Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak Tychonne Jones i William Strobeck na zawsze zmienili narciarstwo

Jak Tychonne Jones i William Strobeck na zawsze zmienili narciarstwo

W 2012, Nowojorski reżyser William Strobeck otrzymał zlecenie nakręcenia reklamy dla Supreme. Kiedy przybył do oryginalnego sklepu marki na Lafayette Street, Strobeck spotkał 13-latka z Bronxu o imieniu Tyshawn Jones. Strobecka nigdy wcześniej nie sfotografowano z Jonesem, ale pod koniec ich pierwszego wspólnego dnia Jones po raz pierwszy pokazał, co uczyniło go dekadę później najbardziej znanym i szanowanym młodym skaterem na świecie.

Obaj jechali na łyżwach około mili od Foley Square. Punkt orientacyjny w nowojorskim skateboardingu, w okolicy gości Lorenzo Pace triumf ludzkiego ducha, Popiersie w fontannie przylega do pochyłej marmurowej półki znanej jako Czarna Hubba. Po drugiej stronie ulicy znajduje się Sąd Najwyższy Stanu Nowy Jork. Na jednym końcu wielkich schodów budynku, pod wysokimi kolumnami, znajduje się słynny Courthouse Drop, granitowa platforma z widokiem na krótki most, który kończy się nagle sześć stóp nad chodnikiem. Strobeck odwiedził Courthouse Drop niezliczoną ilość razy z zawodowymi skaterami, odkąd zaczął ich fotografować pod koniec lat 90. odwaga 13-letni Jones Umieścili kopniaka Noli w mniej niż 10 próbach, przechodząc do historii i cementując więź, która doprowadziła ich do czołowego miejsca w skateboardingu.

Pokaż więcej

„Jest coś w tym dzieciaku, co chciałbym, żeby świat zobaczył” — wspomina Strobeck. „Dlatego był tak stałą postacią w rzeczach, które robiłem. Był taki świeży, kiedy go spotkałem, i była jedna wspólna cecha: wiedział, że jeśli mu zaufam, ludzie go zobaczą, a ja wiedziałem, że jeśli mu zaufam , byłoby wspaniale. Przyjrzymy się temu ponownie”. To był początek czegoś.

Po tym kluczowym wyczynie Strobeck wycelował kamerę w Jonesa, pytając: „Co chcesz powiedzieć światu? Jesteś w filmie”.

„Gdzie jest mój czek?” Jones zażartował.

W ciągu dekady od tamtej pory 45-letni Strobeck i 24-letni Jones dokonali zmiany paradygmatu w filmach o deskorolce, które poszerzyły perspektywę postrzegania skateboardingu i przekształciły młodego skatera w światową gwiazdę. Po wypuszczeniu Courthouse Drop w najpopularniejszej reklamie „Buddy”, marka dała zielone światło swojemu pierwszemu pełnometrażowemu filmowi o deskorolce i zatrudniła Strobecka do nakręcenia go. przybył w 2014 r., wiśnia Na nowo zdefiniował produkty deskorolkowe i pokazał charakterystyczne już zdjęcia Strobecka, z obiektywem gorączkowo przybliżającym i oddalającym skatera, aby podkreślić mimikę twarzy, ubrania, tatuaże i lakier do paznokci jako równie ważne aspekty sztuczki. Oglądanie wideo Strobecka stawia cię na poboczu drogi, tak jakbyś siedział i obserwował, jak sesja się kończy. Stropic wyprodukuje jeszcze dwie długości dla Supreme: 2018 Gratulacje!Z koronacją Jonesa Magazyn ThrasherSkater of the Year wkrótce potem i 2022 Udawać martwego, co przyczyniło się do kolejnego zwycięstwa. Jones jest teraz pierwszym czarnym skaterem, pierwszym mieszkańcem Wschodniego Wybrzeża i najmłodszym skaterem, który jeździ na łyżwach śmieciarz Dwukrotna nagroda.

Materiał Jonesa Udawać martwego Otwiera się na ruchliwej części ulicy Lafayette przed starym sklepem Supreme. Na wąskim odcinku ścieżki rowerowej między chodnikiem a rzędem zaparkowanych samochodów Jones umieścił dwa metalowe kosze na śmieci Departamentu Sanitarnego – każdy o wysokości około 75 centymetrów – na tyle daleko, że mógł je wyprzedzić, jeden po drugim, w makabrycznej serii sztuczek. Jego zdolność do czyszczenia go z taką łatwością jest niesamowita. Ale wybór sztuczek i trudność to dwie inne rzeczy. Pudełka stały się symbolem wyjątkowych umiejętności jazdy na deskorolce Jonesa i jego wyjątkowych roszczeń do korony Nowego Jorku. Ale niezatarty ślad, jaki Strobeck wywarł na skateboardingu, jest również widoczny w materiałach filmowych i dziesiątkach innych momentów filmowej błyskotliwości w całej karierze, które zdefiniowały wygląd i charakter nowoczesnej deskorolki – i pomogły zrodzić ikony takie jak Jones. Strobeck zajmuje się tworzeniem na wielką skalę spuścizny własnej, Jonesa i nowojorskiego skateboardingu. „To naprawdę zmieniło mój sposób myślenia o tym, jak coś wygląda, przeskakując nad najważniejszymi punktami, ponieważ ludzie je zapamiętają” — mówi Jones.

Inni filmowcy przyczynili się do kręcenia filmu Udawać martwego, Ale Strobeck i Jones zawsze spotykali się w najdzikszych chwilach. „Gdybym naprawdę chciał coś zrobić, powiedziałbym: „Chcę”. Ty Aby to sfilmować”, mówi Jones. W szczególności: szybki skok przez tory stacji metra przy 145th Street, który stał się wirusowym momentem poza światem skateboardingu. Do tego ujęcia Jones i Strobeck przybyli po północy z ekipą, która utworzyła przyjazny system wyciągania deski Jonesa z torów i umieszczania go z powrotem na torze. Punkt wyjścia. Po wielu godzinach prób wsiadania i wysiadania, czekania, aż pociągi serwisowe staną im na drodze, i jednej próbie lądowania, która pozostawiła Jonesa niezadowoloną, ostatecznie zostali wypchnięci przez policję.Wytrzymali na ulicy i zeszli z powrotem na platformę, gdzie w końcu potoczył się Jones Udawać martwegoKońcowe ujęcia i przyszła okładka śmieciarz W chmurach. „W tamtym momencie czułem się tak dobrze, po prostu być tam przez te wszystkie cholerne godziny” — mówi Jones. „Pomyślałem:„ Muszę to zrobić ”. nie mogę wrócić. Jeśli kiedykolwiek pomyślałeś: „To jest zdjęcie na okładkę”, to załatwiło sprawę”.

„Cały czas mówię Billowi:„ Nie zostało mi wiele części wideo ”. Ale nawet jeśli pójdziemy własnymi drogami, to, co stworzyliśmy, jest piękne i zostanie zapamiętane na zawsze”.

Kiedy ujawniono jako śmieciarzGrudzień 2022 okładka To było porywające przemówienie, które zdominowało skateboarding i stało się tematem Magazyn Nowego Jorku historia („uczynienie ujęcia z jazdy na deskorolce w Nowym Jorku natychmiastowym klasykiem”). „Kiedy widzisz coś, co nie miało być w żaden sposób świetne, jest to formuła na świetny zasięg” – mówi. śmieciarz Redaktor naczelny Michael Burnett. „Wymyślił siebie. Nowy Jork ma bogatą historię skateboardingu, ale nigdy nie było innego Tyshawna Jonesa. Robi to na bieżąco.”

„Jego etyka pracy jest nienaganna” — mówi Strobeck, który sam ledwo pracuje. W ciągu ostatniego roku obaj stworzyli własne marki skateboardowe (Violet by Strobeck; King by Jones), a nowe obowiązki to po prostu kolejny punkt kontaktowy. „Jesteśmy częścią wzajemnego rosnącego sukcesu. Kto wie, dokąd się udamy?”, mówi Strobeck.

„Cały czas mówię do Billa:” Nie zostało mi wiele części wideo. Ale nawet jeśli pójdziemy własnymi drogami, to, co stworzyliśmy, jest piękne i zostanie zapamiętane na zawsze. Jest moim przyjacielem ” mówi Jones. Nie chodzi o stosunek pracy; Tak się składa, że ​​dobrze nam się razem pracuje”.

To, co pociąga za sobą ta praca, jest powszechnie rozumiane w narciarstwie; Częścią wizji Strobecka jest umożliwienie deskorolce przekroczenia własnej kultury. „Filmy o skateboardingu nigdy nie otrzymają rekwizytów, na jakie zasługują, biorąc pod uwagę ilość energii, duszy i serca, które są w nie włożone. To część miłości do nich” – mówi Strobeck. „Mówię o dwóch i pół roku naszego żyje pod mikroskopem. To szalona wersja, kiedy wychodzi. W połowie przypadków mówię, że nigdy więcej tego nie zrobię; To jest cholernie szalone. A kiedy to się skończy, myślę sobie: „Nie było tak źle. Zróbmy jeszcze jeden”.

Farrana Goldinga Mieszka w Leeds i jest korespondentem ds mieszkanie i redaktor współpracujący Najbliższa narta.

Wersja tej historii pierwotnie ukazała się w kwietniowo-majowym numerze GQ z nagłówkiem „Doskonała przygoda Billa i Tyshawna”

READ  Duński Snowglobe, francuski Tomsa Films wśród początkujących stażystów ACE (Exclusive) | Aktualności