Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

JD Sports zostaje wyłącznym właścicielem polskiego detalisty MIG

JD Sports zostaje wyłącznym właścicielem polskiego detalisty MIG

JD Sports kupiło pozostałe 40% udziałów w polskiej Retail Marketing Investment Group (MIG), stając się jedynym właścicielem.

Sprzedawca odzieży sportowej pierwotnie kupił 60% udziałów w MIG w kwietniu 2021 r.

Od momentu pierwszego przejęcia firma otworzyła sklep MIG w pięciu krajach Europy Środkowej i Wschodniej, prowadząc 18 sklepów.

the polska firma Nadal handluje z zyskiem za pośrednictwem innych opakowań suplementów, w tym Sizeer.

Przejęcie, które podlega zatwierdzeniu przez Komisję Europejską w trybie konkursowym, ma zostać sfinalizowane nie później niż w ostatnim kwartale tego roku.


Zaprenumeruj bezpłatnie Gazetę Handlową

Zarejestruj się tutaj na gA najświeższe wiadomości prosto do Twojej skrzynki każdego ranka


Regis Schultz, CEO JD Sports, powiedział: „Przejęcie pozostałych 40% udziałów w MIG pozwala nam przyspieszyć rozwój JD w Europie Środkowo-Wschodniej, pod który wspólnie z odchodzącymi akcjonariuszami położono solidne fundamenty.

W ramach pięcioletniego planu rozwoju Schulza, Odsłonięty na początku tego roku, JD chce stać się „wiodącą globalną siłą w modzie sportowej”.

Detalista Planuje otwierać od 250 do 350 nowych sklepów każdego roku, spodziewając się podwojenia wzrostu sprzedaży i podwojenia udziału w rynku cyfrowym w kluczowych regionach.

Planuje zainwestować między 500–600 mln GBP rocznie w planie rozwoju, przy czym 50% do 60% wydatków koncentrowało się na rozbudowie sklepów na rynkach, do których nie doszło.

W zeszłym miesiącu zgodził się wydać 427 milionów funtów na wykupienie inwestorów mniejszościowych w swoim iberyjskim biznesie Iberian Sports Retail Group (ISRG).

W maju ogłosił zamiar zakupu francuskiego detalisty Courir.

JD Sports podpisało również w zeszłym miesiącu swoją pierwszą umowę franczyzową, 10-letnią współpracę z GMG z siedzibą w Dubaju, starając się rozszerzyć swoją obecność na Bliskim Wschodzie.

W ramach umowy firma otworzy do 2028 roku około 50 sklepów z witryną JD w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie i Egipcie.

READ  Pogotowie edukacyjne

Kliknij tutaj, aby zapisać się do bezpłatnego codziennego biuletynu e-mail od Retail Gazette