Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Kiedy już myślałeś, że BMW postradało zmysły…

Kiedy już myślałeś, że BMW postradało zmysły…

Nie byłby to włoski luksusowy samochód bez oszałamiającego BMW Concept. Od serii 8 do 3.0 CSL Hommage i od 2002 do 328, naprawdę dają z siebie wszystko nad jeziorem. Rok 2023 nie jest inny: witamy w Concept Touring Coupe, sześciocylindrowym rzędowym hamulcu startowym, jakiego nigdzie nie widzieliśmy w BMW.

Dziedzictwo ma tutaj sens, co robi z imponującym katalogiem BMW i nieco zniechęcającą przyszłością, która zbliża się do każdego, kto go lubi. Najwyraźniej coupe nawiązuje do 328 Touring Coupe (zwycięzcy Mille Miglia od 1940 r.) w swoim rodowodzie, z „funkcją koncepcyjną strzelającego hamulca” zapożyczoną z lat 02. z wczesnych lat 70. XX wieku, które po raz pierwszy wprowadziły ideę BMW Touring samochód. Być może tak jest – ale wszystko, co widzimy w samochodzie nawiązującym stylistyką do samochodu sportowego Z i sześciocylindrową rzędową rzędową, to nowoczesne M Coupe, 25 lat po pierwszym. To zdecydowanie dobra rzecz.

W ciągu ostatnich dwóch generacji nie było coupe Z4, a ten samochód koncepcyjny jest bardziej hamulcem niż tradycyjne coupe, ale łatwo zauważyć wpływ miękkiego dachu G29. Zarówno przód, jak i tył są mocno zapożyczone z obecnego Z4 i działają bardzo dobrze, biorąc pod uwagę mieszaną reakcję tego samochodu podczas startu. Oczywiście profil jest tym, gdzie to BMW jest najbardziej interesujące, być może ze względu na większość załamań Hofmeistera, koła przypominające 20-ramienne felgi Alpina Dynamic (20-calowy przód, 21-calowy tył) i wyróżniający się tylny koniec hatchbacka.

Concept Touring może nie jest tak klasycznie fajny jak tradycyjne coupe, ale bycie strzelcem sprawia, że ​​jest absolutnie wspaniały. Stworzony z płynnych linii dachu, płynnie łączących się z tylnymi panelami bocznymi, kształt podkreśla atletyczne ramiona samochodu, podczas gdy płaska tylna szyba i wyraźnie zarysowane powierzchnie nadwozia podkreślają siłę samochodu. Po raz pierwszy łatwo zrozumieć, skąd wziął się puch w komunikacie prasowym — to brzmi świetnie.

READ  Apple podnosi ceny telewizji strumieniowej o 40% do 9,99 dolarów miesięcznie, dołączając do Netflix, Hulu i Disney we wdrażaniu podwyżek kosztów

Jak przystało na samochód prezentowany pastelowej chińskiej publiczności przed pięciogwiazdkowym hotelem, wnętrze jest bogate. Jest obszyta skórą Poltrona Frau „aby stworzyć luksusową atmosferę”, a wspaniały brąz powtarza się w skórzanym zestawie bagażowym Schedoni, który doskonale współgra z lakierem Sparking Lario. A kto nie lubi pasujących bagaży? BMW uważa, że ​​schowek za siedzeniami oferuje wystarczająco dużo miejsca na bagaż na spontaniczne wycieczki – co prawdopodobnie przyda się w przypadku takiego samochodu kombinowanego jak ten. Jest tam luksusowy penthouse wykończony na niższym poziomie niż ten boks.

BMW nie było zbyt nieokrzesane, by chociaż raz marnować czas na omawianie specyfikacji silnika dla Villa D’Este, dodając tylko, że Concept Touring Coupe jest „napędzany charakterystyczną dla marki rzędową szóstką” – chociaż z pewnością można bezpiecznie założyć, że to 3.0 -litrowy silnik B58 i 340 koni mechanicznych z Z4 M40i. (Chociaż 510-konny S58 z M3 byłby miły.) Mimo to duża rzędowa szóstka to idealny silnik na te spontaniczne wycieczki, a B58 nadal wygląda świetnie.

Nie żeby kiedykolwiek mogło być więcej niż jedno Concept Touring Coupe. Czasami te BMW są zapowiedzią nadchodzącego modelu, a czasami są to po prostu świetne występy, które mają nam przypomnieć, że firma nie straciła swojego talentu – i nawet jeśli okaże się, że to kwestia tego drugiego, czas jest nadal odpowiedni, biorąc pod uwagę ostatnia passa niedziałających studni. Oczywiście, wraz ze spadkiem popytu na samochody sportowe, wydaje się mało prawdopodobne, aby BMW podjęło wysiłek wydzielenia jakichkolwiek dodatkowych wariantów Z4, zwłaszcza dwudrzwiowego hardtopu. Wyobraź sobie, ile to będzie kosztować.

Ale i tak wszyscy żyjmy nadzieją; W końcu był czas, kiedy nigdy nie myśleliśmy, że BMW zrobi trasę koncertową M3, a oto jesteśmy. Domagoj Dukec, szef designu w BMW, uważa, że ​​„wysoce emocjonalny samochód, taki jak ten, pokazuje, że pasja do wszystkiego, co związane z przyjemnością jazdy, była niezbędna przez wieki i pozostanie taka w przyszłości”. Więc może samochody Z, jakie znamy, sięgające prawie 30 lat wstecz do Z3 (Z1 był nieco inny) ustąpią wraz z nowoczesnym M Coupe? Na razie po prostu cieszmy się tą sylwetką, tapicerką i bagażem – i wszyscy trzymamy się idei, że BMW wciąż może zrobić coś wspaniałego, kiedy ma na to ochotę.

READ  Podsumowanie: Recenzje w Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp