Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Mick Schumacher przejmuje rolę rezerwowego Ferrari Formuły 1

Formuła 1 F1 – Grand Prix Abu Zabi – Yas Marina Circuit, Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie – 9 grudnia 2021 r. Haas przybywa do Micka Schumachera przed rozpoczęciem Grand Prix Abu Zabi – REUTERS / Hamad bin Mohammed

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

21 grudnia (Reuters) – Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza świata Formuły 1 Michaela, będzie w przyszłym sezonie służyć jako kierowca rezerwowy dla Ferrari, podczas gdy będzie miał regularne miejsce w wyścigu w należącym do USA Haas.

Szef zespołu Mattia Binotto powiedział dziennikarzom, że 22-latek byłby gotowy do startu w 11 z 23 zaplanowanych wyścigów pod nieobecność Charlesa Leclerca lub Carlosa Sainza.

Włoch Antonio Giovinazzi, który w tym roku stracił miejsce w szwajcarskiej Alfie Romeo, ale dostał samochód w Formule E, będzie rezerwą na 12 wyścigów, które nie kolidują z serią elektryczną.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

„Kiedy (Giovinazzi) znajdzie się na torze wyścigowym, będzie naszym kierowcą rezerwowym. A także będzie dostępny dla naszych zespołów klientów, więc będą to zarówno Haas, jak i Alfa Romeo” – powiedział Binotto.

„Przez pozostałe 11 wyścigów… Mick Schumacher będzie kierowcą rezerwowym Ferrari”.

Haas ma własną oficjalną rezerwę w Brazylii Pietro Fittipaldi, który dwukrotnie interweniował w 2020 roku po ognistym wypadku Romaina Grosjeana. Również w polskiej roli jest Robert Kubica Alfa Romeo.

Schumacher, wspierany przez Ferrari, zadebiutował w Formule 1 w tym sezonie, wyprzedzając innego debiutanta Nikitę Mazepina, ale nie zdobywając punktu dla wiodącego zespołu, który poświęcił wszystkie swoje zasoby na samochód 2022.

Binotto powiedział, że Mick poprawił się w trakcie sezonu, jeśli chodzi o spójność i szybkość, i będzie nadal wspierać Ferrari za pomocą symulatorów dostępnych w Maranello i współpracujących z nim inżynierów Ferrari.

READ  Rosja wstrzymuje dostawy gazu ziemnego do Polski i Bułgarii powyżej rubla

„Jeśli spojrzysz na ostatnie wyścigi, był znacznie bliżej samochodów przed nim, podczas gdy Haas tak naprawdę nie rozwijał samochodu” – powiedział szef Ferrari.

Binotto powiedział, że Giovinazzi będzie miał pełny program symulacyjny i zasugerował, że Włoch ma szansę powrócić do startu w pełnym wymiarze godzin w 2023 roku.

„Myślę, że 11 miejsc będzie wolnych w 2023 roku… 11 ma kontrakty, które wygasają z końcem 2022 roku. Dlatego ważne jest, aby jako kierowca pozostał częścią naszego programu F1” – powiedział.

Binotto powiedział, że wkrótce rozpoczną się rozmowy w sprawie przedłużenia kontraktu z Hiszpanem Sainzem, który miał solidny sezon w Ferrari po przejściu z McLarena i spodziewał się, że dyskusja będzie nieskomplikowana. Leclerc ma wieloletni kontrakt.

Ferrari 2022, którego jeszcze nie nazwano, było w planach i zaplanowane zostało na 16-18 lutego.

Ferrari zajęło trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej w 2021 roku, duży skok w porównaniu z szóstym sezonem w poprzednim sezonie, a Binotto powiedział, że zespół jest silniejszy niż wcześniej.

Obecnie nie ma żadnego głównego sponsora, ale Binotto powiedział, że rozmowy są kontynuowane z jej długoletnim partnerem Philip Morris International (PMI).

„Myślę, że istnieje wiele możliwości, z którymi moglibyśmy współpracować, utrzymać ich partnerów. W tej chwili mamy do wyboru różne opcje i nadal z nimi rozmawiamy” – powiedział.

Binotto miał nadzieję, że Ferrari ponownie wygra wyścigi w przyszłym roku po przerwie w 2021 roku i zbliży się do Mercedesa i Red Bulla.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(okładka) Alana Baldwina w Londynie, montaż: Pritha Sarkar

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.