Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak Forza Horizon 5 rozwija się w kolejnych generacjach konsol • Eurogamer.net

Dla Digital Foundry była to jedna z największych atrakcji tegorocznego pokazu Xbox E3 — a może i całego programu. Żadnych zwiastunów CG, żadnych pustych reklam tytułowych, po prostu prawdziwe mięso: autentyczne demo w grze, które pokazuje, że Playground Games ma zapewnić prawdziwą jazdę nowej generacji na odpowiednio wyposażonych konsolach i komputerach z serii Xbox — a tego nie mamy długo czekać: będziemy grać w Forza Horizon 5 od 22 listopada tego roku.

Jednak dając w swojej prezentacji ładną prezentację następnemu pokoleniu, prawda jest taka, że ​​Forza Horizon 5 to gra, która ma być przekazywana z pokolenia na pokolenie. Oczywiście demo, które widzieliśmy, wykorzystywało moc i pojemność pamięci nowej fali sprzętu do gier, ale będzie też wersja na Xbox One — w nie mniej niż 1080p30, tak jak poprzednie tytuły Forza Horizon. Patrząc na materiał, który widzieliśmy do tej pory, rzadko wydaje się to możliwe, ale na pewno tak.

jak dotąd W jaki sposób Plac zabaw wydaje się oferować to nie w pełni zaprojektowane – chociaż na razie Wywiad z Big Forza Horizon 5Dyrektor kreatywny gry, Mike Brown, powiedział Oli Welsh z Eurogamer, że „od Horizon 3 jesteśmy już na PC, co oznacza, że ​​jesteśmy już przyzwyczajeni do dostarczania gry z pełnym zestawem specyfikacji systemowych. Xbox One, konsole Xbox i nie tylko. Serie i komputery PC, nie różnią się od siebie. Myślę, że potrzeba obsługi konsol Xbox One to tyle samo wysiłku, ile potrzeba, aby obsługiwać komputery o niższej specyfikacji. Właściwie czujemy się świetnie ze wszystkimi wersjami szczerze mówiąc, gra”.

John Lineman i Rich Ledbetter dzielą się swoimi reakcjami i ekscytacją związaną z ujawnieniem Forza Horizon 5.

Kwestia skalowalności dotyczy nie tylko problemów międzypokoleniowych. Wstępny PR gry wskazywał również, że gra będzie działać w rozdzielczości 4K30 na Xbox Series X w trybie wydajności 60 klatek na sekundę, nie wspominając o tym, jak gra przystosuje się, aby zapewnić dwukrotnie wyższą wydajność. Brak liczenia pikseli może wskazywać, że niższe rozdzielczości będą wymagane do pracy przy 60 fps – jeśli chcesz, zamień piksele na ramki. Jednak to założenie zostało zdmuchnięte z wody, gdy Mike Brown przeniósł się na Twittera, oświadczając, że „Tryb wydajności zapewnia 4k60 w serii X i 1080p60 w serii S”.

READ  Nowy przeciek telefonu Pixel 8 Pro wskazuje, że seria nie doczeka się ogromnego skoku wydajności

Mamy więc tutaj dwa pytania, aby omówić skalowalność – jak na Ziemi wyglądałaby gra ten który Na starej wersji Xbox One z 2013 roku działa to absolutnie dobrze, jednocześnie biorąc pod uwagę, jak studio ma zapewnić 60 klatek na sekundę, który najwyraźniej działa tak samo dobrze, jak tryb jakościowy. Poprosiliśmy Microsoft o komentarz i otrzymaliśmy z powrotem kilka interesujących informacji, a także dodano kontekst do tweeta Mike’a Browna: „Chociaż Forza Horizon 5 została zaprojektowana w celu zaprezentowania możliwości konsol X|S, została zaprojektowana tak, aby zapewniać najlepsze w swojej klasie wrażenia na szeroka gama komputerów PC”. Oprócz konsoli Xbox One zainwestowaliśmy w szereg skalowalnych technologii, takich jak dynamiczna skala rozdzielczości (DRS), zmienne odległości przeciągania i potężny system poziomów szczegółowości (LOD)”. .

Aby uzyskać dalsze wyjaśnienia, mamy trochę więcej szczegółów na temat skalowalności między trybami jakości i wydajności: „Forza Horizon 5 działa w 4K/30 fps na Xbox Series X i 1080p/30 fps na Xbox Series S. Dla graczy, którzy preferują tę liczbę klatek na sekundę Optymalizacja będzie dostępna w trybie wydajności, który będzie działał w rozdzielczości 4K/60 klatek na sekundę z określonymi funkcjami graficznymi skalowanymi w celu utrzymania stabilnej liczby klatek na sekundę na Xbox Series X i 1080p/60 klatek na sekundę na Xbox Series S ”.

Oto, co zespół DF zrobił z pełnej wersji demonstracyjnej Xbox/Bethesda E3 2021.

Jest tu kilka interesujących informacji do przeanalizowania. Po pierwsze, możemy wykluczyć podejście przyjęte do obsługi systemów ostatniej generacji, jakie widzieliśmy w Forza Horizon 2, która została uruchomiona zarówno na Xbox One, jak i Xbox 360 we wrześniu 2014 roku. Podejście to polegało na opracowaniu wydania ostatniej generacji na zewnętrzne deweloper (w tym przypadku Sumo) Digital), który oparł swój mini-tylny widok gry na istniejącym dysku Xbox 360 używanym w oryginalnym Horizon. W przypadku FH5 Playground opierał się na skalowalności wymaganej do uruchamiania swoich gier na komputerach o niskiej specyfikacji, aby ułatwić wersje Xbox One i One X.

READ  Zelda: Kingdom Link's Awakening Armor's Tears to paliwo koszmaru

Opierając się na tym fundamencie, studio wydaje się rozszerzać skalowalność silnika. O ile wiemy, dynamiczny miernik rozdzielczości nie był częścią ForzaTech – Turn 10 i Playground podwoiły się na oryginalnej wierności w dostarczaniu oryginalnych prezentacji, które są istotną częścią estetyki serii. DRS wydaje się być nową funkcją dostępną w zestawie narzędzi. Jeśli jednak decyzja jest dynamiczna Nie Opublikowane w trybach wydajności na konsolach z serii – jeśli rozdzielczość pozostanie spójna, jak sugerowano tutaj – mamy teraz wyobrażenie, w jaki sposób studio zamierza wprowadzić tryby wydajności. Rodzi to pytanie, czy istnieje trzecia droga naprzód – zachowanie pełnego zestawu funkcji wizualnych w trybie jakości i zamiast tego obniżenie rozdzielczości, jeśli to w ogóle możliwe. Ciekawie będzie zobaczyć, jak Playground zdecyduje się iść do przodu w ostatnich miesiącach rozwoju.

Niezależnie od tego, podobnie jak w poprzednich tytułach Forza, komputer prawdopodobnie pozwoli na ten poziom dostosowania w grze, z 4K60 i wszystkimi częściami zarezerwowanymi tylko dla najnowszego sprzętu. Na pewno jest na co czekać. Środowisko Nowego Meksyku zapewnia poziom szczegółowości, który zdecydowanie wygląda w naturze nowej generacji. Jakość fotogrametrii, masywne skyboxy i dynamiczne warunki pogodowe sprawiają wrażenie, jakby świat był odległy od poprzednich tytułów Horizon, a ostatnio powrócił do FH4 ​​w tej grze nadal Wygląda na pierwszą klasę. Byliśmy również pod wrażeniem globalnego systemu oświetlenia i długich ujęć Visty, które widzimy, zanim pojazd gracza przyspieszy, zanim płynnie przejdzie do rozgrywki – tak jakby Playground chciał udowodnić, że ten nowy poziom precyzji naprawdę Działa w czasie rzeczywistym. Nadchodzą zabawne czasy i naprawdę nie możemy się doczekać bliższego przyjrzenia się grze.