Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

„Jesteśmy festiwalem kultury audiowizualnej” – mówi Anis Emery z Geneva Film Festival 2022. SIMAT

„Jesteśmy festiwalem kultury audiowizualnej” – mówi Anis Emery z Geneva Film Festival 2022. SIMAT

W samym sercu Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Genewie (GIFF) i równoległego do niego targu filmowego w Genewie znajduje się eksploracja ewolucji historii i innowacji w sposobie, w jaki są one opowiadane, mówi dyrektor artystyczny GIFF, Anis Emery, wydarzenia: odbywa się w Szwajcarii od 4 do 13 listopada.

W tym roku odbędzie się 28. edycja festiwalu i druga pod dyrekcją Emery’ego, który dołączył w styczniu 2021 roku po kilku latach jako dyrektor artystyczny zaprzyjaźnionego szwajcarskiego festiwalu, Międzynarodowego Festiwalu Wielkich Filmów Neuchâtel.

Mówi, że kolekcja będzie koncentrować się na innowacyjnych opowiadaniach dostarczanych w niezliczonych mediach audiowizualnych, które są teraz dostępne dla twórców. Obejmie filmy, seriale i treści internetowe do instalacji i dzieł rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (XR).

„Nawet jeśli mamy nazwę, nie jesteśmy festiwalem filmowym. Jesteśmy festiwalem kultury audiowizualnej i chcemy podjąć wyzwanie artystyczne, a także wyzwanie przemysłowe i rzucić wyzwanie tej relacji z publicznością tutaj w GIFF” Emery mówi: „Koncentrujemy się na tworzeniu dialogu i myśleniu o ewolucji i innowacjach od Gdzie są możliwości techniczne?

W tym roku GIFF powraca do Wirtualnych terytoriów, miejsca o powierzchni 600 metrów kwadratowych i bocznego paska poświęconego cyfrowej kreatywności, uważanego za największy w Europie, który zaprezentuje około 40 prac.

Zawiera dwie główne instalacje immersyjne: jedna to gra immersyjna Les Avogles, oparty na kultowym tekście Maurice’a Maeterlincka; Drugi to europejski debiut wydarzenia w wirtualnej rzeczywistości EwoluowaćOpowiadane przez Cate Blanchett, a producentami wykonawczymi Edward R. Pressman i Terence Malik oraz francuskie studio Atlas V. Głos Blanchetta łączy się z psychodelicznymi obrazami, medytacją z otwartymi oczami i muzyką, tworząc medytacyjną eksplorację ludzkiego ciała.

„Staramy się, aby ludzie wkroczyli w świat opowiadania historii, gdy tylko wejdą na wirtualne terytoria festiwalu” – mówi Emery. „Chcemy wyprzedzić technologię i wiedzę”.

10Dziesiąty Wersja Genewa Film Market odbywa się podczas festiwalu w dniach 7-11 listopada z mieszanką wykładów, okrągłych stołów i dyskusji na różne tematy, w tym platformy cyfrowe i najnowsze innowacje cyfrowe sektora audiowizualnego dotyczące wpływu korzystania z technologii cyfrowej na środowisko.

READ  Netflix otworzył biuro na „głównym rynku” w Polsce, zobowiązując się do tworzenia większej liczby lokalnych produkcji

kino tradycyjne

Ciche bliźniaki

Filmy fabularne odgrywają ważną rolę w GIFF, a wydarzenie to jest uważane za ważną ogólnokrajową premierę dla widzów. W asortymencie znajdują się tytuły artystyczne, takie jak Ciche bliźniaki Anglojęzyczny debiut polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej, który w tym roku miał swoją premierę na Un Certain Regard w Cannes. Pokazano również tytuł Sundance Phyllis Nagy zadzwoń do Jane, W rolach głównych Sigourney Weaver, Elizabeth Banks i szwajcarsko-belgijska koprodukcja Francois Beirut Ailleurs Sil j’y Suisz udziałem Jean-Luca Bedeau, który zadebiutuje w Szwajcarii z reżyserem i oczekiwaną gwiazdą miasta.

W Międzynarodowym Konkursie Filmów Fabularnych o nagrodę Reflet d’Or zmierzy się 10 tytułów, w ramach której otrzyma 10 000 franków szwajcarskich (10 000 EUR) z Genewy. Wybór obejmuje cechę pierwszej powieści Alice Diop Święty OmarJest to wstęp Francji do kategorii Oscara dla najlepszego filmu międzynarodowego koreańskiego reżysera Shina Soo-won Hommagefilm określany jako list miłosny do japońskich filmowców i animatorów Eno, och Od Masaakiego Yuasa.

Inne tytuły konkursowe to Christina Grossan Zwykła awaria A Mam DorReżyseria: Clement Cogator.

Festiwal osiągnął parytet płci w wyborze w konkursie międzynarodowym. „Ciężko na to pracowaliśmy” — mówi Emery. „Naszą zasadą jest to, że nie wyświetlamy zbyt wielu tytułów w GIFF, aby móc prawidłowo wyświetlać wyświetlane przez nas tytuły”.

Międzynarodowemu jury przewodniczyć będzie irański reżyser Mani Hakki, jego najnowszy film propozycja Jest sprawdzany w GIFF. Organizatorzy festiwalu mają nadzieję, że Hakim będzie mógł osobiście udać się do Szwajcarii po zakazie podróży w ostatniej chwili nałożonym przez rząd irański, gdy miał pojechać na październikowy festiwal filmowy BFI w Londynie.

„Festiwal jest zaniepokojony atakami rządu irańskiego na wolność słowa i przemieszczania się jego obywateli” – powiedzieli organizatorzy GIFF w październikowym oświadczeniu. GIFF pragnie także okazać wsparcie dla irańskich artystów, którzy są ofiarami niedopuszczalnych represji. Festiwal nie zmienia przewodniczącego jury i ma kontakt z prawdziwą grzywą, aby umożliwić mu udział w festiwalu zarówno na miejscu, jak i online.”

READ  Scarbourne zdobywa Złote Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych

Istnieją dwa dodatkowe sposoby konkurowania o najlepszą serię i najlepszą pracę immersyjną, z których każdy oferuje nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 euro, z których ta ostatnia zostanie wybrana spośród 10 prac w rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości mieszanej, eksplorujących powiązania między narracją a technologią.

GIFF po raz trzeci będzie również gospodarzem European Script Prize, która oferuje nagrodę w wysokości 10 000 euro dla nowego oryginalnego serialu wschodzącego europejskiego scenarzysty.

Duński reżyser Nicolas Winding Refn zostanie uhonorowany Nagrodą Genewską przed szwajcarską premierą swojego serialu na Netflix Kopenhaski kowboj. Reżyser i aktor Alexander Astaire został również uhonorowany nagrodą The Film & Beyond Award.

„Co nas interesuje [at GIFF}] jest zobaczenie, w jaki sposób media audiowizualne dostarczają narzędzi do rozwoju gawędziarzy”, mówi Emery. służ wyobraźni przede wszystkim.”