towarów, które nie są niezbędne zgłoszone 20 listopada przez kilka dni na granicy stały w pogotowiu ciężarówki przewożące pomoc humanitarną, paliwo i inne niezbędne zapasy.
Ciężko pracujemy, aby dostarczać Ci niezależne, lokalne wiadomości z Ukrainy. Rozważać Poparcie dla niepodległości Kijowa.
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher
W ślad za Łotwą, Polska rozważa wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego, białoruskiego zboża – Euractive