Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jaka ekonomia napędza EdTech?

Jaka ekonomia napędza EdTech?

Kiedy wybuchła pandemia, wywołała falę bezprecedensowej niepewności, która zatrzymała świat. Mimo wielu przeszkód platformy EdTech sprostały wyzwaniu i zapewniły nieprzerwaną edukację. Platformy te rozrosły się wykładniczo w ciągu ostatnich dwóch lat, aby zapewnić międzynarodowe finansowanie i inwestycje. Uczynienie edukacji dostępnej i dostępnej dla mas było mantrą ich sukcesu. Przełamali bariery geografii i łączności i stali się pionierami w dostarczaniu rozwiązań do nauki w domu. W pewnym stopniu przyczyniło się to do ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Kierując się tym wielkim przełomem, umocnili swoją pozycję na indyjskim rynku edukacyjnym. Po ponownym otwarciu szkół rodzice i uczniowie nadal polegają na tych platformach jako dodatkowym źródle edukacji, wzmacniając ich mocną pozycję w sektorze edukacji. Należy zwrócić uwagę na czynniki, które sprawiają, że gospodarka technologii edukacyjnej jest zrównoważona na wysoce konkurencyjnym rynku. Oto niektóre z kluczowych wskaźników, które wyraźnie przyczyniają się do ekonomicznego boomu technologii edukacyjnych w Indiach:

Rosnące poziomy dochodów do dyspozycji

Raport mówi, że nominalny dochód rozporządzalny gospodarstwa domowego w 2022 r. był o 25% wyższy niż poziom z 2019 r. Prognozy wskazują również, że dochód do dyspozycji wzrośnie średnio o 9,5% do 2026 r. Ponadto populacja Indii składa się głównie z młodych ludzi około 66% całej populacji (ponad 808 milionów) poniżej 35 roku życia (MOP). „Nieelastyczny dochód na edukację w Indiach szacuje się na 0,93 w stosunku do innych wydatków, co wskazuje, że przy każdym poziomie dochodów Hindusi są bardziej skłonni do wydatków na edukację” — czytamy w artykule w Indian Press Journal. Wskazuje to na stałe tempo rozwoju technologii edukacyjnych w Indiach. Zaawansowani w edukacji Hindusi i zaciekła konkurencja w środowisku akademickim zmusza rodziców do polegania na platformach EdTech jako dodatku do edukacji poprzez płatne subskrypcje i spersonalizowane plany.

READ  Przygotowana scena do walki o unijny cel OZE na 2030 rok - EURACTIV.com

Określ bazę docelową

Docelowa baza graczy EdTech znajduje się głównie w sektorach K-12 lub szkolnictwa wyższego (HE), które według jednego raportu wskazują na przewidywany wzrost rynku krajowego o 4,3 miliarda dolarów do 2025 roku. Według innego raportu w styczniu 2022 r. w Indiach było 658 milionów internautów. W 2019 r. co najmniej 14% aktywnych użytkowników internetu w Indiach było w wieku 5-11 lat, a liczba ta wydaje się rosnąć. Od początku pandemii nastąpił wzrost o 34 miliony o 5,4% między 2021 a 2022 rokiem. Inny raport BARC India i Nielsen Media wykazał, że konsumpcja aplikacji EdTech wzrosła o 30% podczas blokad związanych z krukowicami. Oferując rozwiązania hybrydowe, gracze Edtech mogą nadal się rozwijać, korzystając z tych zorientowanych na technologię rynków docelowych. Ponadto rodzice zazwyczaj płacą, aby zapewnić swoim dzieciom przewagę konkurencyjną nad rówieśnikami, co ułatwia transfery.

Ujednolicony dostęp do Internetu w miastach Tier 2/3

Dane opublikowane przez serwis internetowy Internet Access Benchmark Analysis pokazują, że średnia prędkość mobilnego połączenia internetowego w Indiach wzrosła o 5,15 Mb/s (imponujący wzrost o 55,7%) w latach 2021-2022, podczas gdy prędkość połączeń internetowych w tym kraju wzrosła o 32,1% do 11,51 Mb/s. Indie mają również jeden z najniższych kosztów dostarczania danych, co sprawia, że ​​są one przystępne dla grup o niższych dochodach. Według jednego z raportów na początku 2022 r. 35,9% ludności Indii mieszkało w ośrodkach miejskich, podczas gdy 64,1% mieszkało na wiejskich obszarach Indii. Jedno z badań donosi, że wiejskie Indie prowadzą z 20% wykorzystaniem Internetu, przewyższając swoje odpowiedniki miejskie. Może to zapewnić firmom EdTech szybki impuls do poczynienia postępów w przyciąganiu subskrybentów z tych wewnętrznych kieszeni dzięki kompatybilności z wieloma urządzeniami i zdalnym dostępowi.

Unikalny model ekonomiczny

Zaobserwowano, że firmy EdTech mają stosunek liczby nauczycieli do uczniów, który napędza ich gospodarkę. Stosunek liczby nauczycieli do studentów 1:1 może różnić się od 1:2 lub 1: Stosunek wielu nauczycieli do uczniów w różnych systemach edukacji. Koszt pozyskania ucznia może być taki sam dla wszystkich, ale marże brutto są określane przez stosunek liczby uczniów do nauczycieli. Według raportu – Reimagining the Role of Technology in Education autorstwa PwC, „W początkowych latach wzrostu platformy wydają 200-400% przychodów operacyjnych na reklamę i marketing. Podczas gdy wydatki mogą spaść do 40-50% po osiągnięciu wymagana wielkość wzrostu Koszty marketingu są jednymi z najwyższych, wraz z rozwojem platformy i treści. Co więcej, niektórzy gracze utrzymują również duże zespoły sprzedaży, które działają jako fizyczne punkty kontaktowe, dzięki którym mogą wchodzić w interakcje z rodzicami i uczniami, aby przekształcić ich w płacących klientów.

READ  Prezydent Armenii: Chcemy, żeby Moskwa broniła nas przed Turcją i Azerbejdżanem

Dostęp do wykwalifikowanych nauczycieli i prowadzenie kursów

W przeciwieństwie do tradycyjnego stylu nauczania, platformy EdTech oferują treści w postaci filmów, symulacji, animacji, rozgrywki itp., aby przekazać głęboką wiedzę na odpowiednie tematy. Niektóre z tych zaawansowanych platform wykorzystują sztuczną inteligencję do spersonalizowanej oceny zachowania i zdolności uczenia się ucznia. Indywidualne prowadzenie kursu zapewnia równomierną dystrybucję treści, która pozwala każdemu uczniowi uczyć się we własnym tempie i czasie.

Inwestycje rosną

EdTech nieustannie dostarcza wiadomości, pozyskując finansowanie od międzynarodowych inwestorów. W tej chwili Indie mają 7 jednorożców z Edtech, zgodnie z jednym z artykułów. Obecna kapitalizacja rynkowa indyjskiego przemysłu edtech wynosi 2,8 miliarda dolarów i ma osiągnąć 10,4 miliarda dolarów w 2025 roku. Zapewnij przewagę cenową nad swoimi odpowiednikami offline, zapewnij wkład do szlifowania umiejętności miękkich i pomóż w rekrutacji jako dodatek wartościowy, korzyści podnoszące kwalifikacje itp. Główne siły napędowe gwałtownego wzrostu EdTech w różnych sektorach.

Infrastruktura szkolna a EdTech

EdTech ma tę zaletę, że zaspokaja potrzeby w stosunku 1:1 lub 1: wielu nauczycieli do uczniów w jednej sesji klasowej. W przypadku szkoły fizycznej niepraktyczne jest przyjęcie więcej niż tysiąca uczniów w jednej sesji ze względu na ograniczenia infrastrukturalne. Ale EdTech może skorzystać z mniejszej inwestycji, aby dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców w dowolnym momencie dzięki swoim wirtualnym możliwościom.

Cyfryzacja w Indiach osiągnęła punkt, w którym znaczenie edukacji wzrosło jak nigdy dotąd. Pandemia dała również wielki impuls technologii edukacyjnej, która doprowadziła do jej wykładniczego wzrostu. Ponadto nowa Narodowa Polityka Edukacyjna (2020) kładzie nacisk na edukację online, ponieważ rząd chce wykorzystać zalety technologii, a polityka przewiduje tworzenie infrastruktury cyfrowej, budowanie treści i zdolności w celu nadzorowania potrzeb e-learningu i edukacji podstawowej . i szkolnictwo wyższe.

Gdy życie wraca do normy po koronawirusie, gwałtowny wzrost słabnie, gdy uczniowie wznawiają lekcje w szkołach. Przepisy mogą się nagle zmieniać i wprowadzać nowe wymagania i zmiany. Jak mówią: „Bez miary powód istnienia może zniknąć”. Nawet przy tych wszystkich czynnikach ekonomicznych, które sprawiają, że Edtech jest takim kamieniem milowym, Edtech jako branża musi nadal się dostosowywać ze względu na płynne środowisko, które się rozwija.



koniec artykułu