Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Mały samochód elektryczny na sprzedaż we Francji

W 100% elektryczny mini samochód to najnowszy nielicencjonowany samochód, który wszedł na rynek francuski, który rośnie od czasu, gdy Renault i Citroen wypuściły modele Twizy i Ami.

Zaprojektowany jako pojazd miejski, dwumiejscowy Estrima Birò jest łatwy w prowadzeniu i parkowaniu, a jego akumulator elektryczny zapewnia od 50 do 100 kilometrów autonomii.

Samochód mogą prowadzić osoby w wieku od 14 lat, a koszt jazdy zaczyna się od 990 euro. Obecnie jest dostępny w Paryżu, Bordeaux, Marsylii, Lyonie i Monako.

To już drugi raz, kiedy Birò jest dostępny na rynku francuskim, po krótkim wstępnym wprowadzeniu na rynek przez producenta rowerów Newton między sierpniem 2009 a majem 2012, podczas którego rządowe wsparcie dla elektrycznych quadów zostało przerwane.

Czytaj więcej: Czy jest pomoc finansowa na zakup roweru elektrycznego we Francji?

Birò jest oferowany jako „skuter czterokołowy” przez Matteo Maestri, prezesa i założyciela włoskiego producenta Estrima, który twierdzi, że mały samochód pomoże kierowcom uniknąć korków i zyskać czas na szukanie miejsc parkingowych.

„Celem jest ożywienie najmniejszego na świecie quada” – powiedział Kom Drescher, prezes Estrima Birò France. połączyć.

Birò podaje na swojej stronie internetowej, że użytkownicy spędzą o 30% mniej czasu na prowadzenie pojazdu io 90% mniej na szukanie miejsc parkingowych niż osoby korzystające ze zwykłych samochodów. Stwierdza również, że samochód może zaoszczędzić kierowcom 75% kosztów utrzymania związanych ze zwykłymi samochodami, oprócz oszczędności na benzynie lub oleju napędowym.

Parkuj gdziekolwiek

Pojazd ma 1,74 m długości, 1,56 m szerokości, 1,03 m wysokości i waży 370 kg.

To czyni go szerszym niż Twizy i Amy (odpowiednio 1,19 m i 1,39 m szerokości), ale o 67 cm krótszy niż Twizy przy 2,41 m długości i 2,32 m długości.

Według doniesień sprzedaż tych małych samochodów gwałtownie wzrosła podczas Covid.
Czytaj więcej: Boom sprzedaży nielicencjonowanych samochodów we Francji z powodu „efektu Covida”

READ  Rakieta SpaceX zmierza na Międzynarodową Stację Kosmiczną z zapasami kalmarów, pasty do zębów i awokado | SpaceX

Kierowcy mogą również wybrać wersję z bagażnikiem, która wydłuża kompaktowy samochód do 1835 metrów.

Ta niewielka długość pozwala na parkowanie samochodu poziomo między dwoma samochodami, co jest niezwykłą metodą parkowania, która otwiera ogromne możliwości w miastach, w których przestrzeń stała się towarem deficytowym.

Drescher powiedział, że nawet cztery samochody Biròs mogą zmieścić się w jednym miejscu dla konwencjonalnego samochodu, gdy są zaparkowane poziomo i nie ma między nimi miejsca, co zmniejsza się do trzech punktów, gdy więcej miejsca pozwala na dojazd do samochodu.

Dodał, że choć peruwiańczyka można parkować w miejscach przeznaczonych dla skuterów i motocykli lub między dwoma samochodami, to nie wolno w miejscach do jazdy rowerem.

Estrima wprowadziła 4500 Biròs – produkowanych w fabryce pod Wenecją – na rynek francuski poprzez swoją francuską siedzibę zlokalizowaną w 7. dzielnicy Paryża.

Birò korzysta z dwóch ładowalnych, wymiennych baterii litowych – zwanych Litio Re-Move – które można ładować za pomocą 220-woltowej wtyczki elektrycznej przez okres od trzech do sześciu godzin.

Większa wersja pozwala na do 100 kilometrów autonomii, podczas gdy mniejsza wersja szacuje się na maksymalnie 50 kilometrów (lub 40 w zaparkowanym środowisku miejskim).

Drescher powiedział również, że samochód można dostosować, więc kierowca może wybrać takie aspekty, jak tapicerka i kolor.

Licencja nie jest wymagana

Mniejsze Birò plasuje się w klasie 50 cm3 – podobnie jak skutery – podczas gdy większa wersja ma 125 cm3 i może osiągnąć prędkość od 45 do 65 km/h w zależności od wersji.

Mniejsza wersja może być obsługiwana przez 14-latków, którzy ukończyli szkołę, posiadając prawo jazdy AM lub wcześniejsze prawo jazdy „Brevet de sécurité routière” (BSR). Aby prowadzić większy peruwiański samochód, musisz mieć 16 lat i prawo jazdy B1.

READ  Fizycy z MIT odkrywają dziwne cząsteczki hybrydowe uwięzione razem przez supergęsty „klej”

Osoby, które straciły pełne prawo jazdy, są również uprawnione do kierowania obydwoma Beerusami.

Główną przeszkodą jest cena. Tańsze Birò zaczyna się od 9990 euro, większa wersja od 13 000 euro, a Citroen Ami od 7390 euro.

Estrima Birò Winter jest wyceniana na 13 690 euro na Greenlines, stronie internetowej służącej do wypożyczania i kupowania rowerów elektrycznych.

Jednak francuscy klienci, którzy kupią Biro, otrzymają 900 euro z dotacji rządowej, a także dodatkowe 1500 euro dla profesjonalistów w regionie Ile-de-France. Drescher potwierdził, że mieszkańcy Monako otrzymują dotację w wysokości 3000 euro połączyć.

Powiązane artykuły

Ceny używanych samochodów rosną we Francji w związku z brakiem nowych części samochodowych
Francja udzieli 30 000 euro pożyczek na zakup samochodów hybrydowych lub elektrycznych
Eksperci mogą zmniejszyć ryzyko zakupu używanego samochodu we Francji