Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Kształt i kolor Google AI

Kształt i kolor Google AI

9to5Google ma plik Uruchom ponownie biuletyn która podkreśla największe historie Google z dodanymi komentarzami i innymi ciekawostkami. Zarejestruj się, aby otrzymać go wcześniej w swojej skrzynce odbiorczej lub kontynuuj czytanie poniższego formularza płatności 9to5Google:

Z tego, co zostało udostępnione na początku tego tygodnia w Gmailu i Dokumentach, Google Workspace używa ikony ołówka z gwiazdą w lewym górnym rogu, aby oznaczyć go generatywnymi funkcjami sztucznej inteligencji. (Ołówek lub długopis sam w sobie jest symbolem ogólnym i jest już dziś używany w wielu FAB-ach, takich jak Utwórz w Gmailu).

Do tej pory widzieliśmy to konkretnie w:

  • Gmail (na urządzeniach mobilnych): FAB znajduje się nad klawiaturą w prawym dolnym rogu. Tytuł artykułu, który się wysuwa, brzmi: Pomóż mi pisać, Formalne, Ilustrowanie, Skracanie, Bulleting, Szczęśliwy traf, Pisanie szkicu. Podczas tworzenia wiadomości e-mail ogólna ikona AI pozostaje w lewym górnym rogu z możliwością wybrania jej obok.
  • Dokumenty Google (na komputerze): przycisk „Pomóż mi pisać” w kształcie pigułki z ikoną. Kliknięcie rozwija pole tekstowe o pełnej szerokości, w którym można wpisać monit.

Poza ikoną, co jeszcze ciekawsze, wszędzie używany jest niebiesko-fioletowy kolor. W przykładzie z Dokumentami Google jest to tło przycisku i rozwinięte pole tekstowe. Tworzony tekst pojawia się najpierw w tym kolorze, a następnie zmienia się na czarny. Podobnie niebieski przycisk „Utwórz” zmienia się w przycisk „Utwórz…” z pulsującym tłem podczas działania. Tak było również w przypadku Gmaila na Androida.

New Age of AI i Google Workspace ma więcej przykładów na to, chociaż oferowane tutaj interfejsy użytkownika są podobno mniej kompletne niż Gmail i Dokumenty. To interesujący kolor, a efekt ładowania tekstu jest nieco dziwaczny, a jednocześnie maskuje, że generatywna sztuczna inteligencja dosłownie potrzebuje sekundy, aby zadziałać.

Wcześniej argumentowałem, że Asystent Google powinien być sposobem, w jaki firma umieszcza funkcje AI, które użytkownicy wywołują ręcznie. Na początek Google po prostu łączy generatywne możliwości sztucznej inteligencji bezpośrednio z każdym produktem, zamiast sugerować dodanie osobnego produktu/usługi AI do Gmaila, Dokumentów itp.

READ  Random: Devolver „wynajduje” Animal Crossing Toma Clancy'ego, a teraz tego potrzebujemy

Microsoft idzie w przeciwnym kierunku. Po zmianie nazwy pakietu Office na „Microsoft 365” w zeszłym roku dodał: „drugi pilot(marka używana wcześniej przez firmę z GitHub) do Worda, Powerpointa, Excela, Outlooka i Teams. Jest to odpowiednik naklejania naklejki „AI” na pudełka z metaforycznym oprogramowaniem.

Historycznie rzecz biorąc, Google unikał tego błyskotliwego podejścia w swoich produktach do pracy. Funkcje takie jak Szybka odpowiedź i Utwórz są samodzielne, nawet jeśli istnieją w Gmailu, Dokumentach i na czacie. Idealnie pasuje do tego, jak Google bardzo wyraźnie nazywa swoje produkty na podstawie ich głównej funkcji, a nie tworzenia marki.

Dopiero okaże się, która strategia wygra (tj. przyciągnie więcej użytkowników) generatywnej sztucznej inteligencji w aplikacjach produktywności. Microsoft chce zrobić furorę i ożywić swoje (już szeroko stosowane) narzędzia. Pierwotnie nadanie imienia oznaczało, że ludzie wiedzieli, jak się nazywają i co im przypisuje. Zamiast tego daje użytkownikom coś do obwiniania. (Niestety, biedny Clippy!)

Tymczasem Google stosuje nieco ponadczasowe podejście, dodając ogólne narzędzia sztucznej inteligencji jako kontynuację tego, jak produkty powinny być iterowane, aby były użyteczne. W tym sensie generatywna sztuczna inteligencja – gdy stanie się popularna i szeroko stosowana – może być jedynie ewolucją, a nie rewolucją w długiej historii informatyki.

GoogleWyłącz połączenia VoLTE i Wi-Fi z powodu poważnych luk w zabezpieczeniach modemu Exynos na Pixelu 6 i nie tylko

wizja: Zdjęcia Google przygotowują Video Unblur, prawdopodobnie dla Pixela 8

GaleriaOto wszystko, co nowe w Androidzie 13 QPR3 Beta 1

Strzał: Aparat Galaxy S23 Ultra o rozdzielczości 200 MP kontra Pixel 7 Pro

głosować: Czy zarysowałeś już swój Pixel Watch?

Google wycofał Glass Enterprise Edition: nadal uważam, że „Google Lens” to bardziej oczywista nazwa inteligentnych okularów firmy Google. Wyszukiwanie wizualne z zawsze włączoną nakładką AR będzie główną cechą/wyróżnikiem obudowy nowej generacji, a zwrócenie uwagi na tę możliwość jest dobrym i odważnym posunięciem.

READ  Apple wypuszcza iOS 17.3 i iPadOS 17.3 z ochroną przed kradzieżą urządzenia, wspólnymi listami odtwarzania Apple Music i nie tylko

Jednakże, chociaż powrót „Glass” ma dużo bagażu, w nazwie był prosty geniusz. W sposób, w jaki współczynnik kształtu zawsze był w marce „iPhone”, „Glass” robi to samo w przypadku inteligentnych okularów.


Pixel 8 Pro otrzymuje płaski ekran – kochasz zakrzywione ekrany? [Poll]

Pixel 8 przecieka z 6,2-calowym wyświetlaczem i mniejszymi ramkami [U]

YouTube TV wzrasta do 72,99 USD miesięcznie

HP Dragonfly Pro Chromebook teraz dostępny za 999 USD z i5, 16 GB RAM, 256 GB SSD

Google tworzy nowe wiadomości Potwierdzenia odczytu Oficjalne kody, notatki z zaproszeniami

Witryna podróżnicza Google przestanie tworzyć podsumowania podróży

9to5Mac: Wyłącznie: Apple testuje nowe funkcje, aby stworzyć naturalny język Siri, począwszy od najnowszej aktualizacji tvOS

Elektryczny: Volkswagen ID 2 oferuje przystępną cenowo koncepcję pojazdu elektrycznego o zasięgu prawie 300 mil

FTC: Używamy linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.


Sprawdź 9to5Google na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości: