Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

JD Sports intensyfikuje swoją ekspansję w Europie poprzez przejęcie polskiej firmy MIG

JD Sports intensyfikuje swoją ekspansję w Europie poprzez przejęcie polskiej firmy MIG

Oznacza posiadanie JD Sport Jest wyłącznym właścicielem 100% polskiej sieci detalicznej MIG, sprzedającej asortyment mody, obuwia i odzieży sportowej wiodących międzynarodowych marek, po przejęciu początkowych 60% udziałów w tej działalności w marcu 2021 roku.

JD Sports w dalszym ciągu skutecznie wzmacnia swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Ostatniego zakupu dokonał hiszpański sprzedawca detaliczny produktów sportowych Iberian Sports Retail (ISRG) w zeszłym miesiącu (lipiec) za kwotę 500 milionów euro (543 miliony dolarów). Wcześniej jego celem było proponowane przejęcie francuskiej marki sportowej Courir za kwotę 520 mln euro (572 mln dolarów).

W rzeczywistości strategia ekspansji w Europie zakłada otwarcie 18 sklepów JD w pięciu krajach regionu.

W odpowiedzi na niedawne przejęcie firmy powiedział dyrektor generalny Regis Schultz Moda sportowa JD Plc mówi: „Nabycie pozostałych 40% udziałów w MIG pozwala nam przyspieszyć rozwój JD w Europie Środkowo-Wschodniej, dla którego wspólnie z odchodzącymi akcjonariuszami stworzono mocne fundamenty.

„Zwiększenie obecności JD w regionie poprzez otwarcia nowych sklepów i zwiększone inwestycje w nasze możliwości w zakresie wielokanałowości to kluczowa część strategicznego planu rozwoju przedstawionego w naszej prezentacji z okazji Dnia Rynków Kapitałowych. Uzupełniająca marka Sizeer zapewnia silną platformę dla działalności MIG, marka pokazało, że JD ma początkowo silną więź z konsumentem, którą będziemy nadal rozwijać.

Dodaje: „Nie możemy się doczekać sfinalizowania transakcji i kontynuowania ekscytującej podróży z lokalnym zespołem zarządzającym”.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny poszukiwań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

W ogłoszeniu zauważono, że MIG, poprzez różne „fronty uzupełniające”, w tym Sizeer, udowodniła swoją rentowność, oferując szeroką gamę obuwia, odzieży i sprzętu sportowego wiodących światowych marek. W roku kończącym się 31 stycznia 2023 r. MIG wygenerowała przychody w wysokości około 270 milionów funtów (344 miliony dolarów).

JD Sports planuje także przenieść swoją działalność na Bliski Wschód. W zeszłym miesiącu (lipiec) ogłosiła zawarcie umowy franczyzowej z luksusową marką GMG z siedzibą w Dubaju, na mocy której do 2028 r. otworzy 50 sklepów JD Sports, głównie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie i Egipcie.