InPost wprowadza nową usługę, Lodówkomaty

Firma Rafała Brzoski – InPost, dysponująca siecią Paczkomatów, uruchamia nowy projekt. Mowa tu o Lodówkomatach, maszynach, w których będziemy mogli odbierać m.in. zakupy spożywcze z sieci handlowych. Będą one konkurencją dla działających w Warszawie Coolomatów. Prezes sieci jednak nie obawia się konkurencji ze strony InPost.
Z informacji portalu Wiadomoscihandlowe.pl wynika, że zainstalowano już 50 lodówkomatów: 35 maszyn stanęło w Warszawie i okolicach, a 15 w Krakowie. Wyglądem przypominają znane wszystkim Paczkomaty, ale składają się ze skrytek utrzymujących odpowiednią temperaturę (- 18 st.°C, +4 st.°C i + 16 st.°C), maszyny zostały już oklejone logiem InPost.
Sprzedaż żywności online dynamicznie rośnie
Sprzedaż produktów spożywczych przez Internet stanowi w Polsce cały czas poniżej 1 proc. całego rynku FMCG, ale rośnie dynamicznie. Według danych firmy Euromonitor International wzrost ten wynosi 15-20 proc. rocznie.
Taka forma zakupów zyskuje popularność nie tylko przez wygodę klientów, ale też zakaz handlu w niedziele, który zaczął obowiązywać od marca tego roku. W związku z nim super- i hipermarkety zamknięte są w niektóre niedziele, a działać mogą wtedy tylko małe sklepy, jeśli ich właściciel stanie sam za ladą. W 2019 roku liczba niedziel z zakazem będzie większa, a w 2020 roku sklepy będą mogły być otwarte tylko przez kilka niedziel w roku.
Usługę click & collect (zamów przez internet, odbierz w sklepie) prężnie rozwija Carrefour, a internetowy sklep z żywnością Frisco.pl w przyszłym roku wynajmie nowy magazyn w Warszawie i chce wyjść poza stolicę, rozpoczynając działalność na Śląsku i w Małopolsce. Jedynie mające problemy z wynikami w Polsce Tesco zdecydowało się ostatnio ograniczyć liczbę miast, w których dostarcza zakupy do domów.
InPost podpisał umowy z dwiema sieciami handlowymi
Projekt lodówkomatów wystartuje w najbliższych tygodniach. Mamy umowy z dwiema dużymi sieciami handlowym – mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPostu. Nie ujawnia na razie ich nazw. – Zainteresowanych współpracą jest 10 kolejnych podmiotów z różnych branż, nie tylko spożywczej. Lodówkomaty to projekt, który ma duży potencjał. Jesteśmy dopiero na początku droga, która może zrewolucjonizować polski handel – dodaje.
Serwis Wiadomoscihandlowe.pl podaje, że modele rozliczeń InPostu z partnerami mają być różne. Firma jest chętna do przejęcia od partnerów pełnej logistyki dostaw do lodówkomatów. Jednocześnie firma chciałaby współpracować z sieciami handlowymi także w zakresie dostaw żywności zamówionej online do domów.
Źródło: businessinsider.com.pl
Foto: inpost.pl/mat. prasowe
Duży sukces w małym mieście
,,Ta historia ma już 25 lat. W 1993 roku otworzyliśmy pierwszy sklep. Później przenieśliśmy swoją działalność do internetu. To była dobra decyzja. Dziś podbijamy serca rodziców. Mamy kilka tysięcy wzorów w swojej ofercie. Zostaliśmy wielokrotnie wyróżnieni na tle polskiego e-commercu. Nasze produkty sukcesywnie dostarczamy na terenie Polski i Czech." ~ Guliwerkids.pl

InPost to jedna z najlepszych firm kurierskich w tej chwili na rynku. Poczta Polska totalnie zeszła z jakości i podniosła strasznie w górę ceny! Polecam wszystkim InPost!