Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Łotewscy producenci wołowiny próbują zarobić na krajowym rynku / materiale

Łotewscy producenci wołowiny próbują zarobić na krajowym rynku / materiale

Sektor wołowiny na Łotwie jest bardziej zorientowany na eksport i głównie lokalną wołowinę można kupić bezpośrednio od rolników. Łotewskie Radio poinformowało 6 maja, że ​​aby wejść na lokalny rynek, w ich szeregi dołączyło kilka gospodarstw.

W stadzie parafialnym Rencēni „Lizagro Ltd” jest ponad 80 sztuk bydła. To gospodarstwo jest obecnie jednym z dziesięciu członków spółdzielni „Latvijas liellops”.

„Celem współpracy jest zapewnienie konsumentom na Łotwie naprawdę wysokiej jakości mięsa pochodzącego z łotewskich gospodarstw”. Właściciel Aldis Trziņš powiedział: „Mam tego lokalnego patriotę, którego chcę być producentem dla łotewskiego konsumenta. stół rodzinny na Łotwie ”.

Jest przekonany, że Łotwa ma wszelkie możliwości produkowania wysokiej jakości wołowiny. Zaskakujące jest więc to, że nie zawsze można kupić lokalną wołowinę w sklepach.

„Jak na ironię, kiedy wchodzę do supermarketu Valmera, widzę, że jest wołowina argentyńska i polska, a zaraz za rogiem, w prostym opakowaniu, wołowina łotewska. Nie jest jasne, dlaczego na Łotwie hodujemy krowy wysokiej jakości które rodzą cielęta wysokiej jakości., które następnie wysyłamy do Polski, gdzie jest tuczone. Dlaczego nie możemy tu wszystkiego zrobić? ”- powiedział właściciel Lizagro.

Trēziņš powiedział, że można kupić mięso poprzez bezpośredni kontakt z farmą, ale żadne gospodarstwo nie jest w stanie zapewnić stabilnych dostaw przez cały rok. Celem nowo powstałych spółdzielni jest stałe dostarczanie konsumentom produktów.

„Nie ma wątpliwości, że jedną z korzyści, jakie uzyskujemy, kiedy współpracujemy, jest to, że możemy dostarczać konsumentowi mięso co tydzień (…), ponieważ ustalamy harmonogram między gospodarstwami. Wtedy możemy regulować przepływ dostaw” – powiedział Alma Pertsia, prezes spółdzielni Latvijas liellops.

Zmniejszy także wydatki na marketing. Nie oznacza to, że za sklepy internetowe (…) i reklamy płacimy indywidualnie, ale wspólnie. ”

READ  Polska podejmuje działania, jeśli Niemcy zaniedbują reparacje Uwaga: Dep FM

Jednak spółdzielnia sceptycznie odnosi się do podboju sieci supermarketów.

„W przypadku sieci supermarketów problem polega na tym, że każdy chce po prostu zarabiać i każdy chce pobierać dodatkowe opłaty. W tej chwili chodzi o to, że my, przy ilościach, które mamy w każdym mieście, które możemy połączyć, jesteśmy zdecydowanie zaangażowani w dostarczanie i sprzedaży bezpośredniej. Rośniemy powoli, a potem możemy zacząć wchodzić na rynek eksportowy ”.

Hodowcy wołowiny widzą perspektywy swojego sektora na rynku krajowym. Chociaż wieprzowina jest najbardziej powszechna w kuchni łotewskiej, rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości wołowinę.

Czy zobaczyłeś błąd?

Zaznacz tekst i dotknij Ctrl + Enter Wysłanie sugerowanej poprawki do redakcji

Zaznacz tekst i dotknij Zgłoś błąd Wysłanie sugerowanej poprawki do redakcji