Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Microsoft kończy nową kompatybilność wsteczną

Microsoft

Podczas gdy Sony PlayStation sprzedaje się na dużych wyłącznościach, konsola Xbox Microsoftu liczyła na wartość Xbox Game Pass i szeroko zakrojone wysiłki w zakresie kompatybilności wstecznej, aby utrzymać sprzedaż Xbox Series X i S przez pierwszy rok.

Obie nowe konsole grają w zasadzie w każdą grę z ostatniej generacji (PS4/XB1). Jednak Microsoft ma tę zaletę, że jest w stanie zagrać w kilkaset tytułów z ery 360 i kilkadziesiąt z ery oryginalnej Xboksa dzięki wstecznej kompatybilności — programowi, który aktualizuje stare gry, aby były kompatybilne z nowym sprzętem.

W nielicznych przypadkach są one również „zoptymalizowane”, aby odpowiednio wykorzystać możliwości nowego sprzętu. W tym tygodniu firma ogłosiła również, że właśnie dodała do programu ponad 70 kolejnych gier.

Problem jest ukryty w pliku informacja prasowa Po ogłoszeniu tej obfitej wersji tytułów ujawniono, że będą to ostatnie, ponieważ ograniczenia licencyjne i prawne oznaczają, że nie może już dodawać więcej gier:

„Ponieważ nadal koncentrujemy się na zachowaniu i ulepszaniu artystycznej formy gier, osiągnęliśmy granicę naszych możliwości wprowadzania nowych gier do katalogu z przeszłości ze względu na ograniczenia licencyjne oraz prawne i techniczne. Dziękujemy za udział w ta podróż z nami.”

IGN Później potwierdził z Xboxem, że jest to ostatni dodatek do wstecznie kompatybilnego katalogu.

READ  CD Projekt Red twierdzi, że pracuje nad poprawkami do aktualizacji Wiedźmina 3 na PC