JD Sports odnotowuje rekordowe zyski pomimo problemów z łańcuchem dostaw i zamykania sklepów w związku z boomem w handlu internetowym
- Zysk przed opodatkowaniem w sklepie z odzieżą sportową wzrósł w tym okresie do 439,5 miliona funtów
- JD Sports skorzystało na przejęciu wielu firm, takich jak Deporvillage
- Sprzedaż w kategorii zagranicznej firmy wzrosła do rekordowych poziomów dzięki stacjom pobytowym
JD Sports pochwalił swoją wyjątkową odporność w następstwie silnego wzrostu sprzedaży online, który umożliwił jej osiągnięcie rekordowych zysków w pierwszej połowie roku.
Zysk przed opodatkowaniem w sklepie z odzieżą sportową wzrósł w tym okresie do 439,5 mln funtów z zaledwie 41,5 mln funtów w zeszłym roku, chociaż wpłynęły na niego zamykanie sklepów, problemy z łańcuchem dostaw i wyższe koszty zarządzania.
Jej udziały wzrosły o 7,9 procent tuż po południu, ponieważ wykazały również, że całkowite przychody spadły o ponad połowę do 3,89 miliarda funtów, a sprzedaż w kategorii outdoor wzrosła do rekordowych poziomów dzięki pobytom i rosnącej liczbie rowerzystów.
Uaktualnienie: Pomimo obaw o potencjalne ograniczenia handlowe w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia, grupa podniosła prognozę zysku przed opodatkowaniem na ten rok do 750 milionów funtów lub więcej.
Firma skorzystała również z przejęcia kilku nowych firm, w tym sprzedawcy mody retro z lat 80., polskiej Grupy Inwestycyjnej Marketingu i internetowego sklepu sportowego Deporvillage.
Pomimo obaw związanych z potencjalnymi ograniczeniami handlowymi w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia i ciągłymi problemami z łańcuchem dostaw, grupa podniosła prognozę zysku przed opodatkowaniem na ten rok z 550 milionów funtów do 750 milionów funtów lub więcej.
Powiedział jednak, że ze względu na możliwość nowych ograniczeń w handlu, nie wypłaci zaliczki na poczet dywidendy i poczeka, aż opublikuje wyniki za cały rok w styczniu przyszłego roku, „z rozważeniem wypłaty większej dywidendy końcowej”.
Ostrzegł również, że na wielu rynkach ruch detaliczny pozostaje stosunkowo słaby, a główny magazyn w Rochdale ma „niewystarczające wolne moce produkcyjne”, aby obsłużyć zwiększony popyt online podczas modernizacji sprzętu.
Jednak uwolnienie stłumionego popytu po ponownym otwarciu placówek w kwietniu pomogło przychodom na podstawowym rynku Wysp Brytyjskich przekroczyć 1 miliard funtów, podobnie jak dynamicznie rozwijająca się sprzedaż cyfrowa, która była tylko o 10 procent niższa od poziomów sprzed Covid, gdy sklepy zostały zamknięte w roku startowym 2021 .
Aby nadążyć za rosnącą sprzedażą online, firma rozpoczęła budowę dwóch nowych magazynów: obiektu o powierzchni 515 000 stóp kwadratowych w Derby i większej fabryki w Heerlen w Holandii.
Silne ożywienie: uwolnienie stłumionego popytu po ponownym otwarciu portów w kwietniu pomogło przychodom na podstawowym rynku Wysp Brytyjskich przekroczyć 1 miliard funtów, podobnie jak dynamicznie rozwijająca się sprzedaż cyfrowa.
Firma z siedzibą w Bury przypisała również dwóm najnowszym pakietom stymulacji koronawirusa rządu USA zwiększenie przychodów w USA o ponad 500 milionów funtów do 1,36 miliarda funtów.
Peter Coogill, założyciel i dyrektor generalny giganta handlu detalicznego, powiedział, że wyniki pokazują, że firma „nadal wykazuje wyjątkową odporność w obliczu wielu wyzwań”.
Powiedział Palestyńskiej Agencji Prasowej, że grupa zajmuje się zakłóceniami dostaw w odniesieniu do artykułów wyprodukowanych w Azji Wschodniej. „Na Dalekim Wschodzie widzieliśmy, że dostawy są szczególnie zakłócane, a niektóre kraje, takie jak Wietnam, doświadczają przestojów” – powiedział.
Ekspansja: JD Sports powiedział, że skorzystał na przejęciu kilku nowych firm w tym okresie, w tym internetowego sprzedawcy detalicznego Deporvillage z siedzibą w Iberii.
To oczywiście wyzwanie, ale mamy świetny zespół, który zajmuje się wszystkimi naszymi problemami z dostawami. Myślę, że nieunikniona była inflacja, więc byliśmy na to przygotowani, a biorąc pod uwagę nasze zarobki, jesteśmy na naprawdę mocnej pozycji, żeby sobie z tym poradzić.
Amisha Chauhan, analityk ds. analiz kapitałowych w Quilter Cheviot, powiedziała, że JD Sports ma kilka zalet, które powinny wzmocnić jego pozycję w przyszłości.
Podczas gdy ponowne otwarcie i zakończenie rządowych programów wsparcia może osłabić zaufanie wielu sprzedawców detalicznych, JD Sports powinno nadal czerpać korzyści, ponieważ popyt na obuwie sportowe i triathlonowe pozostaje silny i pozostanie wiatrem wstecznym w najbliższym czasie.
Dodała: „Pandemia stworzyła również szansę dla JD Sports. Wielu detalistów wciąż cierpi z powodu tych samych kruchych struktur finansowych, które mieli przed pandemią i będą poddani silnemu stresowi.
JD Sports ma dobrą pozycję, aby wzmocnić rynek, a dzięki silnej historii zarządzania i relacjom „Zaufanego partnera” z markami premium, takimi jak Nike i Adidas, ścieżka do dalszego wzrostu pozostaje jasna.
Reklamy
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności