Dla Digital Foundry była to jedna z największych atrakcji tegorocznego pokazu Xbox E3 — a może i całego programu. Żadnych zwiastunów CG, żadnych pustych reklam tytułowych, po prostu prawdziwe mięso: autentyczne demo w grze, które pokazuje, że Playground Games ma zapewnić prawdziwą jazdę nowej generacji na odpowiednio wyposażonych konsolach i komputerach z serii Xbox — a tego nie mamy długo czekać: będziemy grać w Forza Horizon 5 od 22 listopada tego roku.
Jednak dając w swojej prezentacji ładną prezentację następnemu pokoleniu, prawda jest taka, że Forza Horizon 5 to gra, która ma być przekazywana z pokolenia na pokolenie. Oczywiście demo, które widzieliśmy, wykorzystywało moc i pojemność pamięci nowej fali sprzętu do gier, ale będzie też wersja na Xbox One — w nie mniej niż 1080p30, tak jak poprzednie tytuły Forza Horizon. Patrząc na materiał, który widzieliśmy do tej pory, rzadko wydaje się to możliwe, ale na pewno tak.
jak dotąd W jaki sposób Plac zabaw wydaje się oferować to nie w pełni zaprojektowane – chociaż na razie Wywiad z Big Forza Horizon 5Dyrektor kreatywny gry, Mike Brown, powiedział Oli Welsh z Eurogamer, że „od Horizon 3 jesteśmy już na PC, co oznacza, że jesteśmy już przyzwyczajeni do dostarczania gry z pełnym zestawem specyfikacji systemowych. Xbox One, konsole Xbox i nie tylko. Serie i komputery PC, nie różnią się od siebie. Myślę, że potrzeba obsługi konsol Xbox One to tyle samo wysiłku, ile potrzeba, aby obsługiwać komputery o niższej specyfikacji. Właściwie czujemy się świetnie ze wszystkimi wersjami szczerze mówiąc, gra”.
Kwestia skalowalności dotyczy nie tylko problemów międzypokoleniowych. Wstępny PR gry wskazywał również, że gra będzie działać w rozdzielczości 4K30 na Xbox Series X w trybie wydajności 60 klatek na sekundę, nie wspominając o tym, jak gra przystosuje się, aby zapewnić dwukrotnie wyższą wydajność. Brak liczenia pikseli może wskazywać, że niższe rozdzielczości będą wymagane do pracy przy 60 fps – jeśli chcesz, zamień piksele na ramki. Jednak to założenie zostało zdmuchnięte z wody, gdy Mike Brown przeniósł się na Twittera, oświadczając, że „Tryb wydajności zapewnia 4k60 w serii X i 1080p60 w serii S”.
Mamy więc tutaj dwa pytania, aby omówić skalowalność – jak na Ziemi wyglądałaby gra ten który Na starej wersji Xbox One z 2013 roku działa to absolutnie dobrze, jednocześnie biorąc pod uwagę, jak studio ma zapewnić 60 klatek na sekundę, który najwyraźniej działa tak samo dobrze, jak tryb jakościowy. Poprosiliśmy Microsoft o komentarz i otrzymaliśmy z powrotem kilka interesujących informacji, a także dodano kontekst do tweeta Mike’a Browna: „Chociaż Forza Horizon 5 została zaprojektowana w celu zaprezentowania możliwości konsol X|S, została zaprojektowana tak, aby zapewniać najlepsze w swojej klasie wrażenia na szeroka gama komputerów PC”. Oprócz konsoli Xbox One zainwestowaliśmy w szereg skalowalnych technologii, takich jak dynamiczna skala rozdzielczości (DRS), zmienne odległości przeciągania i potężny system poziomów szczegółowości (LOD)”. .
Aby uzyskać dalsze wyjaśnienia, mamy trochę więcej szczegółów na temat skalowalności między trybami jakości i wydajności: „Forza Horizon 5 działa w 4K/30 fps na Xbox Series X i 1080p/30 fps na Xbox Series S. Dla graczy, którzy preferują tę liczbę klatek na sekundę Optymalizacja będzie dostępna w trybie wydajności, który będzie działał w rozdzielczości 4K/60 klatek na sekundę z określonymi funkcjami graficznymi skalowanymi w celu utrzymania stabilnej liczby klatek na sekundę na Xbox Series X i 1080p/60 klatek na sekundę na Xbox Series S ”.
Jest tu kilka interesujących informacji do przeanalizowania. Po pierwsze, możemy wykluczyć podejście przyjęte do obsługi systemów ostatniej generacji, jakie widzieliśmy w Forza Horizon 2, która została uruchomiona zarówno na Xbox One, jak i Xbox 360 we wrześniu 2014 roku. Podejście to polegało na opracowaniu wydania ostatniej generacji na zewnętrzne deweloper (w tym przypadku Sumo) Digital), który oparł swój mini-tylny widok gry na istniejącym dysku Xbox 360 używanym w oryginalnym Horizon. W przypadku FH5 Playground opierał się na skalowalności wymaganej do uruchamiania swoich gier na komputerach o niskiej specyfikacji, aby ułatwić wersje Xbox One i One X.
Opierając się na tym fundamencie, studio wydaje się rozszerzać skalowalność silnika. O ile wiemy, dynamiczny miernik rozdzielczości nie był częścią ForzaTech – Turn 10 i Playground podwoiły się na oryginalnej wierności w dostarczaniu oryginalnych prezentacji, które są istotną częścią estetyki serii. DRS wydaje się być nową funkcją dostępną w zestawie narzędzi. Jeśli jednak decyzja jest dynamiczna Nie Opublikowane w trybach wydajności na konsolach z serii – jeśli rozdzielczość pozostanie spójna, jak sugerowano tutaj – mamy teraz wyobrażenie, w jaki sposób studio zamierza wprowadzić tryby wydajności. Rodzi to pytanie, czy istnieje trzecia droga naprzód – zachowanie pełnego zestawu funkcji wizualnych w trybie jakości i zamiast tego obniżenie rozdzielczości, jeśli to w ogóle możliwe. Ciekawie będzie zobaczyć, jak Playground zdecyduje się iść do przodu w ostatnich miesiącach rozwoju.
Niezależnie od tego, podobnie jak w poprzednich tytułach Forza, komputer prawdopodobnie pozwoli na ten poziom dostosowania w grze, z 4K60 i wszystkimi częściami zarezerwowanymi tylko dla najnowszego sprzętu. Na pewno jest na co czekać. Środowisko Nowego Meksyku zapewnia poziom szczegółowości, który zdecydowanie wygląda w naturze nowej generacji. Jakość fotogrametrii, masywne skyboxy i dynamiczne warunki pogodowe sprawiają wrażenie, jakby świat był odległy od poprzednich tytułów Horizon, a ostatnio powrócił do FH4 w tej grze nadal Wygląda na pierwszą klasę. Byliśmy również pod wrażeniem globalnego systemu oświetlenia i długich ujęć Visty, które widzimy, zanim pojazd gracza przyspieszy, zanim płynnie przejdzie do rozgrywki – tak jakby Playground chciał udowodnić, że ten nowy poziom precyzji naprawdę Działa w czasie rzeczywistym. Nadchodzą zabawne czasy i naprawdę nie możemy się doczekać bliższego przyjrzenia się grze.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro