Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Internet szerokopasmowy BT ma problemy? Nie jesteś sam, ponieważ wada została potwierdzona

Jeśli Twoja domowa sieć szerokopasmowa BT jest uruchomiona i działa, nie jesteś sam. Irytujący nowy błąd dotknął nieszczęśliwych klientów BT w całym kraju korzystających z routera BT Smart Hub 2. Błąd przerywa połączenie między dwoma urządzeniami podłączonymi za pomocą sygnału Wi-Fi – a jedynym sposobem, aby wszystko działało płynnie, jest oddzielenie części sygnału. Dobrym przykładem tego, jak ta usterka wpływa na klientów na co dzień, jest użycie systemów głośnikowych podłączonych do Wi-Fi, takich jak Sonos. Podczas konfiguracji zarówno zestaw Sonos, jak i smartfon, taki jak iPhone, muszą być połączone za pomocą tej samej sieci Wi-Fi.

Jak być może wiesz, wszystkie routery dostarczane przez dostawców usług internetowych (ISP) umożliwiają urządzeniom komunikację na dwóch częstotliwościach. Jest ustawienie 2,4 GHz, które jest wolniejsze, ale zapewnia znacznie lepszy zasięg lub 5 GHz, które jest znacznie szybsze, ale musisz być bliżej routera, aby działał. Oba te sygnały działają w tandemie, a Twoje urządzenia często przeskakują między nimi, gdy poruszasz się po domu, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Wygląda na to, że te sygnały 2,4 GHz i 5 GHz powodują, że gremliny pojawiają się u niektórych użytkowników BT, ponieważ router Smart Hub 2 ma problemy z pracą, gdy dwa urządzenia są połączone na dwóch różnych częstotliwościach i próbują się ze sobą komunikować. Jeśli więc łączysz się z iPhonem za pomocą sygnału 2,4 GHz i próbujesz przesłać muzykę do głośnika Sonos przy użyciu 5 GHz – wada odwróci głowę do tyłu, a Twoje urządzenia się rozłączą.

Firma BT potwierdziła teraz problem z firmą Mówi do BBC Wpływa na „bardzo małą” liczbę użytkowników. Nie jest to zbyt specyficzne i biorąc pod uwagę, że firma BT ma obecnie ponad 6 milionów użytkowników, „bardzo mały” odsetek tej całkowitej liczby może powodować regularną utratę sygnału przez tysiące zniechęconych klientów.

READ  Pokémon Scarlet i Violet jutro otrzymają nowy zwiastun

Czytaj więcej: Recenzja Vodafone Pro Broadband: niezniszczalny Internet dla tych, którzy chętnie płacą

Oczywiste jest, jak sfrustrowani klienci, których skargi pojawiły się na stronie Forum społeczności BT. Wyładowując swoją złość z powodu problemów, jeden z użytkowników powiedział: „Mogę podłączyć aplikację Sonos z mojego iPhone’a, MacBooka i iPada tylko po podłączeniu do pasma 2,4 GHz, co oznacza wyłączenie 5 GHz”.

Inny dodał: „Miałem te same problemy i wyrywałem sobie włosy”.

Wydaje się, że jednym tymczasowym rozwiązaniem jest wyłączenie jednej z dwóch częstotliwości, co oznacza, że ​​wszystkie urządzenia są następnie podłączone do tego samego sygnału, chociaż może to spowolnić całą sieć, ponieważ cały ruch sieciowy przechodzi przez jedno połączenie zamiast dwóch.

BT twierdzi, że wszyscy użytkownicy powinni otrzymać aktualizację swojego routera do końca maja, a każdy, kto uważa, że ​​ich dotyczy, powinien skontaktować się z firmą.

W rozmowie z BBC rzecznik BBC powiedział: „Zdajemy sobie sprawę, że bardzo niewielu klientów ma problem z połączeniem Smart Hub 2 z wieloma urządzeniami do przesyłania strumieniowego przez Wi-Fi. Każdy klient może napotkać ten problem. Aby się z nami skontaktować i zdalnie zaktualizujemy ich urządzenia. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, ”