Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Interesuje Cię 60 fps na PS5?

Interesuje Cię 60 fps na PS5?

Zdjęcie: Push Square

Dwie nowe gry na PS5 wywołały w tym tygodniu spore zamieszanie. Opowieść zarazy: Requiem A Rycerze Gotham Popełnił największy grzech, nie osiągając 60 klatek na sekundę na mojej obecnej konsoli Sony. Jeśli chodzi o nas, obie są dobrymi grami – Requiem Mass to prawdziwa gratka, odpowiednio Nasza recenzja — ale to nie powstrzymało ludzi przed wzniecaniem starej debaty na temat liczby klatek na sekundę.

Rzeczywistość jest taka, że ​​jesteśmy już przyzwyczajeni do trybu wydajności 60 FPS na PS5 za kość tytuły. Ta akcja pozwala na znacznie płynniejsze strumieniowanie niż byliśmy przyzwyczajeni w poprzednich generacjach, kiedy gry konsolowe były ogólnie ograniczone do 30 klatek na sekundę.

Fani gier akcji i walki powiedzą Ci, jak ważna jest stała wysoka liczba klatek na sekundę. 60 klatek na sekundę nie tylko sprawia wrażenie płynniejszego – pozwala na bardziej responsywną rozgrywkę, lepsze odczytywanie animacji i łatwiejsze nagrywanie przycisków.

Ale dzięki A Plague Tale: Requiem i Gotham Knights pomijającym maszyny ostatniej generacji, takie jak PS4, ludzie zastanawiają się, czy to znak tego, co nadejdzie na PS5. Czy naprawdę odchodzimy od 60 FPS na konsolach?

Szczerze mówiąc, i tak nie jesteśmy przekonani. To, czego brakuje wielu obserwatorom, to fakt, że zarówno A Plague Tale: Requiem, jak i Gotham Knights są słabo zoptymalizowanymi wersjami – mają problemy na wszystkich platformach, w tym na PC, gdzie nawet wysokiej klasy koparki mają problemy z płynną pracą. To tylko zbieg okoliczności, że wystartowali mniej więcej w tym samym czasie, a teraz skłaniają użytkowników PS5 do zastanowienia się, czy ich system będzie nadal oferował tryby z wyższą liczbą klatek na sekundę w przyszłości.

Ale jak zwykle ten wątek nasuwa pytanie: czy naprawdę zależy ci na 60 FPS na PS5? Zagłosuj w naszej ankiecie, a następnie spróbuj znaleźć sens w sekcji komentarzy poniżej.