Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Intel pokazuje odpowiedź na DLSS Nvidii, która pojawi się na GPU Arc w 2022 r.

Intel Ark To pierwszy duży krok firmy w dziedzinie procesorów graficznych do gier, który pojawi się w pierwszym kwartale 2022 r., ale otrzymaliśmy kolejną zapowiedź dodatkowych szczegółów dotyczących nadchodzących kart graficznych podczas wydarzenia Architecture Day 2021 firmy — w tym pierwsze spojrzenie na przyspieszone hiperpróbki firmy Intel Sztuczna inteligencja, obecnie znana jako XeSS.

Wygląda na to, że XeSS przygotowuje się do przejęcia technologii Nvidii Deep Learning Super Sampling (DLSS) i zadebiutuje wraz z pierwszą architekturą Arc GPU, znaną jako Alchemist, na początku 2022 roku. Podobnie jak DLSS, zaktualizuje gry z niższych rozdzielczości, aby zapewnić płynniejsze liczba klatek na sekundę bez zauważalnego pogorszenia jakości obrazu.

Intel wykorzystuje również niestandardowe rdzenie Xe w nadchodzących procesorach graficznych do zasilania technologii XeSS, z dedykowanymi silnikami Xe Matrix eXtensions (XMX), które zapewniają akcelerowane sprzętowo przetwarzanie AI.

Podobnie jak DLSS, XeSS wykorzystuje uczenie maszynowe do rekonstrukcji szczegółów z pobliskich pikseli i poprzednich klatek, przy czym Intel obiecuje prawie dwukrotnie większą poprawę wydajności. AMD Super Resolution FidelityFXZ drugiej strony idzie inną ścieżką, wykorzystując techniki skalowania przestrzennego, a nie metody rekonstrukcji oparte na sztucznej inteligencji stosowane przez Intela i Nvidię.

Ponadto Intel obiecuje, że XeSS nie będzie ograniczał się tylko do produktów z XMX. W przyszłości planuje oferować XeSS na szerokiej gamie urządzeń – w tym zintegrowanej grafice – w wersji obsługującej również zestaw instrukcji DP4a.

Krótkie demo pokazało, jak XeSS wygląda w praktyce, pokazując demo w czasie rzeczywistym renderowane w natywnym 4K i 1080p ze skalowaniem 4K przy użyciu XeSS – ale odtwarzane z dwukrotnie większą liczbą klatek na sekundę dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu. Demo wyglądało dobrze (oczywiście), ale warto mieć na uwadze, że Intel pokazał tylko kontrolowany segment dema poruszający się dość wolno. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak XeSS faktycznie działa w dynamicznym środowisku gier i jak wygląda obok innych rozwiązań modernizacyjnych opartych na sztucznej inteligencji, takich jak technologia DLSS firmy Nvidia.

Intel potwierdził również, że Alchemist zaoferuje pełne wsparcie dla DirectX 12 Ultimate, wraz ze sprzętowym ray tracingiem z obsługą zarówno DirectX Raytracing (DXR), jak i Vulkan Ray Tracing. Ponadto firma ogłosiła również, że Unreal Engine 5 pracuje już nad SoC Alchemist.

Intel ogłosił również, że nie będzie samodzielnie produkować układów SoC Alchemist. W ramach strategii IDM 2.0Intel w rzeczywistości zleci produkcję swoich produktów Arc firmie TSMC, przy czym Alchemist będzie w szczególności budować na węźle N6 firmy.

Wreszcie, firma powtórzyła swój długoterminowy plan rozwoju swoich procesorów graficznych Arc: Battlemage (architektura Xe-HPG drugiej generacji), Celestial (3. generacji) i Druid (opisany jako wyposażony w „Architekturę Xe Next). produktów, ale jasne jest, że Intel nie traktuje swojej strategii GPU jako jednorazowego doświadczenia.

READ  Rocznica: ​​O mój Boże, czy GameCube naprawdę ma 20 lat?