New Britain – Lokalni urzędnicy mają nadzieję, że sprzedaż wielu nieruchomości należących do miasta deweloperowi z Newington pobudzi rozwój zorientowany na tranzyt.
Deweloper Douglas Bromfield remontuje już budynek Berkowitz, który znajduje się przy ulicy Głównej 608. , w pobliżu wejścia do polskiej dzielnicy biznesowej miasta.
Burmistrz Erin Stewart i członkowie Wspólnej Rady Miejskiej mają nadzieję na rozszerzenie opcji mieszkaniowych tranzytowych w pobliżu centrum New Britain.
Wcześniej w tym miesiącu Wspólna Rada zatwierdziła sprzedaż czterech należących do miasta nieruchomości położonych wzdłuż 600. bloku Main Street firmie Broomfield za 65 000 USD. Według Stewarta New Britain posiadało te nieruchomości od 15 do 33 lat.
„Nadal istnieje zapotrzebowanie na mieszkania w pobliżu naszych węzłów transportu publicznego” – powiedział Stewart. „Brumfield był w kontakcie z miastem przez cały ten proces, poczynając od chwili, gdy podzielił się swoją wizją rewitalizacji budynku Berkowitz. Jeśli chodzi o jego plany dotyczące sąsiednich działek, to wciąż jest na bardzo wczesnym etapie, ale powiedział nam, że byłaby zainteresowana budową mieszkań w stylu z piaskowca, wykorzystując jako podstawę wzniesiony teren”.
W 2015 roku Bromfield kupił za 130 tys.
Remontuje 107-letni budynek, dodając lokale handlowe na poziomie ulicy i 24 mieszkania nad nim. Według Stewarta czynsze w Berkowitz Building będą prawdopodobnie wahać się od 1200 do 1600 dolarów.
Broomfield nie odpowiadał na telefony Hearst Connecticut Media z prośbą o komentarz na temat jego planów dotyczących czterech nowych nieruchomości, które sprzedaje mu miasto. Stewart powiedziała, że była „zafascynowana początkową wizją dewelopera, że mieszkania z piaskowca opadają w górę w kierunku Małopolski ze stopniem wzgórza”.
„Budynek mieszkalny, który pasuje do estetyki okolicy, a jednocześnie zapewnia silniejsze połączenia między centrum New Britain i kwitnącą Małopolską dzielnicą, byłby korzystny” – powiedział Stewart.
Miasta Connecticut, takie jak New Haven i Stamford, skorzystały na rozwoju tranzytu wzdłuż Metro-North Railroad. A kiedy CTfastrak został otwarty siedem lat temu, lokalni i stanowi urzędnicy wyobrażali sobie podobny rozwój mieszkaniowy i komercyjny wzdłuż linii szybkiego tranzytu.
Dedykowana trasa autobusowa CTfastrak ma 15 km i zaczyna się w centrum New Britain, a kończy w centrum Hartford. Ale ma też tradycyjną linię autobusową, która odgałęzia się od stacji wzdłuż linii.
Donald Kleber-Smith, ekonomista w DataCore Partners, powiedział, że New Britain i inne społeczności ze stacjami położonymi wzdłuż CTfastrak mogą odtworzyć rodzaj przejściowego wzrostu rozwoju, który rozwinął się wzdłuż linii metra North.
Kleber-Smith powiedział, że chociaż istnieje zapotrzebowanie na elastyczne opcje mieszkaniowe, takie jak mieszkania i kondominia zlokalizowane w pobliżu stacji komunikacji miejskiej, „trzeba spojrzeć na to, gdzie są miejsca pracy”.
„Przede wszystkim ludzie potrzebują niedrogiego miejsca do życia” – powiedział. „Ale zanim przystąpisz do rozwoju mieszanego, potrzebujesz danych, które pokazują, gdzie ludzie pracują i gdzie chcą robić zakupy. Connecticut nie jest łatwą do rozwiązania zagadką, jeśli chodzi o transport masowy i chociaż ten rodzaj rozwoju jest szlachetnym wysiłkiem, może nie być skuteczne, jak myślą ludzie.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex