Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Marki kosmetyczne wykorzystują partnerstwa telewizyjne i filmowe, aby nawiązać kontakt z konsumentami o ograniczonych umysłach

Marki kosmetyczne wykorzystują partnerstwa telewizyjne i filmowe, aby nawiązać kontakt z konsumentami o ograniczonych umysłach

Obregonia de Toretto/Pixels

Walcząc o dotarcie do konsumentów wcześniej skutecznymi metodami, marki kosmetyczne zwracają się ku rozrywce, aby zwiększyć sprzedaż i nawiązać kontakt z nowymi odbiorcami.

„W obliczu trwającej stagnacji zainteresowania marki kosmetyczne mają trudności z radzeniem sobie z nadmiernie pobudzonymi konsumentami, którzy są całkowicie zwolnieni z pracy i zaangażowani w unikanie reklam” – mówi Melanie Larsen, strateg w WGSN Insight.

Rzeczywiście, w samych Stanach Zjednoczonych 82% konsumentów zmniejszyło swoją ekspozycję na reklamy internetowe, zmuszając marki kosmetyczne do znajdowania nowych i innowacyjnych rozwiązań, aby przebić się przez bałagan i dotrzeć do ludzi”.

Oto niektóre z taktyk stosowanych przez marki kosmetyków według Melanie Larsen.

Podnieś/Piksele

Sponsoring marki kosmetycznej

W ostatnich latach marki kosmetyczne skupiły się na przestrzeni rozrywkowej, aby zwiększyć świadomość marki i zaangażowanie, a także zwiększyć sprzedaż. Marki kosmetyczne nawiązują krótkoterminowe partnerstwa rekreacyjne, angażują się we współpracę i zawierają umowy sponsorskie, które okazały się bardzo udane.

Spójrz na brytyjskiego sprzedawcę kosmetyków Boots, który w maju 2022 roku po raz drugi sponsorował brytyjski nadawca ITV Love Island po zwiększeniu sprzedaży produktów o 61% po początkowym sponsorowaniu. Niektóre marki kosmetyczne eksperymentują ze sponsorowaniem wydarzeń, aby zyskać rozpoznawalność na nowych rynkach. W listopadzie 2022 roku Grupa L’Oréal sponsorowała Międzynarodowy Festiwal Filmowy Morza Czerwonego wraz ze swoimi dwiema markami, L’Oréal Paris i L’Oréal Professionnel, aby zwiększyć swoją obecność na Bliskim Wschodzie.

Ochrona skóry
Karoliny Grabowskiej/ Pexels

Współpraca z limitowaną edycją

Inną taktyką jest opieranie się na tradycyjnych strategiach współpracy z limitowanymi edycjami poprzez współpracę ze studiami filmowymi w celu promowania i czerpania korzyści z oczekiwania i ekscytacji przed nowymi premierami. W październiku 2022 roku MAC Cosmetics połączyło siły z Marvel Studios, aby ujawnić limitowaną edycję kolekcji makijażu Black Panther: Wakanda Forever inspirowaną wojownikami kontynuacji przed listopadową premierą.

Obserwujemy również odrodzenie partnerstw związanych z urodą i muzeami. Marka lakierów do paznokci J. Hana po raz trzeci nawiązała współpracę z Metropolitan Museum of Art w październiku 2022 r. Duet wprowadził kolekcję lakierów do paznokci inspirowaną portretem Ellen Morris flamandzkiego artysty Marcusa Gerertsa Młodszego z 1597 r., dając odwiedzającym muzeum szansę na podziwianie z nimi namacalny fragment wystawy.

READ  Jesse Eisenberg za „A Real Pain” i jego kolejny występ reżyserski

Lakier do paznokci na drewnianym parapecie
CottonPro Studio / Pexels

Partnerstwa rozrywkowe lub twórcy treści: co jest odpowiednie dla Twojej marki?

Takie partnerstwa rozrywkowe naprawdę różnią się od zwykłego wykorzystywania celebrytów lub twórców, ponieważ nie skupiają się wyłącznie na merchandisingu i treści. Współpraca z przemysłem rozrywkowym jest korzystna dla marek poprzez nawiązanie emocjonalnej więzi z publicznością.

Podczas gdy pozyskanie twórcy lub celebryty daje markom kosmetycznym możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy fanów, partnerstwa rozrywkowe sięgają znacznie dalej, docierając do konsumentów, gdziekolwiek się znajdują. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi i konsumują treści z wielu różnych źródeł, więc marki muszą być na bieżąco i mieć dostęp do informacji, gdziekolwiek spędzają czas.

Te partnerstwa zapewniają również markom kosmetycznym możliwość wejścia na nowe rynki geograficzne i poznania nowych danych demograficznych, a także skorzystania z nowych możliwości marketingowych. Wyjątkową cechą partnerstw rekreacyjnych jest to, że dają one markom kosmetycznym możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi w sposób organiczny. Jednak, aby odnieść sukces, marki kosmetyczne muszą zawsze zapewniać, że ich wartości są zgodne z wartościami ich partnerów.

osoba trzymająca telefon
Borabak apichodilok/ Pexels

Aby dowiedzieć się więcej o Leisure Partnerships i zobaczyć, jak wdrażają one Twoją strategię biznesową, poproś o bezpłatną osobistą wycieczkę, a jeden z naszych ekspertów skontaktuje się z Tobą, aby znaleźć dzień i godzinę, która będzie odpowiednia dla Ciebie i Twojego zespołu.