Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jest jeszcze jedna tradycja NASCAR, która musi odejść

Jest jeszcze jedna tradycja NASCAR, która musi odejść

W NASCAR istnieje wiele tradycji. Od rozpoczęcia sezonu Super Bowl po zwycięskie okrążenia Polski, zegary dziadkowe i modlitwy przed wyścigiem – istnieje wiele starożytnych tradycji, które wydają się tak stare jak sam sport.

Były też tradycje, które zanikły. Od flag Konfederacji, przez wyścigi, które odbyły się w niedzielę po wyjściu z kościoła, sposób przyznawania punktów i tory, na których się ścigali – niektóre rzeczy są teraz tylko odległymi wspomnieniami.

NASCAR porzucił niektóre z tych tradycji, aby z czasem się zmienić. Stają się bardziej istotne, przyciągają nowe grupy demograficzne i nowych fanów.

Jednak niektóre stare tradycje pozostały i niektóre z nich należy porzucić.

Od początku ery nowożytnej NASCAR, którą historycznie definiuje się jako rok 1972, oglądalność telewizji jest barometrem ogólnego stanu sportu. Zacząłem 1979, kiedy CBS wyemitowało sezon Inauguracyjny wyścig Daytona 500 wygrany przez Richarda Petty’ego był świadkiem bitwy pomiędzy Allison’s i Cale Yarborough. Burza śnieżna na wschodnim wybrzeżu sprawiła, że ​​wielu widzów pozostało w domach i nie pozostało im nic do roboty poza oglądaniem od początku do końca pierwszej transmisji na żywo z wyścigu na dystansie 500 mil. bardzo To zasługa tego wyścigu Wraz ze wzrostem popularności NASCAR.

Ten wyścig miał 10,5 NielsenaNelsona
Ocena z 16 milionami widzów i Wyznaczanie standardów na nadchodzące lata. Ocena Daytona 500 trwała do 2002 r., kiedy zwyciężył Ward Burton, a NBC uzyskała ocenę 10,9. Osiągnęli swój szczyt w 2006 roku, kiedy Jimmie Johnson wygrał swój pierwszy Daytona 500, a NBC uzyskała ocenę 11,3.

Od tego czasu NASCAR odnotował ogólny spadek oglądalności telewizji. Dla porównania, wyścig Daytona 500 wygrany w tym roku przez Ricky’ego Stenhouse’a Jr. otrzymał ocenę 4,4 dla stacji Fox.

Jeśli oprzesz ogólny stan sportu na oglądalności w telewizji, możesz pomyśleć, że NASCAR znajduje się w fazie schyłku.

Byłbyś w błędzie.

W przeszłości oceny telewizyjne były ważne dla NASCAR i innych sportów zawodowych. Zachowywali się tak, jak postępowali the Miara sukcesu, ważna dla sieci, ponieważ pozwala określić stawki za reklamy i wpływać na sponsoring organizacji i zespołów sankcjonujących. Jednak podobnie jak w przypadku wszystkich sportów zawodowych i całej branży rozrywkowej, NASCAR odnotował spadek oglądalności programów telewizyjnych w miarę przechodzenia widzów na platformy przesyłania strumieniowego i inne platformy oglądania online. Dzięki tej dywersyfikacji oglądalność programów telewizyjnych straciła swą rolę jedynego wyznacznika sukcesu.

Chociaż sytuacja nie uległa jeszcze całkowitej zmianie, a oceny nadal odzwierciedlają sposób obliczania przychodów w przypadku platform przesyłania strumieniowego, takich jak Hulu, Paramount, Disney+ i Netflix.NFLX
I AmazonaAmzn
przychody są generowane i napędzane przez subskrybentów, a nie reklamodawców.

Telewizja sieciowa zaczęła się zmieniać z biegiem czasu. W 2017 r. sieci takie jak CBS i NBC zgłosiły, że mniej niż połowa Ich całkowite przychody pochodzą od tradycyjnych reklamodawców. W 2016 r. Wydatki na reklamę telewizyjną pozostały w tyle za platformami cyfrowymi Po raz pierwszy w historii widzowie w dalszym ciągu odchodzą od telewizji linearnej na rzecz transmisji na żywo.

I tylko w tym roku – poinformował Nielsen Transmisje te odpowiadały za 38,7% całkowitego wykorzystania telewizji w lipcu, podczas gdy oglądalność telewizji linearnej po raz pierwszy spadła poniżej 50%.

Zatem wraz ze spadkiem oglądalności spadają także wydatki na reklamę telewizyjną, co stanowi obecnie tylko jedną część ogólnego modelu przychodów sieci. Im mniejsze wydatki na reklamę telewizyjną, tym oglądalność staje się mniej istotna.

NASCAR nie jest jedyną osobą, która odnotowuje spadki ocen. wszyscy Największe dyscypliny sportowe odnotowały spadek oglądalności. Wszystkie z wyjątkiem NFL, która ma tę zaletę, że w dany weekend transmituje swoje mecze w więcej niż jednej sieci.

Sezon NASCAR zakończył się 5 listopada na torze Phoenix Raceway Wspomniałem o sporcie Sezon 2023 NASCAR Cup Series oglądało średnio 2,86 miliona widzów w stacjach FOX, FS1, NBC i USA Network, co oznacza spadek o 5% w porównaniu z zeszłym rokiem (3,03 miliona) i był to najrzadziej oglądany sezon w historii.

Samo spojrzenie na to stwierdzenie może sprawić, że niektórzy powiedzą, że sport NASCAR wkrótce przestanie istnieć. Właściwie, bo wydaje się, że stało się to już tradycją, Niektórzy krytycy szybko włączyli się w dyskusję Na ich pudełkach po mydle i krzyczą o tym. Jednak w kontekście dzisiejszego krajobrazu telewizyjnego końcowe średnie zarówno dla tego, jak i poprzedniego sezonu pozostają takie same. Więcej niż przeciętny sezon zasadniczy w meczach MLB, NHL i NBA.

Być może jest to nawet ważniejsze dla NASCAR Wciąż jest daleko przed Formułą 1 I IndyCar, jeśli chodzi o oglądalność w Stanach Zjednoczonych. Serial oglądało średnio 1,24 miliona widzów na wyścig w ESPN, ESPN 2 i ABC podczas pierwszych 12 wyścigów sezonu 2023. Dla IndyCar Liczba ta wynosiła 1403 Milion widzów.

NASCAR nie tylko obserwował zmiany w krajobrazie telewizji bez żadnej reakcji. Podobnie jak inne sporty, NASCAR opracowuje strategie nawiązania kontaktu z fanami poza tradycyjną telewizją za pośrednictwem różnych kanałów, w tym mediów społecznościowych, usług transmisji strumieniowej i platform cyfrowych. Na przykład w tym sezonie NASCAR oferował bezpłatną transmisję na żywo z wnętrza każdego samochodu podczas każdego wyścigu NASCAR Cup Series jako standardową funkcję NASCAR Drive — cyfrowego centrum wyścigów NASCAR.

W 1999 r. ten sport podpisał pierwszą wspólną umowę dotyczącą praw medialnych, umożliwiającą transmisję wyścigów w telewizji sieciowej. Tradycja ta trwa do dziś. Jednak w związku z finalizacją kolejnej umowy dotyczącej praw autorskich i jej ogłoszeniem wkrótce, tradycyjna telewizja sieciowa lub telewizja kablowa prawdopodobnie będą dzielić przestrzeń z platformami nielinearnymi, takimi jak streaming. Ma to sens, ponieważ zmienił się sposób, w jaki widzowie konsumują rozrywkę, wiadomości i sport.

Więcej z ForbesaZespół cyfrowy NASCAR jest gotowy, aby stawić czoła zmieniającemu się krajobrazowi mediów

Dla niektórych osób i fanów Nascar globalne rankingi telewizyjne są jedynym sposobem pomiaru ogólnego sukcesu sportu. Nie śledź frekwencji, końcowych wyników, nowych mistrzów ani ekscytujących wyścigów na torze. Dla niektórych to wszystko nie ma znaczenia. Zamiast tego niskie oceny programów telewizyjnych oznaczają, że wszystko inne nie znaczy nic. Jest to oczywiście błędne. Sezon NASCAR 2023, 75. miejscey, nie mieli zwycięskiego momentu Richarda Petty’ego na Daytona 500 ani nie widzieli, jak Allison i Cale Yarborough rzucali pięściami. Nie był to najlepszy sezon, ale na pewno nie najgorszy. Było ono wypełnione wieloma atrakcjami: odbył się pierwszy w historii nowożytny wyścig uliczny, w którym po raz pierwszy zwyciężył urodzony za granicą zwycięzca, a także koronowano popularnych mistrzów wszystkich trzech głównych serii. Nadal jest wiele do zrobienia, jeśli chodzi o pakiet na krótki tor, a nie na każdy wyścig, choć na wiele z nich, bilety zostały wyprzedane. Jednak mierzenie całego sezonu niskimi oglądalnościami w telewizji powinno już należeć do przeszłości.

Chociaż wiele tradycji pozostało i ulega zmianom, poleganie na oglądalności programów telewizyjnych jako mierze sukcesu NASCAR i wykorzystywanie przez ekspertów do pokazywania, że ​​ten sport podupada w ten czy inny sposób, jest tradycją, która w następnej kolejności musi pójść drogą wyścigów. Kościół w niedzielę, a nawet flaga Konfederacji. To wszystko nie ma już znaczenia i oceny programów telewizyjnych też nie powinny.

READ  Ukraina: Obawy rosną, gdy czarni donoszą o rasizmie, uciekając ze strefy wojennej