Być może dobiega końca wykorzystanie ostoi branży pralni chemicznej – perchloroetylenu. W dniu 16 czerwca 2023 r. EPA Wniosek Zakazać większości zastosowań perchloroetylenu (PCE), zgodnie z sekcją 6 (a) ustawy o kontroli substancji toksycznych i ustanowić program ochrony chemicznej w miejscu pracy (WCCP) dla zastosowań nie zabronionych przez przepis (proponowana zasada). PCE jest szeroko stosowanym rozpuszczalnikiem, który oprócz czyszczenia na sucho jest również używany do produkcji związków fluoru, produkcji ropy naftowej i odtłuszczania. Zastosowania konsumenckie obejmują kleje, farby, powłoki i pasty do stali nierdzewnej.
tło
Ustawa o kontroli substancji toksycznych (TSCA), zmieniona przez Frank R. Po ustaleniu, że ma wysoki priorytet, EPA przeprowadza ocenę ryzyka tej substancji chemicznej w celu ustalenia, czy produkcja, przetwarzanie, handel, dystrybucja, stosowanie lub usuwanie tej substancji chemicznej stwarza nieuzasadnione ryzyko szkody dla zdrowia lub środowiska, a jeśli tak więc EPA wyda zasadę nakładania ograniczeń w zakresie niezbędnym do zaradzenia tym zagrożeniom.
Zmiany z 2016 r. wymagały od EPA zidentyfikowania 10 chemikaliów o wysokim priorytecie do grudnia 2016 r. Perchloroetylen został umieszczony na liście z grudnia 2016 r., co doprowadziło do wymogu przeprowadzenia oceny ryzyka i, w razie potrzeby, wydania przepisów dotyczących zidentyfikowanych zagrożeń. Chociaż poprawki z 2016 r. nałożyły ścisłe ramy czasowe na przeprowadzenie oceny ryzyka i zaproponowanie przepisów dotyczących ryzyka pogorszenia sytuacji, wszystkie z tych terminów, z wyjątkiem najwcześniejszego, zostały przekroczone z kilku powodów, jak opisano szczegółowo w lutym 2023 r. Raport Gao. Proponowana zasada odzwierciedla wznowione wysiłki w zakresie obowiązującej ustawy TSCA, sekcja 6 o odpowiedzialności chemicznej i jest trzecią substancją chemiczną na liście 10, które mają zostać uwzględnione w proponowanej regule.
proponowana reguła
Agencja Ochrony Środowiska ustaliła, zgodnie z sekcją 6(b) ustawy TSCA z grudnia 2020 r. (zaktualizowanej w grudniu 2022 r.), że PCE stwarza nieuzasadnione ryzyko uszczerbku na zdrowiu ze względu na znaczące negatywne skutki zdrowotne związane z narażeniem na PCE, w tym neurotoksyczne skutki i jako potencjalny czynnik rakotwórczy dla ludzi. Proponowana zasada określa wymagania, które EPA uznała za konieczne do wyegzekwowania, aby substancja chemiczna nie stwarzała nieuzasadnionego ryzyka.
Proponowana zasada zakazywałaby wszelkich zastosowań konsumenckich, handlowych i przemysłowych źródeł PCE, w tym produkcji, przetwarzania, importu i dystrybucji w handlu w celu wspierania tych zastosowań. W przypadku 16 zastosowań przemysłowych nieobjętych zakazem EPA będzie wymagać programu ochrony chemicznej w miejscu pracy (WCCP), w tym środków mających na celu spełnienie limitu stężenia narażenia przez drogi oddechowe i zapobieganie bezpośredniemu kontaktowi PCE ze skórą.[1] Ponadto proponowany przepis wymaga ścisłych kontroli w miejscu pracy dla laboratoriów.
EPA proponuje agresywny 24-miesięczny harmonogram stopniowego wycofywania PCE i wdrażania ścisłych kontroli WPCP dla ograniczonych zastosowań, które mogą być kontynuowane. EPA stwierdza, że proponowana zasada „szybko zmniejszy wydatki na produkcję, przetwarzanie i dystrybucję na użytek osobisty do wszystkich zastosowań konsumenckich oraz wielu zastosowań przemysłowych i komercyjnych, z których większość zostanie całkowicie wycofana w ciągu 24 miesięcy”.
Więcej czasu dla branży pralni chemicznej na dostosowanie się.
Chociaż większość zmian wymaganych na mocy proponowanej zasady zostanie wdrożona w ciągu 24 miesięcy, EPA uznaje wyjątkowe względy przedstawione przez branżę czyszczenia na sucho i czyszczenia punktowego. EPA szacuje, że 6000 pralni chemicznych nadal korzysta z PCE, w większości małych firm, a przejście na alternatywny proces czyszczenia na sucho lub rozpuszczalnik może wymagać znacznego czasu i inwestycji. Ponadto EPA zauważa, że istnieje już ogólny ogólny spadek wykorzystania PCE w pralni chemicznej i że bardzo niewiele PCE jest produkowanych lub sprzedawanych na rynku amerykańskim.[2] Ponadto obecne PCE mają żywotność od 15 do 25 lat. Biorąc to wszystko pod uwagę, proponowana zasada nakładałaby 10-letni okres wycofywania ze wstępnymi datami zgodności w zależności od rodzaju i wieku maszyny do czyszczenia na sucho, dając w ten sposób pralniom chemicznym czas na przejście do alternatywnego procesu.
Chociaż EPA zaproponowała 10-letni harmonogram stopniowego wycofywania produkcji, przetwarzania i stosowania PCE do czyszczenia na sucho, EPA przyznaje, że nie ma zbyt wielu informacji na temat potencjalnego wpływu na przemysł. EPA stwierdza: „Pozostaje niejasny wpływ zakazu wydatków na konsumpcję chemiczną na użytek osobisty poprzez stopniowe wycofywanie; EPA nie była w stanie oszacować liczby zamknięć pralni chemicznych, które mogą być związane z tym wycofywaniem”. W rezultacie EPA prosi o komentarz na temat czasu potrzebnego pralniom chemicznym na przejście na alternatywny proces lub rozpuszczalnik oraz ile podmiotów mogłoby zostać zamkniętych; oraz jako koszty związane z wycofywaniem wydatków na konsumpcję osobistą przez 10 lat. EPA zauważa, że może sfinalizować krótsze lub dłuższe ramy czasowe zgodności na podstawie uwzględnienia opinii publicznej.
Komentarze należy przesyłać do 15 sierpnia 2023 r. i przesyłać za pośrednictwem protokołu EPA-HQ-OPPT-2020-0720 pod adresemwww.regulations.gov.
Co wtedy?
EPA ma wiele do zrobienia, aby wrócić i dotrzymać harmonogramu dzięki ocenie ryzyka związanego z chemikaliami o wysokim priorytecie. Jak wspomniano powyżej, EPA Wniosek 10 Chemikalia dla TSCA §6 Przegląd w grudniu 2016 r. – 1,4-dioksan; 1-bromopropan; azbest. alicykliczna grupa bromkowa tetrachlorku węgla (heksabromocyklododekan); chlorek metylenu; N-metylopirolidon (NMP); barwnik fiolet 29 (PV29); trichloroetylen (TCE); i perchloroetylen. Dla tych 10 chemikaliów przygotowano oceny ryzyka; Jednak zasady zarządzania ryzykiem są sugerowane tylko dla trzech − Azbest chryzotylowy (marzec 2023), chlorek metylenu (maj 2023) i perchloroetylen (czerwiec 2023). Ponadto kilka ocen ryzyka, które zostały zakończone za administracji Trumpa, na początku administracji Bidena, zostało ponownie otwartych i zrewidowanych z powodu obaw o wcześniejsze założenia ryzyka.[3] W 2019 r. zidentyfikowano dodatkowych 20 chemikaliów o wysokim priorytecie, a TSCA wymaga, aby po zakończeniu oceny ryzyka EPA wyznaczyła dodatkową substancję chemiczną o wysokim priorytecie, która je zastąpi, zapewniając w ten sposób, że kolejka EPA do oceny ryzyka jest zawsze pełna.
EPA 2022 program organizacyjny Zaznaczył, że zasady dla TCE, 1-bromopropanu i NMP zostaną zaproponowane latem 2023 r., a ostateczne zasady w 2024 r.[4] EPA określiła również, że do 2026 r. przeprowadzi oceny ryzyka dotyczące co najmniej ośmiu chemikaliów o wysokim priorytecie. Plan strategiczny EPA na rok budżetowy 2022-2026. Te rygorystyczne ramy czasowe, wraz z innymi inicjatywami EPA TSCA PFAS i wymaganiami dotyczącymi tworzenia przepisów (w tym sprawozdawczości, raportów SNUR i testów), będą wymagały znacznych zasobów, których źródło jest niejasne i jest jedną z przyczyn wcześniejszych opóźnień. Chociaż EPA plany zaproponować nową zasadę opłat TSCA we wrześniu 2023 r., wygenerowanie dodatkowego finansowania jest mało prawdopodobne do 2024 r. Ponadto, pomimo wzrostu budżetu EPA na TSCA w ramach Ustawa o środkach skonsolidowanych z 2023 rNadal potrzebne jest dodatkowe finansowanie. Dodatkowe zwiększenie budżetu prawdopodobnie sprosta wyzwaniu, jakim jest ostry przegląd Kongresu, w wyniku czego tylko czas pokaże, czy EPA dotrzyma tych terminów.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex