Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak transformersy!  Sprawdź koncepcyjny rower Cannondale CERV z 2012 roku z „dynamicznie regulowaną geometrią”

Jak transformersy! Sprawdź koncepcyjny rower Cannondale CERV z 2012 roku z „dynamicznie regulowaną geometrią”

Nieco ponad dekadę temu Priority Designs i Cannondale połączyły siły, aby stworzyć rower koncepcyjny CERV z geometrią regulowaną w locie. Znany jako stale komfortowy pojazd wyścigowy (CERV), nierozdwojony, bezłańcuchowy i przypominający manetkę projekt przypominający manetkę, wskazywał na potencjalną koncepcję roweru szosowego przyszłości, który pozwoliłby zmienić postawę ze zrelaksowanej i forsownej na superagresywną za pomocą kilku prostych poprawek .

Cannondale przez lata wyprodukowało kilka interesujących i kontrowersyjnych motocykli koncepcyjnych, aw 2012 roku nazwali nas dziwnie wyglądającym Cannondale CERV. Jeśli się opłaci, może być zarówno agresywnym rowerem wyścigowym, jak i wygodnym rowerem długodystansowym, dzięki dynamicznie regulowanej geometrii.


> Najbardziej szalone, najgorsze i najlepsze motocykle koncepcyjne

Cannondale chciał, aby kolarze mieli do wyboru różne pozycje na tym samym rowerze. Oznacza to, że kokpit można regulować bez zmiany wysokości siedziska do korby.

Jeźdźcy zwykle używają kierownicy typu drop, a jeśli chcesz zejść niżej, wejdziesz w kropki. Jeśli wspinasz się na wzgórze i potrzebujesz większej mocy w dół, możesz jechać pod górę.


Koncepcyjne siodło rowerowe Cannondale CERV

> Najlepsze siodełka do rowerów szosowych

CERV idzie o krok dalej, umożliwiając dynamiczną regulację kierownicy, przesuwając ją w górę iw dół lub wzdłużnie, aby zapewnić różne pozycje zasięgu i stosu, aby dostosować się do różnych warunków drogowych i osobistych preferencji.

Priority Designs powiedział wówczas: „… robienie tego wszystkiego z konwencjonalnym widelcem po prostu nie wystarczy”. Zamiast tego CERV ma jednostronny widelec, a także przednie i tylne zawieszenie.

Ze względu na konstrukcję bez widelca Priority Designs zbudowało mechanizm, który przenosi ruchy kierownicy z kierownicy na przednie koło przez ramę roweru, a nie przez przedni widelec.


Tylny rower koncepcyjny Cannondale CERV

> Czy drogie koła rowerowe z włókna węglowego są warte swojej ceny?

READ  śmierć narratora? Apple przedstawia zestaw audiobooków wyposażonych w sztuczną inteligencję głosową | jabłko

Zgodnie z koncepcją Cannondale, rower z włókna węglowego będzie również wyposażony w elektroniczną zmianę przełożeń, całkowicie zamkniętą dźwignię zmiany biegów i wyświetlacz komputera pokładowego.

Koła są jednoczęściowe z włókna węglowego i mają sześć łopatek. CERV będzie miał również hamulce hydrauliczne, wykorzystujące połączenie technologii hamulca szczękowego i tarczowego. To był zdecydowanie jeszcze bardziej niezwykły pomysł w 2012 roku niż jest teraz…

Rower CERV jest również bezłańcuchowy, więc ruch korby jest przenoszony na tylne koło przez przekładnię biegnącą wzdłuż wału tylnego wahacza.


Model Cannondale CERV

> Czy zespoły mogą jeździć na modelach motocykli w Tour de France?

Powyżej znajduje się prototyp roweru Priority Designs, który został zbudowany w celu sprawdzenia zasad inżynieryjnych leżących u podstaw projektu CERV, zanim zabrali się do montażu, wykończenia, malowania i montażu roweru koncepcyjnego CERV na miejscu.


Rower koncepcyjny Cannondale CERV

Kiedy został wydany, wydawało się, że niektórym się to podobało, innym nie… więc co sądzisz o koncepcyjnym rowerze Cannondale CERV? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.