Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Lewis Hamilton wspierany przez „niezwykle zdenerwowany” F1 waży podział FIA |  F1 |  Sporty

Lewis Hamilton wspierany przez „niezwykle zdenerwowany” F1 waży podział FIA | F1 | Sporty

Lewis Hamilton prawdopodobnie będzie wspierany przez liderów Formuły 1 w swojej bitwie na klejnoty z FIA, ponieważ podział między nimi będzie się powiększał. Raporty sugerują, że osoby kierujące Formułą 1 uważają, że kontrowersje związane z biżuterią są bezcelową interwencją pomimo twardego podejścia FIA i są „głęboko niezadowolone” z organu zarządzającego sportem.

Uważa się, że represje są naciskiem nowego prezydenta FIA, Mohameda Ben Sulayem, który zastąpił Jeana Todta na początku sezonu. Jednak decyzja wywołała wojnę public relations z wieloma zespołami po stronie Hamiltona, aby umożliwić kierowcom noszenie tego, co chcą.

Gwiazda Mercedesa nawet publicznie potępiła decyzję FIA, nazywając ten krok „krokiem wstecz”. To tylko jeden aspekt frustracji szefów Formuły 1 z kierowcami i kierownikami zespołów, którzy byli bardzo krytyczni wobec wielu decyzji podjętych przez FIA w tym sezonie.

Hamilton, Christian Horner i Mattia Binotto znaleźli się wśród znanych nazwisk, które skrytykowały prowadzenie Grand Prix Monako w zeszły weekend po opóźnieniu w deszczu.

CZYTAJ WIĘCEJ: Wojna Lewisa Hamiltona i FIA z zakazem biżuterii jest „trochę dziwna”

Prezes Ferrari oskarżył również FIA o nieprzestrzeganie regulaminu po tym, jak nie ukarał Maxa Verstappena i Sergio Pereza za przekroczenie linii wyjścia z boksu. W ostatnich wyścigach Esteban Ocon oskarżył FIA o niesłuchanie po wezwaniach do zainstalowania kolejnych przeszkód Tec-pro podczas Grand Prix Miami.

W ten sam weekend Fernando Alonso również uderzył w sędziów po tym, jak Hiszpan otrzymał rzut karny. The Guardian twierdził, że szefowie F1 i wielu właścicieli drużyn jest coraz bardziej wkurzonych na kierunek FIA w tym sporcie.

Krążą pogłoski, że starsze postacie F1 uważają, że wiele decyzji FIA odwracało uwagę i prowadziło do słabego rozgłosu. To również sprawiło, że szefowie zaczęli się zastanawiać, czy wpływ FIA w Formule 1 może zostać ograniczony w nadchodzących latach.

READ  Putin nakazał zabicie Aleksieja Nawalnego, aby powstrzymać wymianę więźniów, twierdzi jego sojusznik

Pojawia się po tym, jak szefowie Formuły 1 starali się wykorzystać zwiększone zainteresowanie sportem w ostatnich latach.

nie przegap

Horner naciska na stronę Hamiltona, gdy gwiazda Mercedesa może zostać ukarana [INSIGHT]
Lewis Hamilton zaproponował nowe rozwiązanie swojej biżuterii od Damona Hilla [COMMENT]
Hamilton może zostać wykluczony z Grand Prix Wielkiej Brytanii, ponieważ FIA ustala „nowy termin” [ANALYSIS]

Oglądalność telewizji wzrosła w zeszłym sezonie na całym świecie o 4 procent, ale na kluczowych rynkach, takich jak USA, nastąpił wzrost o 58 procent. Frustracja pojawia się po tym, jak FIA dokonała drastycznych zmian na 2022 rok po kontrowersyjnym zakończeniu ostatniego sezonu.

FIA obiecała „dogłębny przegląd sterowania sygnałem i wyścigiem” w celu ograniczenia błędów. Doprowadziło to do wprowadzenia nowych dyrektorów wyścigowych Nielsa Witticha i Eduardo Freitasa, którzy zastąpili Michaela Masiego, ale sprawy nie potoczyły się tak, jak liczyli liderzy F1.

Doprowadziło to do wprowadzenia nowych dyrektorów wyścigowych Nielsa Witticha i Eduardo Freitasa, którzy zastąpili Michaela Masiego, ale sprawy nie potoczyły się tak, jak liczyli liderzy F1.