Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Koreańska firma inwestuje 627 mln euro w budowę fabryki części do pojazdów elektrycznych w Polsce

Koreańska firma inwestuje 627 mln euro w budowę fabryki części do pojazdów elektrycznych w Polsce

SK Nexilis, południowokoreański producent folii miedzianej stosowanej w akumulatorach samochodów elektrycznych, rozpoczął budowę wartej 3 miliardy złotych (627 milionów euro) fabryki w Stalowej Woli w południowo-wschodniej Polsce. Nowy zakład docelowo zatrudni 500 osób.

„Decyzja o ulokowaniu naszego europejskiego centrum w Stalowej Woli była oczywista i racjonalna” – powiedział Wonseol Park, dyrektor generalny SKC Group, spółki macierzystej Nexilis. Oraz obietnicę dalszego rozwoju kluczowej infrastruktury.

Nexilis chce, aby do połowy 2024 r. uruchomiona została fabryka blach miedzianych, zlokalizowana w utworzonej w ubiegłym roku specjalnej strefie inwestycyjnej. IBSnews podaje, że szacowana wielkość produkcji wynosi około 137 ton dziennie i 50 000 ton rocznie.

Podczas gdy w budowę elektrowni zostaną zainwestowane 3 miliardy złotych, polskie Ministerstwo Aktywów Państwowych twierdzi, że pełna skala inwestycji ma docelowo osiągnąć 10 miliardów złotych i pomoże Polsce stać się częścią łańcucha dostaw w zakresie rozwoju elektromobilności.

– Stawiamy na technologie, które pozwolą nam korzystać z nowych źródeł energii – powiedział podczas ceremonii zaprzysiężenia minister aktywów państwowych Jacek Sasin. „Ta inwestycja wpisuje się w globalny trend”.

Chociaż penetracja pojazdów elektrycznych (EV) w Polsce wynosi mniej niż 3%, oczekuje się, że rynek wzrośnie wykładniczo, według firmy ratingowej Fitch Solutions. Już w 2021 roku sprzedaż EV w Polsce wzrośnie o 108,2% rok do roku, osiągając 16 449 sztuk.

Największa w Europie fabryka systemów magazynowania energii powstanie w Polsce

Polska konsoliduje również swoją rolę „głównego centrum produkcyjnego do produkcji akumulatorów EV i EV”, wskazując na takie inwestycje, jak szwedzka fabryka akumulatorów Northvolt w Gdańsku i południowokoreańska fabryka separacji akumulatorów litowo-jonowych SKIET na Śląsku.

READ  Nazwany Stena Eppa i rozpoczął operacje między Szwecją a Polską

Niemiecki Volkswagen ogłosił w zeszłym roku, że jest w Polsce na planowany na 2027 rok zakład produkujący ogniwa akumulatorowe.

Polski rząd zapowiedział jednak sprzeciw wobec unijnego planu zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych do 2035 r. i usiłuje stworzyć koalicję państw przeciwko niemu, argumentując, że nie ma wystarczającej infrastruktury dla samochodów elektrycznych. W Unii Europejskiej i Polsce

Polska zabiega o koalicję przeciwko unijnemu zakazowi samochodów z silnikami benzynowymi i diesla

Główne zdjęcie kredytowe: Sarkastyczne media / piksele