Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak projekt Liberty firmy Epic uzbroił fanów Fortnite przeciwko Apple

14 sierpnia ubiegłego roku, zaledwie 24 godziny po usunięciu Fortnite z App Store przez Epic z pominięciem wewnętrznego systemu płatności Apple, Epic uruchomił Nineteen Eighty-Fortnite. Wideo, parodia Stara reklama Apple Od Roku Honorowego Epic jest mistrzem walczącym z Orwellowskim Wielkim Bratem Apple, niszczącym „App Store Monopoly” młotem kowalskim. Wszystkiemu towarzyszył hashtag „#FreeFortnite” jako wezwanie do działania w bazie graczy: Fortnite, ukochani gracze gier wideo, było w niebezpieczeństwie. Epic przybył, aby powstrzymać złoczyńców, którzy chcieli go zabrać.

Ultraprofesjonalnie wyglądający Nineteen Eighty-Fortnite nie był czymś w rodzaju szybkiej odpowiedzi na to, że Apple zrobił coś zupełnie nieoczekiwanego. Oczywiście wideo było zaplanowanym i skalkulowanym posunięciem firmy Epic, przygotowanym z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem na wypadek, gdyby Apple zdecydowało się pokazać Fortnite na drzwiach. W rzeczywistości całość #FreeFortnite i związana z nim Film promocyjnyI Skórki postaci w grze i konkursy na czapki Był to ruch mający na celu zmianę nastrojów społecznych na Apple i zmuszenie firmy wartej wiele miliardów dolarów do zrobienia tego, czego chciała firma warta wiele miliardów dolarów. Po usunięciu gry z mobilnych sklepów, a gracze na smartfonach nie mogli grać dłużej, Epic chciał mieć pewność, że publiczność wie, kogo winić. Epic, bohater młotów, był tutaj, aby pokonać nikczemnego monopolu.

W szczególności w branży gier, która przeżywa boom na cyklach szumu, fanom często łatwo jest zignorować motywacje stojące za płatnościami za wspieranie graczy. Firmy często wyrażają chęć usłyszenia od swoich fanów, wyrażając wdzięczność za pasję i entuzjazm swoich zawodników oraz zachęcając ich do gromadzenia się wokół firmy. W najlepszym razie te wezwania do wsparcia są równie nieszkodliwe, jak prośba o cierpliwość i zrozumienie w następstwie opóźnienia gry – dobre i dobre. W najgorszym przypadku połączenia z pomocą techniczną mogą zakończyć się ogłoszeniem lub nie Uzbrojenie podstaw wentylatorów W bardzo przerażający sposób.

Gra PR Epic w zeszłym roku była wystarczająco jasna dla każdego, kto bacznie przyglądał się mediom. Ale ponieważ Epic v. Apple W tym tygodniu ujawniono konkretną strategię Epic. Wśród wielu dokumentów przedstawionych jako dowód, było wiele świetnych pokazów slajdów zatytułowanych „Project Liberty Update”, z których jeden to Datowany 13 maja ubiegłego roku, jeszcze Data 1 lipcaI A. Trzeci 27 lipca. Te wieloczęściowe dokumenty przedstawiają strategię Epic dotyczącą tego, co się stanie, gdy spowoduje bezpośrednie płatności w Fortnite na urządzeniach mobilnych. Epic powiadomił zarząd 27 lipca, że ​​„wielkie planowanie wkroczyło w Project Liberty, wojnę Epic przeciwko opłatom za platformy telefonii komórkowej. ” Ustawił nawet czas, przewidując, że rezygnacja z Project Liberty tuż przed Marvel Season „zwiększy presję” zarówno na Apple, jak i Google.

READ  Firma Logitech stworzyła kolorowe i bardziej wszechstronne akcesoria do gier komputerowych typu unisex

Slajd z prezentacji dotyczącej aktualizacji Epic Project Liberty 1 lipca 2020 r.

Chociaż inne dokumenty ujawnione w tej sprawie potwierdzają możliwość lub chęć Apple i Google do negocjacji z Epic, Project Liberty Update „zakłada, że ​​Apple / Google nie akceptuje propozycji” i zagłębia się bezpośrednio w plany prawne, biznesowe, partnerstwa i public relations. Co się stanie, gdy usuniesz Fortnite z mobilnej witryny sklepowej. Obejmuje to wszystkie sposoby, jakie firma Epic planowała współpracować z publicznością, partnerami i mediami w celu uzyskania pozytywnej reakcji ze strony odbiorców, a którzy z kolei wykorzystają to do wywarcia nacisku na Apple, aby obniżył opłaty za platformę, zezwolił aplikacjom na korzystanie z posiadania platformy płatności lub zezwalaj na zewnętrzne sklepy z aplikacjami w App. Store.

W pokazie slajdów z 13 maja firma Epic przedstawia swoje oczekiwania co do rozpoczęcia kampanii, spodziewając się, że sentyment będzie w dużej mierze po jego stronie i że zarówno gracze, jak i prasa prawdopodobnie „podkreślą 20% oszczędności” za korzystanie z zastrzeżonego systemu płatności Epic . Ale Epic wiedział również, że negatywne emocje wzrosną, jeśli gra zostanie zbanowana. Porusza temat dyskusji: Epic walczy z graczami i deweloperami w „bitwie” z monopolami sklepów, co skutkuje „większymi oszczędnościami i większymi nagrodami”. Sugeruje również reakcje na „anty-epickie” wiadomości i przedstawia punkty do dyskusji, takie jak podkreślanie oszczędności, potencjalne bezpłatne zachęty, unikanie „nuklearnej” opcji przyjmowania wniosków o zwrot pieniędzy i próba ponownego skoncentrowania narracji na Apple i Google. „[ing]Oszczędności graczy.

Późniejszy slajd zaczyna się od ustalenia celu, jakim jest umieszczenie „graczy, mediów i branży po„ stronie Epic ”, wskazując skupienie się na„ korzyściach z oszczędności ”dla graczy korzystających z systemu płatności Epic na platformie. Jest też wiersz o przekazywaniu Epic punkty do dyskusji w mediach. Aby „mogli mieć przemyślany pogląd w dyskusjach”, a jeszcze inny na temat przeprowadzania wywiadów z „głównymi mediami przyjaznymi dla technologii i biznesu”.

READ  Premiera Nintendo Switch planowana jest na pierwszy kwartał 2025 roku

W dokumencie z 1 lipca jest mowa o używaniu przez prasę „lobbowania i wsparcia” oraz wywierania wpływu na grupy, które mogą mieć wpływ na Apple i Google. Następnie znajduje się sekcja poświęcona płatnym działaniom mediów, w tym petycja, którą firma Epic określiła jako „najskuteczniejszy sposób zademonstrowania wsparcia konsumentów w danej sprawie”. Firma Epic oczekuje, że udział w nich będą miliony zwolenników w zależności od tego, ile wydano na takie przedsięwzięcie. Epic planuje w pewnym momencie założyć organizację 501 (c) 4, aby bronić swoich obaw dotyczących polityki, Kto to zrobił. We wszystkich fragmentach epickiej walki, wojny i walki w bitwie jest dużo języka, a ty ogólnie jesteś jak bohater broniącego małego człowieka.

Jeśli jesteś względnym ekspertem od mediów, większość tego języka i planu bitwy nie jest szokująca. Firmy nieustannie starają się zdobyć przychylność swoich odbiorców. Szczęśliwe tłumy wydają pieniądze na każdą firmę, którą sprzedają, a korporacje – niezależnie od ich misji – są szeroko dostępne w celu zarabiania pieniędzy. Bez kontekstu sprawy sądowej byłby to najprawdopodobniej dowolny dokument marketingowy dla dowolnego rodzaju kampanii medialnej.

Slajd z prezentacji aktualizacji projektu Liberty z 13 maja 2020 firmy Epic.

Slajd z prezentacji aktualizacji projektu Liberty z 13 maja 2020 firmy Epic.

Ale w przypadku Epic kampania medialna o #FreeFortnite była czymś zupełnie nowym. Firmy zajmujące się grami wideo toczą ciągłe walki prawne – Take-Two Interactive brało udział w co najmniej ośmiu w samym 2019 roku i czterech kolejnych w 2020, według publicznych rejestrów. Ale firma zajmująca się grami wideo nie posunęła się tak daleko, jak Epic musi wpłynąć na opinię publiczną na swoją korzyść, mając na celu ściśnięcie prawnego przeciwnika, który zmierza do ogromnej bitwy sądowej, która może potencjalnie wstrząsnąć branżą.

Dzięki Project Liberty firma Epic przekształciła sprawę sądową, która miała interesować tylko dziennikarzy biznesowych i technologicznych, w hashtag, wydarzenie towarzyskie emitowane zarówno na Twitchu, jak i YouTube, oraz wydarzenie godne tweeta na żywo, takiego jak czyjekolwiek E3 konferencja. Wydarzenia, konkursy i gratisy w grze, choć zabawne, były przeznaczone dla firmy Epic, a nie dla nas. Chociaż nie można powiedzieć, czy Epic czuje się inaczej teraz, gdy jest to certyfikacja w połowie kariery, jasne jest, że Epic ma skrupulatne plany marketingowe, aby wywołać falę presji publicznej na Apple i Google, aby uzyskać to, czego chcą. Nikt nie wie, jak kończy się gra na korcie.

READ  Infografika Nintendo przedstawiająca gry, które ukazały się w czerwcu Live

Nic z tego nie mówi, czy jest to epicka, błędna czy dobra w tej konkretnej bitwie. Jeśli wygra EpicTo zwycięstwo może oznaczać ogromne zmiany nie tylko dla branży gier, ale ogólnie aplikacji i technologii. Może niektóre z tych zmian są dobre. Odyssey nie jest pierwszą, która skrytykowała Apple’s Walled Garden doustnie lub PrawnieA pozew Epic może naprawdę coś zmienić zarówno dla konsumentów, jak i programistów. Może również mieć inne niezamierzone lub nieznane konsekwencje, niezależnie od tego, jak działają Apple lub inne platformy. To wszystko jest bardzo tajemnicze i zależy w dużej mierze od tego, jak rządzi sędzia Yvonne Gonzalez Rogers. I jak trwa nieunikniony długi proces apelacji.

Ale niezależnie od tego, faktem jest, że zdecydowana większość milionów ludzi, którzy co miesiąc grają w Fortnite, prawdopodobnie nie jest kontaktowana w sprawie tego, co oznacza większość tego doświadczenia. Czemu oni są? Monopole cyfrowe, warunki sklepów z aplikacjami i zamożni prezesi, którzy udowadniają to w sądzie, są małostkowi przez większość naszego codziennego życia. Ale ponieważ Epic zabiera taktykę marketingu gier do sądu, coraz ważniejsze staje się, aby opinia publiczna była świadoma sposobów, w jakie taki hype marketing jest używany do tworzenia narracji, które mogą mieć rzeczywisty wpływ, który wstrząśnie branżą. Jest mało prawdopodobne, aby Epic wykorzystał sentyment graczy jako młot kowalski lub że inne firmy ostatecznie nie pójdą w ich ślady – dobre, złe lub jakiekolwiek odcienie szarości zarabiania pieniędzy leżą między nimi.
Rebecca Valentine jest korespondentką wiadomości dla IGN. Możesz go znaleźć na Twitterze Osadź tweeta.