Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Kidscreen » Archiwum » Mapowanie Cartoon Forum

Napisane przez Sadhanę Paranidharan i Ryana Tuchu

Gdy słońce zachodzi na tegorocznym Forum Animacji w Tuluzie we Francji, organizatorzy zamknęli wydarzenie konferencją prasową, w której szczegółowo omówiono, które projekty przyciągnęły najwięcej uwagi i skąd pochodzą, zapewniając spojrzenie na aktualny moment na międzynarodowych hotspotach animacji.

W ciągu trzech dni wydarzenia zaprezentowano osiemdziesiąt projektów, w których uczestniczyło 1075 delegatów. Oferty złożyły 19 krajów europejskich, w tym gospodarze Francja (37), Hiszpania (8), Irlandia, Niemcy (6), Włochy (5) i Polska (3). Niemcy i Hiszpania znalazły się na szczycie nagród forum w czwartek, a stadion, który przyciągnął najwięcej kupujących (patrz poniżej), był również niemiecki. Dziesięć najczęściej odwiedzanych stadionów to:

1. Tygrys i Niedźwiedź – Wolkenlenker (Niemcy), Janosch Film & Medien (Niemcy)

2. duński dziki – Zebra Animation Studios (Dania), Belga Productions (Belgia), Metropolitan Norway (Norwegia)

3. Trotro i Zaza – Przedsiębiorstwo Produkcyjne Ellipsanime (Francja)

4. BeddyByes – Zacięcie mediów

5. Hakan Superwulkan – Nuttery Entertainment (Szwecja)

6. powyższe – łódź podwodna (Holandia)

7. umami – Destylarnia Filmowa (Irlandia)

8. Aquaworld – Les Films de l’Arlequin (Francja), JPL Films (Francja)

9. Senny zespół marzeń – bigchild Entertainment (Niemcy), Freebird Pictures (Niemcy)

10. Dzieci – Miama! Animacja (Francja)

Hiszpania skorzystała ze swojego czasu na Forum, wygrywając wczoraj w dwóch z trzech kategorii na Cartoon Tribute Awards i prezentując osiem projektów na Forum. Maria Peña, dyrektor generalny ICEX Spain Trade and Investment dla organizacji branżowej, mówi, że sukces imprezy odzwierciedla wysoki wzrost krajowego przemysłu ekranów w tym kraju.

„Sektor animacji kwitnie, a w fazie postprodukcji firmy pracują obecnie nad prawie 300 projektami, z których 50% to projekty międzynarodowe” – mówi. Jej kolega, Pablo Conde, dyrektor ds. przemysłu modowego, siedliskowego i kulturalnego w ICEX, dodał, że kraj w pełni pracuje nad rozwojem branży. Powiedział: „Hiszpański rząd dużo stawia na sektor audiowizualny”. „Chcemy, aby Hiszpania stała się audiowizualnym centrum Europy”.

READ  POCKET.WATCH NABS WYKONAWCA LICENCYJNY POWERHOUSE, MANUEL TORRES PORT, ABY ZOSTAĆ GLOBALNYM KIEROWNIKIEM LICENCJI NA PRODUKTY KONSUMENCKIE

Pina powiedziała, że ​​rozwijanie lokalnych talentów jest teraz celem jej organizacji. „Musimy zadbać o naszych małych twórców i dać im przestrzeń do rozwoju”.