Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Konstruktor jachtów do gwiazd wykorzystuje boom Dubaju dzięki nowej stoczni

Konstruktor jachtów do gwiazd wykorzystuje boom Dubaju dzięki nowej stoczni

Powiązany: Dubai International Boat Show wpływa do miasta ze statkami wartymi 1,5 miliarda dolarów

W Ras Al Khaimah wkrótce powstaną milionowe jachty dla bogatych i sławnych.

Rozpoczęły się prace budowlane w fabryce, która będzie produkować łodzie o podwójnym kadłubie o długości 55 i 70 stóp, aby sprostać rosnącemu popytowi na Bliskim Wschodzie iw Azji.

Francis Lapp, założyciel i prezes Sunreef Yachts, mówi, że jego ambicją jest zbudowanie nowej stoczni o wartości 100 mln Dh (27,2 mln USD), która docelowo będzie tej samej wielkości co zakłady firmy w Gdańsku, w Polsce, które zatrudniają 2000 osób.

Jeszcze przed otwarciem fabryki we wrześniu rozpoczęto prace nad pozyskiwaniem zamówień od nabywców z całego świata, w tym z Dubaju, Arabii Saudyjskiej i Kataru, na wysokiej jakości, wykonane na zamówienie łodzie ze zintegrowanymi panelami słonecznymi.

cytaty

to jest początek. Alvina [staff]? To jest moje marzenie na najbliższe trzy, cztery lata

Francis Lapp, Sunreef Yachting

„Z tego obiektu w Ras Al Khaimah możemy dostarczać łodzie wszędzie” — powiedział Lapp. Narodowy Na pokładzie swojego 80-stopowego jachtu zacumowanego w Palm Jumeirah Marina w Dubaju.

„To jest miejsce, w którym można zacząć coś nowego. Kiedy skończymy, będzie tego samego rozmiaru, co na końcu mamy w Polsce.”

Plan zakłada, że ​​superjachty Sunreef – te o długości powyżej 24 metrów lub 78 stóp, które zwykle wymagają załogi – mają być budowane w Polsce, a łodzie średniego zasięgu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Cena od kompaktowych 50-stopowych statków do przestronnych 140-stopowych jachtów waha się od 2 do 50 milionów dolarów.

„Cieszymy się na nowych klientów nie tylko w Chinach, Australii, Singapurze i krajach azjatyckich, ale także na Bliskim Wschodzie, w Bahrajnie, Katarze, Kuwejcie, Omanie i Arabii Saudyjskiej” – powiedział francuski biznesmen.

READ  Winić grę odpadów w Polsce - Politico

Pięćdziesiąt procent sprzedaży trafi tylko do regionu.

„W Ras Al Khaimah zbudujemy zupełnie nową linię, o czym poinformujemy później”.

Pływające wakacje dla gwiazd

Gwiazda tenisa Rafael Nadal, mistrzowie Formuły 1 Fernando Alonso i Nico Rosberg oraz hiszpański piosenkarz Julio Iglesias należą do najpopularniejszych klientów Sunreef.

To, co znajdzie się w luksusowym wnętrzu każdego jachtu, zależy od wyboru kupującego. Wiele z nich obejmuje jacuzzi, siłownię i bieżnię na górnym pokładzie, a sypialnie mogą mieć sięgające od podłogi do sufitu okna z widokiem na ocean.

Luksusowe jachty – często określane jako pływające wille – mają strefy wypoczynkowe, które służą również jako kina na świeżym powietrzu i ścieżki spacerowe otaczające łódź.

Ekstrawagancja była atrakcją, gdy branża jachtowa rozkwitła podczas pandemii Covid-19, gdy bogaci szukali możliwości wypoczynku z dala od zatłoczonych miejsc turystycznych.

Przez pierwsze dwa miesiące pandemii nic nie sprzedawaliśmy. powiedział Lap

„Następnie [for] Po dwóch latach epidemii nasza sprzedaż była o 50-60 proc. większa niż w normalnych czasach.

Ludzie zdawali sobie sprawę, że epidemia nie potrwa dwóch, trzech miesięcy, będzie dłużej, więc kupili łódki, żeby mieć bezpieczne wakacje.

„Ludzie chcieli mieć inne wakacje – nie w hotelach, ale na łodziach.

„Teraz, gdy pandemia się skończyła, będziemy kontynuować [to have good sales] – Prawdopodobnie nie w tym samym skupieniu.

Pan Lapp mieszka w Dubaju od dwóch lat.

Przeniósł swoją bazę z Polski do Palm Jumeirah i codziennie podróżuje do Ras Al Khaimah, aby sprawdzić postępy.

„Teraz mieszkam w Dubaju, ponieważ chcę być blisko fabryki”, powiedział Lapp.

READ  Przywódca Rumunii mówi Bidenowi, że potrzeba więcej sił NATO na wschodzie | Biznes

„Mam 64 lata. Wielu moich znajomych przestało pracować, ale dla mnie zrobienie czegoś nowego jest wyzwaniem”.

Rozpoczyna się trening

Mistrzowie budowlani z głównej fabryki w Polsce szkolą 60 pracowników z krajów, w tym ze Sri Lanki i Indii, na wynajętej powierzchni w pobliżu Wolnego Obszaru Celnego RAK Maritime City.

W przestrzeni wysokiego stropu budowniczowie przygotowują sekcje ram z włókna szklanego, które będą wykorzystywane w różnych sekcjach jachtu – od flybridge’a po maszt.

To pierwszy zagraniczny zakład polskiej firmy, którą Pan Lap założył 21 lat temu.

Dwa zakłady w Polsce na Morzu Bałtyckim budują rocznie około 45 łodzi.

Nowy obiekt w Ras Al Khaimah zajmie powierzchnię 65 000 metrów kwadratowych. Po pierwszych trzech miesiącach zatrudni około 400 osób, a do końca przyszłego roku wzrośnie do 1000.

Na miejscu operatorzy dźwigów wyposażają budynek główny. Wkrótce rozpocznie się budowa jednostki do obróbki drewna i budynku, w którym znajdą się maszyny do wykonywania form do łodzi.

„To jest początek”, powiedział Lapp. Alvina [staff]? To jest moje marzenie na najbliższe trzy, cztery lata.

„Chcę mieć taką samą wielkość fabryki, aby budować takie same duże łodzie jak w Polsce”.

Cichy rejs

Ma na celu wykorzystanie rosnącego popytu na łodzie zasilane energią słoneczną, które zapewniają właścicielom ciche, ekologiczne rejsy zamiast hałaśliwych silników Diesla.

Łodzie wykorzystują energię słoneczną za pośrednictwem „skóry słonecznej”, z panelami fotowoltaicznymi zintegrowanymi z kadłubem i masztem, które nie tylko zasilają jacht, ale także urządzenia klimatyzacyjne, grzewcze i kuchenne.

„Połowa naszej sprzedaży dotyczy energii słonecznej” – powiedział.

READ  Giełdy w USA spadają wraz z zanikaniem optymizmu technologicznego

„Widzę ludzi zainteresowanych energią słoneczną w tej okolicy. [Business] Ludzie chcą, aby klienci widzieli, że myślą o ekosystemie.

„Jesteśmy w kraju, w którym jest benzyna, ale popyt ludzi się zmienia.

„Oni nie chcą dużych zbiorników z paliwem i [fuel] Zapach na łodzi.

Nowa stacja Ras Al Khaimah

Władze portu Ras Al Khaimah poinformowały, że obiekt jest częścią dużych planów rozbudowy, które obejmują nowy terminal.

„Podejmujemy ogromny program rozwoju i rozbudowy portów w celu stworzenia nowego terminala” — powiedział Ankush Vohra, Business Development Manager, RAK Ports.

Nasi klienci z wolnej strefy mają bezpośredni dostęp do naszych obiektów portowych, co umożliwia im zabezpieczanie światowej klasy projektów na dużą skalę, które można budować w naszej wolnej strefie, a następnie eksportować bezpośrednio z Ras Al Khaimah.

„To była jedna z głównych atrakcji Sunreef.”

Polska ma długą tradycję w przemyśle stoczniowym, a firma Lapp jest pionierem w branży luksusowych jachtów w kraju.

Jego ambicją jest zrobić to samo dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich w sektorze wysokiej klasy katamaranów.

Bliski Wschód szczególnie interesuje pana Lappa, który w latach 80. pracował w firmie zakładającej szpitale w Arabii Saudyjskiej.

„Jestem dumny z tego, co tu robimy. Uwielbiam to [region] Od kiedy byłem młody. Moje serce jest w tym arabskim kraju.

„Teraz cieszę się, że mogę wrócić i zbudować coś nowego”.

Doki superjachtów Sunreef w Abu Zabi

Ta przeglądarka nie obsługuje elementu wideo.

Zaktualizowano: 1 marca 2023, 04:32